• کد خبر: ۷۴۴۱۶
  • ۱۴۰۲-۰۵-۳۰ - : ۱۰:۵۶

نفت برنت ۸۵ دلار و ۳۶ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۳۶ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛کاهش تولید عربستان و روسیه تاثیر نگرانی در مورد رشد تقاضای جهانی در بحبوحه بالا رفتن نرخ بهره بانک‌های مرکزی را کاهش داده و باعث بالا رفتن قیمت نفت در روز دوشنبه شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۶ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش به ۸۵ دلار و ۳۶ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶۵ سنت معادل ۰.۸۰ درصد افزایش ۸۱ دلار و ۹۰ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۲ درصد در هفته گذشته کاهش قیمت داشتند که نتیجه تقویت ارزش دلار به خاطر احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بود.  بحران مسکن در چین هم نگرانی در مورد رشد اقتصاد این کشور و تقاضا برای نفت را بالا برده است.

اما از طرف دیگر، عرضه نفت رو به کاهش است. تخمین زده می‌شود صادرات نفت خام ائتلاف اوپک پلاس برای دومین ماه پیاپی در ماه اوت کاهش یافته باشد.

تحلیلگران عقیده دارند عرضه جهانی نفت رو به کاهش و تقاضا رو به افزایش است، مگر اینکه رکود اقتصاد رشد تقاضا را آهسته یا متوقف کند.

اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد صادرات نفت عربستان به چین در ماه ژوئیه ۳۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش داشته، در حالی که روسیه همچنان بزرگترین عرضه کننده نفت به این کشور است. در این بین، پالایشگاه‌های چین صادرات محصولات پالایشی خود را در ماه ژوئیه افزایش داده‌اند.

تعداد چاه‌های فعال نفت و گاز در آمریکا که اولین نشانه تولید این کشور در آینده هستند ۵ حلقه طی هفته گذشته کاهش یافته و به ۵۲۰ رسیده است، یعنی پایین‌ترین تعداد از مارس ۲۰۲۲.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=74416
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما