• کد خبر: ۷۴۵۰۵
  • ۱۴۰۲-۰۵-۳۱ - : ۹:۲۲

نفت برنت ۸۴ دلار و ۳۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۴ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۳۴ سنت رسید.

 به گزارش اقتصاد سالم؛قیمت نفت در روز سه‌شنبه در شرایطی کاهش یافته که بازار منتظر از سرگیری صادرات نفت عراق است. این اتفاق می‌تواند کمبود عرضه‌ای را که به خاطر کاهش تولید اوپک پلاس ایجاد شده، تا حدی برطرف کند. در این بین، ضعف اقتصاد چین هم دورنمای تقاضا برای نفت را پایین آورده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۲ سنت معادل ۰.۱۴ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۳۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش، ۸۰ دلار و ۷۰ سنت معامله می‌شود.

طبق گفته یکی از منابع وزارت نفت عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت این کشور به آنکارا، پایتخت ترکیه سفر کرده تا در مورد مسائل مختلفی از جمله از سرگیری صادرات نفت از پایانه نفتی جیحان مذاکره کند. ترکیه صادرات ۴۵۰ هزار بشکه در روز نفت عراق از طریق خط لوله شمالی عراق -ترکیه را در بیست و پنجم مارس پس از رأی اتاق بین‌المللی بازرگانی متوقف کرد.

با توجه به اینکه ائتلاف اوپک پلاس کاهش تولید خود را تمدید کرده و بر حجم آن افزوده است، ورود نفت عراق به بازار می‌تواند از شدت کمبود عرضه نفت خام ترش بکاهد.

در این بین، بدبینی نسبت به دورنمای اقتصاد چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا همچنان بر قیمت نفت فشار آورده و نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت را بالا برده است. تحلیلگران جی‌پی‌مورگان پیش‌بینی می‌کنند رشد تقاضای جهانی برای سوخت حمل و نقل تا ۰.۶ میلیون بشکه در روز در هفته منتهی به دوازدهم ماه اوت آهسته شده باشد.

تمرکز بازار همچنین بر اطلاعات اولیه شاخص مدیران خرید آمریکا در ماه اوت و همایش سالانه فدرال رزرو در جکسون هال قرار دارد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=74505
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما