• کد خبر: ۷۳۹۲۲
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۳ - : ۱۰:۰۸

نفت برنت ۸۶ دلار و ۹ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۲ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۹ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛نگرانی در مورد رشد ضعیف اقتصاد چین و بالا رفتن ارزش دلار تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس را که هفته‌ها قیمت نفت را بالا نگه داشته بود از بین برده و باعث پایین آمدن قیمت آن در اولین ساعت تجارت در روز دوشنبه شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۲ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۷۰ سنت معادل ۰.۸۴ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۴۹ سنت معامله می‌شود.
افزایش بیش از حد انتظار قیمت‌های تولید کننده در ماه جولای در آمریکا ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا را علی رغم امید به پایان سیاست افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، بالا برده است.
افزایش ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌کند.

رشد ضعیف اقتصاد چین و ارزش بالاتر از حد انتظار دلار قیمت نفت را در این هفته در همین محدوده نگه می‌دارد. اما ائتلاف اوپک پلاس اعلام کرده هر اقدامی که لازم باشد برای کاهش عرضه و تثبیت بازار انجام می‌دهد.
آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود در روز جمعه اعلام کرد کاهش تولید عربستان و روسیه به عنوان اعضای اصلی ائتلاف اوپک پلاس ذخایر نفتی دنیا را در ادامه سال جاری میلادی پایین آورده و قیمت‌ها را بالاتر خواهد برد.
در این بین، یک ناو جنگی روسیه به یک کشتی تجاری در دریای سیاه در روز یکشنبه با شلیک هشدار داده و تنش‌ها در یکی از اصلی‌ترین مناطق صادرات کالا از اوکراین و روسیه را تشدید کرده است.
در آمریکا تعداد چاه‌های فعال نفت پس از ۸ هفته پیاپی کاهش، روی ۵۲۵ حلقه ثابت مانده است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=73922
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما