• کد خبر: ۶۸۵۷۳
  • ۱۴۰۲-۰۳-۱۱ - : ۱۰:۴۳

بازداشت یک کارمند امور گمرک در قزوین به جرم ارتشاء

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از بازداشت یک کارمند در امور گمرکی که صاحب ۱۹ کارت بازرگانی بود خبر داد و گفت: این متهم به جرم ارتشاء و استفاده غیرمجاز از کارت های بازرگانی دستگیر شده است.

به گزارش دنیای خبر،حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی زاده در تشریح اقدامات این متهم گفت: براساس گزارشات دریافتی، یکی از کارمندان در امور گمرکی با در اختیار داشتن تعداد ۱۹ کارت بازرگانی اقدام به ترخیص کالا به نحو غیرمجاز نموده و موجب اخلال در بازار شده است؛ که در این خصوص پرونده قضایی در یکی از شعب بازپرسی دادسرای شهرستان البرز تشکیل و متهم تحت تعقیب قضایی گرفت و بازداشت شد.

وی اظهار کرد: براساس ماده ۳۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز هرگونه اجاره و بهره برداری از کارت های بازرگانی غیر، جرم بوده و برای متخلفان مجازات پیش بینی شده است و کارکنان نیز مجاز به داشتن این کارت ها نیستند و دستگاه متولی باید نسبت به این موضوع نظارت داشته باشد.

این مقام قضایی قزوین در ادامه گفت: با توجه به تحقیقات انجام شده این کارمند با دریافت کارت های بازگانی به نام افراد بی بضاعت اقدام به فعالیت های اقتصادی در حوزه واردات و صادرات نموده و به دلیل عدم تمکن مالی، امکان وصول مالیات از صاحبان کارت ها میسر نبوده و مستفاد از بند ۷ ماده ۲۷۴ از قانون مالیات های مستقیم الحاقی سال ۹۴، نشان دهنده فرار مالیاتی گسترده توسط این متهم است.

وی تصریح کرد: “ترخیص کاری” در امور گمرکی توسط کارمندان ممنوع بوده اما یکی دیگر از اقدامات متهم موصوف دلالت بر این امر داشته و کالاهای وارداتی توسط این کارمند ارزیابی و ترخیص شده است.

این مسوول اعلام کرد: متهم این پرونده پس از بازداشت به اتهام سوء استفاده از کارت های بازرگانی و ارتشاء تفهیم اتهام و روانه زندان شد و پس از طی دوران بازداشت موقت، با تامین قرار کیفری متناسب (وثیقه) آزاد شد و تحقیقات در خصوص سایر اقدامات این فرد و شناسایی مرتبطین وی و روشن شدن ابعاد آن ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطر نشان کرد: فساد همواره خط قرمز دستگاه قضایی بوده و هست و قطعاً با مفسدان و متخلفان خصوصاً درحوزه ادارات برخورد قانونی قاطع صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=68573
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما