• کد خبر: ۷۳۰۲۰
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۹ - : ۱۱:۳۱

چرا سهمیه بنزین به کارت بانکی منتقل نشد؟

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به برخی مقاومت‌ها در بحث انتقال سهمیه بنزین از کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی، اشاره کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در توئیتی نوشت: «دوهفته قبل، در جلسه ای با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی، بحث انتقال سهمیه بنزین از کارت‌های سوخت به کارت‌های بانکی مبتنی بر کدملی و بدون تغییر قیمت مطرح شد و مورد اجماع نسبی قرار گرفت.

مقاومت‌هایی از درون شرکت پخش فرآورده‌های نفتی وجود دارد که عمدتا ناشی از تعارض منافع است.»

 علی‌اکبر نژاد علی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در همین ارتباط طی گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرده که برای جایگزینی کارت‌های بانکی به جای کارت سوخت اقداماتی انجام شده و به نتایج خوبی رسیده ایم.

او با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در یکی از جایگاه های سوخت اجرایی شد، گفت: برای استفاده از کارت های بانکی دو راهکار وجود داشت که هر دو راهکار را در دستور کار قرار دادیم و نظر ما این بود که وقتی این طرح از فاز مطالعاتی خود خارج شد اطلاع رسانی ویژه انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بررسی آزمایشی باتوجه به اینکه یک کار فنی است به زمان نیاز دارد، گفت: در بحث استفاده از کارت بانکی تاکسی های اینترنتی طرح موضوع کردند و فرایند استفاده از کارت در داخل جایگاه ها به معنای حذف کامل کارت هوشمند سوخت نیست یعنی آنچه با تاکسی های اینترنتی برخورد می کنیم استفاده از کارت آزاد جایگاه ها روی تجهیزات قدیمی است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی با بیان اینکه استفاده از کارت بانکی مدیا ویژه خود را دارد، گفت: زمان دقیق اجرای طرح را نمی توان اعلام کرد تا به نتایج درخشان برسیم، یک کار جدید است که پیاده سازی آن زمان بر است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=73020
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما