• کد خبر: ۷۴۱۴۸
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۶ - : ۸:۵۲

پیشرفت سایپا در تولید خودروهای برقی

معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت با تاکید بر اینکه گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای برقی، پیشرفت داشته است،‌ گفت: سایپا در حوزه تولید موتور، خودروهای کم مصرف با بازده بالا و ‌ داخلی‌سازی قطعات خودرو عملکرد خوبی داشته و برنامه توسعه‌ای در این بخش‌ها دارد.

 به گزارش اقتصاد سالم؛ منوچهر منطقی در بازدید از غرفه گروه خودروسازی سایپا در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، ‌لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران،‌ اظهارداشت: گروه خودروسازی سایپا در حوزه داخلی‌سازی قطعات خودرو،‌ عملکرد خوبی داشته و این روند با جدیت در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه فناوری‌های مطرح در حوزه خودرو در سه بخش تقسیم بندی می‌شود، افزود: اولین تقسیم‌بندی مربوط به خودروهای کم مصرف و با بازده بالا است که در غرفه سایپا چنین خودروهای به نمایش گذاشته شده است. سایپا در این حوزه عملکرد خوبی داشته و در حال توسعه است. دومین تقسیم بندی، بهره‌گیری از موتور با قابلیت اطمینان بالا است که در این خصوص ضرورت دارد،‌ خودروسازان کار‌های بیشتری انجام دهند. ۲۷ درصد از مصرف کنندگان خودرو در حوزه موتور دچار مشکل هستند؛ در این بازدید مشخص شد که گروه خودروسازی سایپا در حوزه موتور برنامه توسعه‌ای دارد.

معاون صنایع حمل‌و‌نقل وزارت صمت سومین فناوری مطرح در حوزه خودرو را تولید خودروهای برقی دانست و خاطرنشان کرد: ۶۰درصد ارزش افزوده تولید خودروهای برقی مجموعه الکترونیک است لذا اگر شرکت‌ها در این حوزه برنامه‌ریزی نکنند در آینده دچار مشکل خواهند شد. خوشبختانه گروه خودروسازی سایپا از ۶ ماه گذشته در این زمینه برنامه‌ریزی کرده و پیشرفت خوبی هم داشته است.

او عملکرد سایپا در توسعه محصول و تولید موتورهای جدید را مناسب ارزیابی کرد و گفت: گروه خودروسازی سایپا در تولید خودروهای کم‌مصرف و با بازده بالا و تولید خودروهای برقی، اقدام مناسبی انجام داده است، بر این اساس امیدواریم در حوزه موتور با قابلیت اطمینان بالا که در حال کار کردن است، به‌زودی شاهد محصولات جدید و به روز باشیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=74148
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما