• کد خبر: ۷۳۹۸۸
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۴ - : ۱۰:۱۹

نفت برنت ۸۶ دلار و ۳۱ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۳۱ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آستانه انتشار اطلاعات اقتصادی چین پایین آمد. این اطلاعات می‌تواند سرنخ‌هایی در مورد بهبود تقاضا در بزرگترین وارد کننده نفت دنیا ارائه دهد. اما ساعاتی بعد قیمت نفت دوباره افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۰ سنت معادل ۰.۱۲ درصد افزایش به ۸۶ دلار و ۳۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش، ۸۲ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

چین قرار است امروز اطلاعات تولید صنعتی، سرمایه‌گذاری، خرده فروشی و آمار بیکاری در ماه ژوئیه را منتشر کند. نشانه‌هایی در مورد ورود دومین اقتصاد بزرگ دنیا به تورم منفی و کاهش تجارت آن وجود دارد.

بانک مرکزی چین در روز جمعه اعلام کرد وام‌های جدید بانکی در ماه گذشته میلادی کاهش یافته و سایر شاخص‌های اعتباری هم ضعیف شده‌اند. انتظار می‌رود بانک مرکزی چین علی رغم آهسته شدن روند رشد اقتصاد نرخ بهره را طبق همان سیاست میان مدت خود ثابت نگه دارد و تغییری ایجاد نکند.

این بانک‌ در آخرین اجلاس خود در ماه ژوئن نرخ بهره را ۱۰ واحد پایین آورد و به ۲.۶۵ درصد رساند. اطلاعات اقتصادی ضعیف چین کاهش عرضه نفت اوپک و متحدانش در ائتلاف اوبک پلاس را خنثی کرده است. هدف این ائتلاف از کاهش تولید بالا بردن قیمت نفت است.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=73988
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما