• کد خبر: ۶۸۱۱۰
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۶ - : ۱۹:۴۱

اخبار تائید نشده از شهادت مرزبانان ایرانی

در حالی امروز رسانه‌های رسمی از درگیری در مرز مشترک ایران با طالبان خبر دادند که برخی اخبار تائید نشده از شهادت تعدادی از مرزبانان ایرانی در این حادثه حکایت دارد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛صابرین نیوز مدعی شهادت مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در درگیری با طالبان شده است.

صحت و سقم این خبر هنوز از سوی هیچ نهاد یا مسئولی تائید و یا تکذیب نشده است.

اخبار تائید نشده از  شهادت مرزبانان ایرانی در درگیری با طالبان

 رسانه‌های محلی افغانستان با اشاره به درگیری در مرز مشترک با ایران اعلام کردند، این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.

بررسی میدانی نیز از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و تعدادی از نیروهای طالبان مستقر در مرز افغانستان حکایت دارد.

علت این درگیری هنوز مشخص نشده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور هم اعلام کرد: درپی شروع درگیری‌های مرزی از سوی طالبان، سردار احمدرضا رادان،   فرمانده کل انتظامی کشور، دستورات قاطعانه لازم، به مرزبانان را ابلاغ و تأکید کرد که شجاعانه و قاطعانه از مرزها دفاع کنند و به هیچ احدی اجازه تعدی و نزدیک شدن به مرزها را ندهند. در این دستور تاکید شده است که  نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران به هر گونه تعدی و تعرض مرزی قاطعانه پاسخ خواهند داد و حاکمان فعلی افغانستان باید در قبال عمل نسنجیده و مغایر با اصول بین المللی خود پاسخگو باشند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=68110
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما