• کد خبر: ۷۴۱۵۰
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۶ - : ۸:۵۴

شاهین با استانداردهای ۸۵گانه به بازار عرضه می‌شود

خودروی شاهین، اولین محصول گروه خودروسازی سایپا است که از ابتدای مردادماه با استانداردهای ۸۵گانه تولید می‌شود و این مهم با حفظ تیراژ تولید صورت گرفته است.

 به گزارش اقتصاد سالم؛شورای عالی استاندارد به جهت تحریم‌های ظالمانه‌ای که صنعت خودرو از سال ۱۳۹۷ با آن روبرو شد، مصوب کرد که ۹ استاندارد خودرو (از استانداردهای ۸۵ گانه)‌ تعلیق شود اما با فعالیت دولت سیزدهم و احیای روابط خارجی،‌ سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت صمت، ‌تصمیم گرفتند که استانداردهای تعلیق شده اجرایی شود. از اینرو با ابلاغ سازمان ملی استاندارد ایران مبنی بر تجهیز تمام خودروهای تولیدی شرکت‌های خودروساز به استانداردهای ۸۵گانه، گروه سایپا از ابتدای سال جاری با تعریف پروژه‌های جدید و مرتبط، این مهم را در دستور کار خود قرار داد.

با اقدامات صورت گرفته توسط بخش مهندسی گروه خودروسازی سایپا،محصول شاهین از ابتدای مرداد ماه سال جاری با استانداردهای ۸۵ گانه تولید شده است. از همین رو خودروی شاهین، اولین محصول گروه خودروسازی سایپا است که از ابتدای ماه جاری با استانداردهای ۸۵ گانه تولید می‌شود.

در راستای بخشنامه سازمان ملی استاندارد ایران،‌سایر خودروهای گروه سایپا نیز به زودی مجهز به استانداردهای ۸۵ گانه خواهند شد؛‌ با اجرای تمام استانداردها، تیراژ تولید گروه سایپا حفظ خواهد شد و این مجموعه با کاهش تولید روبرو نمی‌شود.

برچسب‌ها:, ,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=74150
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما