• کد خبر: ۷۱۸۱۶
  • ۱۴۰۲-۰۴-۲۴ - : ۹:۴۴

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال کدامند؟

تحقیق جدید، محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری شده کنونی را معرفی کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛نتایج تحقیق جدید نشان داده است که بیت‌کوین محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در آمریکاست و در حال حاضر میم‌کوین‌ها نیز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

این مطالعه که توسط CryptoBetting انجام شد، از داده‌های حجم جستجو برای تجزیه و تحلیل و مقایسه ارزهای دیجیتال مختلف از ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر (بر اساس ارزش بازار) استفاده و مشخص کرد که کدامیک از ارزهای دیجیتال بیشترین جستجو را در آمریکا دارند.

بیت‌کوین با یک میلیون و ۹۱۰ هزار جستجوی ماهانه رتبه اول را کسب کرد. بیت‌کوین محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در آمریکاست و اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز بود و در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی در سراسر جهان به دست آورده است.

شیبا اینو با ۴۸۴ هزار جستجوی ماهانه رتبه دوم را دارد. شیبا اینو به دلیل برندسازی منحصر به فرد و جامعه مشتاق خود، محبوبیت زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال به دست آورده است. شیبا اینو یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز و مبتنی بر جامعه از نژاد سگ ژاپنی، شیبا اینو الهام گرفته شده است و از طریق شباهت خود به میم «دوج» به شهرت رسید. سکه شیبا اینو به دلیل قیمت پایین و عرضه زیاد در گردش خود متمایز و این موارد آن را به یک گزینه سرمایه‌گذاری در دسترس برای بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

دوج کوین با ۲۸۰ هزار جستجوی ماهانه در جایگاه سوم قرار دارد. دوج‌ کوین یکی از سکه‌های میم اصلی و جذابیت آن در سادگی و در دسترس بودن آن نهفته است و جامعه متنوعی از حامیان را جذب می‌کند همچنین چهره‌های با نفوذ و افراد مشهوری اغلب آن را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تایید می‌کنند، ایلان ماسک یکی از بزرگ‌ترین نام‌هایی است که از کریپتو حمایت می‌کند.

اتریوم با ۲۳۸ جستجوی ماهانه در رتبه چهارم قرار دارد. اتریوم یک پلتفرم بلاک چین غیرمتمرکز به دلیل عملکرد قرارداد هوشمند خود مشهور است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) ایجاد و استقرار کنند. محبوبیت آن از عوامل مختلفی ناشی می‌شود؛ ابتدا، اتریوم مفهوم بلاک چین قابل برنامه‌ریزی را معرفی کرد و به توسعه‌دهندگان این امکان را داد تا برنامه‌های کاربردی و دارایی‌های دیجیتالی نوآورانه را بر روی پلتفرم خود بسازند. این انعطاف‌پذیری و تطبیق‌پذیری جامعه وسیعی از توسعه‌دهندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده است و اکوسیستم پر جنب و جوشی از پروژه‌ها و خدمات را تقویت می‌کند. علاوه بر این، ارز دیجیتال بومی اتریوم، اتر (ETH)، یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین ارزهای رمزنگاری شده نه تنها در آمریکا بلکه در سطح جهان است.

کاردانو با ۱۱۸ هزار جستجوی ماهانه در مقام پنجم است. کاردانو به دلیل فناوری نوآورانه و رویکرد علمی خود شناخته شده و توجه سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خود جلب کرده است.

بعد از آنها به ترتیب ریپل با ۹۲ هزار جستجوی ماهانه، یونی سواپ با ۸۷ هزار، پپه با ۸۵ هزار، سولانا با ۷۶ هزار و ترون با ۷۵ هزار جستجوی ماهانه قرار گرفتند.

یکی از سخنگویان این موسسه اظهار کرد: «در دنیای دیجیتالی‌شده فزاینده، رمزارز به عنوان گواهی بر تمایل انسان به آزادی مالی و نوآوری‌های فناوری ظهور کرده است. محبوبیت فزاینده آن در توانایی آن در فراتر رفتن از مرزها و توانمندسازی افراد برای کنترل امور مالی خود نهفته است».

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۲۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۳.۴۵ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۵۲  درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۱ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱.۷۳ میلیارد دلار است که ۲۲.۸۵ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۴.۳۷ میلیارد دلار است که ۸.۴۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۴۶.۲۸ میلیارد دلار است که ۸۹.۴۵ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۰ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۰ هزار و ۳۰۴.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۷۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۳۱.۲۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۰ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۸.۶۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۵.۶۸ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۰ درصد افزایش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۷۲۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۷.۷۹  درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵۴.۳۴ درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۲۷۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۵.۴۴ درصد افزایش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۶۸۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۸۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۶۰ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۲۷.۲۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۹۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۴۶ درصد افزایش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۵.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۱۶ درصد افزایش

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=71816
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما