• کد خبر: ۷۳۶۷۶
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۰ - : ۱۰:۳۲

نفت برنت ۸۶ دلار و ۳۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۳۹ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت تغییر چندانی در اولین ساعات معاملات در آسیا نداشته است. سرمایه‌گذاران در حال بررسی پیش‌بینی‌های خوشبینانه تقاضا از سوی تولید کنندگان اوپک و اطلاعات اقتصادی پیچیده چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا هستند.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۳۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ سنت معادل ۰.۰۱ کاهش، ۸۲ دلار و ۸۱ سنت معامله می‌شود.
قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی از ماه ژوئن رو به افزایش بوده‌است. نفت خام آمریکا در روز پنجشنبه با بالاترین قیمت از ابتدای سال جاری میلادی معامله شد و قیمت نفت برنت به بالاترین رقم از ژانویه رسید.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روز پنجشنبه اعلام کرد انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۴ رشد داشته باشد. این رقم ۲.۴۴ میلیون بشکه در روز برای سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌شود. هیچ کدام از این پیش‌بینی‌ها تغییری نسبت به ماه گذشته نداشته‌اند.
به علاوه، پیش‌بینی می‌شود رشد یکنواخت اقتصاد چین مصرف نفت را در ۲۰۲۴ افزایش دهد.
اطلاعات مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا که در روز پنجشنبه منتشر شد هم احتمال پایان روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برده و حساسیت بازار را بالا برده است.
از طرف دیگر، بالا رفتن ارزش دلار آمریکا بر قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد.
کل واردات چین ۱۴.۵ نسبت به سال گذشته کاهش یافته و واردات ماهانه نفت خام این کشور به پایین‌ترین رقم از ژانویه رسیده است. اقتصاد چین دچار تورم منفی شده و قیمت‌های درب کارخانه در ماه ژوئیه روند نزولی داشته است. بدین ترتیب نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت در دومین اقتصاد بزرگ دنیا افزایش یافته است.
در زمینه عرضه، ادامه کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه در ماه سپتامبر از قیمت نفت حمایت کرده است.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=73676
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما