• کد خبر: ۷۰۲۹۷
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۴ - : ۸:۱۲

پیش‌بینی بورس یکشنبه ۴ تیر

احتمال می رود با پرتقاضا شدن نمادهای پالایشی در معاملات یکشنبه، شاخص کل نیز وضعیت صعودی داشته باشد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ روز شنبه شاخص کل با یک وضعیت ریزشی ۱۱۲۰۰ واحدی مواجه شده که به علت نبود پول در بازار و وضعیت روانی نامناسب بورس صورت گرفت، در معاملات روز شنبه ۳۱۴ نماد منفی و ۵۴ نماد نیز صف فروش بودند.

اما امروز یک خبر خوب برای بازار سرمایه منتشر شد و آن هم افزایش نرخ دلار محاسباتی قیمت پایه فرآورده‌های نفتی از ۲۸۵۰۰ به ۳۷,۹۶۳ تومان است.

پیش بینی می‌شود بازار با این خبر دچار شوک مثبت شده و یک روند مثبت را آغاز کند، برخی از کارشناسان معتقدند این وضعیت در سال ۹۷ نیز تکرار شده و در آن زمان محرک شاخص کل برای صعود بوده است.

علی فراقی در پیش بینی بازار یکشنبه گفت: تنها مورد مثبت بازار را می‌توان تغییر نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی به ۳۷۹۰۰ برای گروه پالایشی دانست که می‌تواند در روز آتی نمادهای پالایشی را همچون تغییراتی که در صندوق پالایشی داشتیم با اقبال خریداران مواجه کند که هرچند در صورت عدم ورود پول قابل توجه و حجم معاملات مناسب صرفاً می‌تواند یک تکان کوتاه مدتی را متوجه این صنعت بسازد نه یک جهت گیری بلندمدت‌ترپس در پی این خبر بازار نیازمند ورود پولی قابل توجه خواهد بود.

البته برخی از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند علاوه بر خبر خوب برای پالایشی‌ها، افزایش قیمت دلار و رسیدن دوباره به کانال ۵۰ هزار تومان در بازار آزاد می‌تواند شروعی دیگر بر روند صعودی بازار سرمایه باشد.

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=70297
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما