• کد خبر: ۷۴۲۵۸
  • ۱۴۰۲-۰۵-۲۸ - : ۱۳:۰۴
سجاد غریبی، سرمربی تیم ملی دراگون بوت ایران:

رسانه های معاند نه دلسوزِ ورزشکاران، بلکه به دنبالِ حاشیه سازی برای ورزشکاران و بهم ریختگی جامعه ایران هستند / برخی رسانه های داخلی فقط ورزشهای خاص را تحت پوشش قرار می دهند

پایگاه خبری “اقتصاد سالم” با سجاد غریبی، سرمربی تیم ملی دراگون بوت ایران در مسابقات قهرمانی جهان؛ درباره مهمترین مسائل روز در این رشته ورزشی گفت وگو کرده که خلاصه آنرا در زیر می خوانید:

_ به تازگی در مسابقات قهرمانی جهان دراگون بوت (قایقرانی تیمی) در کشور تایلند حضور پیدا کرده اید. در مورد نتایج و سطح مسابقات توضیح دهید.

پاسخ: مسابقات قهرمانی جهان دراگون بوت بالاترین سطح رقابت در این رشته بوده و هر دو سال یک بار برگزار می شود.

بالغ بر ۳ هزار ورزشکار از ۲۳ کشور در این رقابت ها حضور داشتند که تیم های اعزامی ایران در این رویداد ۱ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۴ مدال برنز کسب کردند.

در این مسابقات در برخی از مسافت ها، رکوردهای جهانی شکسته شد و تیم های آسیایی با توجه به حضور در بازی های آسیایی با حداکثر تدارک و آمادگی در این رقابت ها شرکت کردند.

_ مسئولین ورزش کشور از این رشته حمایت لازم را دارند؟

پاسخ: رشته دراگون بوت از زمان مدیریت دکتر سهرابیان، بصورت منظم مسابقات لیگ را برگزار و در نهایت تیم های برتر لیگ به مسابقات برون مرزی به عنوان نماینده ایران اعزام می شوند.

در تمامی اعزام ها فدراسیون تا حد امکان حمایت های خود را از این رشته دریغ نمی کند ولی در آینده با توجه احتمال حضور این رشته در المپیک، انشالله شاهد حمایت بیشتر از این رشته خواهیم بود.

وزیر محترم ورزش و مسئولین محترم وزارت به عنوان مسئولین عالی ورزش کشور باید نقش پر رنگی در توسعه این رشته در بخش همگانی داشته باشند. این حمایت ها باید شامل فراهم کردن زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز باشد.

در حال حاضر کشورهای دیگر سرمایه گذاری قابل توجهی در رشته دراگون بوت انجام داده اند که هدف اصلی این کشورها، اشاعه سلامت و تندرستی و ایجاد روحیه کار تیمی در جامعه
است.

_ صحبت هایی در مورد دلخوری برخی از ورزشکاران از عدم حمایت مسئولین وجود داشته است. در این مورد توضیح بفرمایید.

پاسخ: بله. متاسفانه مسئولین استان ها از وزرشکاران که سرمایه اصلی و الگوی جوانان استان هستند، حمایت لازم را نداشتند و باعث دلسردی ورزشکاران می شوند.

متاسفانه جذب اسپانسر برای برخی رشته ها بسیار سخت و بعضا غیرممکن بوده و ورزشکاران دچار استرس و اضطرابِ حضور یا عدم حضور در رویدادهای پیش رو هستند.

متاسفانه برخی از رسانه های مطرح ورزشی موفقیت های بین المللی ورزشکاران را پوشش نمی دهند و بیشتر وقت خود را صرف خبرهای فوتبالی و برخی رشته های خاص می کنند.
این موضوع هم موجب دلسردی و کم انگیزگی ورزشکاران می شود.

قایقرانی جزو سخت ترین و طاقت فرسا ترین ورزش های دنیاست. ورزشکاران ما در روزهایی که کشور به دلیل گرما تعطیل بود، در حال انجام تمرینات پر فشار در زیر آفتاب داغ برای آماده سازی و افتخار آفرینی برای کشور بودند.

متاسفانه در این بین، برخی از رسانه های معاند و خارج نشین هم به دنبال به حاشیه بردن موفقیت تیم های ملی دراگون بوت هستند.

این رسانه ها نه دلسوز ورزشکاران، بلکه به دنبال حاشیه سازی برای ورزشکاران و بهم ریختگی جامعه هستند.

این رسانه ها همواره موفقیت های ایران در عرصه های بین المللی را یا نادیده گرفته و یا بصورت کمرنگ نشان می دهند و کافی ست یک انتقاد در داخل باشد، تا آن سوژه ی انتقادی را با حداکثر بزرگ نمایی و با حالت بحرانی به جامعه نشان دهند.

سجاد غریبی

_ در پایان پیشنهاد شما برای پیشرفت ورزش کشور چیست؟

پاسخ: پیشرفت یک ورزش بدست تمامی گروه های درگیر و مربوط به رشته حاصل می شود.

توسعه ورزش همگانی از طریق فراهم کردن زیرساخت و امکانات و بالا بردن جامعه آماری ورزشکاران در کشفِ ورزشکاران نخبه و بالابردن سطح تیم ملی تاثیر بسزایی دارد.

همچنین این موضوع توجیه اقتصادی در جهت مشارکت حامیان مالی را دارد که خود به خود باعث رفعِ مشکلات مالی تیم می گردد.

خوشبختانه ریاست محترم قایقرانی نگاه ویژه ای به این رشته دارد و در آینده خبرهای بسیار خوبی در مورد دراگون بوت خواهیم شنید.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=74258
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما