• کد خبر: ۷۱۹۱۴
  • ۱۴۰۲-۰۴-۲۵ - : ۱۰:۲۴

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان

هفته گذشته برای بسیاری از ارزهای دیجیتال، ازجمله بیت‌کوین (BTC)، رهبر بازار ارزهای دیجیتال، خوب بود. متاسفانه، کوین مارکت کپ نشان داد که بیت‌کوین پس از کاهش بیش از سه درصدی قیمت خود در ۲۴ ساعت گذشته، در ۳۰هزار ۲۹۵.۳۱ دلار معامله می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم؛بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی ۲۹هزار و ۹۶۶.۳۹ دلار نزدیک‌تر از بالاترین سطح ۲۴ ساعته خود یعنی ۳۱هزار و ۳۵۴.۴۸ دلار معامله شده است. علاوه بر این، حجم معاملات روزانه بیت‌کوین طی روز گذشته معاملاتی بیش از ۲۷ درصد کاهش یافت که مجموع آن را حدود ۱۸.۶۴ میلیارد دلار قرار داد.

با این حال، علیرغم آخرین کاهش قیمت بیت‌کوین، عملکرد هفتگی کریپتو همچنان در سبز و مثبت ۰.۴۹ درصد است. علاوه بر این، عملکرد بیت‌کوین در ماه گذشته نیز ۲۱.۷۸ درصد افزایش یافت. بیت‌کوین همچنین توانست از اتریوم (ETH) پیشتاز آلتکوین پیشی بگیرد و ۰.۱۴ درصد در برابر این ارز دیجیتال رشد کرد.

از منظر فنی، ارزش بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته به زیر سطوح حمایتی ۳۱هزار و ۷۵ دلار و ۳۰هزار و ۴۶۰ دلار کاهش یافت و در زمان انتشار این مطلب به معاملات زیر دو نقطه قیمت ادامه داد. قابل ذکر است که قیمت کریپتو نیز در زمان انتشار این مطلب بین خطوط میانگین متحرک نمایی  ۹ روزه و ۲۰ روزه معامله می‌شد.

اگر قیمت رهبر بازار به زیر خط متحرک نمایی ۲۰ روزه در جلسه معاملاتی امروز کاهش یابد، ممکن است در ۴۸ ساعت آینده در خطر از دست دادن حمایت ۳۰ هزار و ۴۰.۴۰۰ دلاری نیز باشد. از سوی دیگر، شکست بالای خط متحرک نمایی ۹ روزه در جلسه معاملاتی امروز ممکن است باعث شود که بیت‌کوین حمایت ۳۰هزار و ۴۶۰ دلاری را پس بگیرد و به‌طور بالقوه در روزهای بعد به ۳۱ هزار و ۷۵ دلار برسد.

سرمایه‌گذاران و معامله‌گران ممکن است بخواهند دو خط متحرک نمایی را در ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده تحت نظر داشته باشند زیرا شاخص‌های فنی به یکدیگر نزدیک شدند.

اگر خط متحرک نمایی ۹ روزه از خط متحرک ۲۰ روزه عبور کند، این مورد نشان می‌دهد که بیت‌کوین وارد یک چرخه نزولی کوتاه مدت شده و ممکن است قیمت آن در ۴۸ ساعت پس از عبور از دو خط کاهش یابد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۲۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۲۷ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۸.۴۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۰۶ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶.۹۵ میلیارد دلار است که ۴۷.۵۲ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۵۴ میلیارد دلار است که ۹.۴۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۲۳.۶۲ میلیارد دلار است که ۸۷.۶۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۵۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۳۰ هزار و ۱۷۹.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۹۲۵.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۹۹ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۲۴۸.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۵.۱۰ درصد افزایش

۵- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد کاهش

۶-  ریپل

قیمت: ۰.۷۱۰۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۵۰.۹۴ درصد افزایش

۷-  کاردانو

قیمت: ۰.۳۲۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۴۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۹۴ درصد افزایش

۸ – دوج کوین

قیمت: ۰.۰۷۰۷۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۸۶ درصد افزایش

۹-  سولانا

قیمت: ۲۷.۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۴۶ درصد افزایش

۱۰ – پولکا دوت

قیمت: ۵.۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۱۹ درصد افزایش

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=71914
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما