• کد خبر: ۷۴۷۴
  • ۱۳۹۹-۰۸-۳۰ - : ۱۴:۴۸

فوتبالیست نماها، بلای جانِ مردم ایران

سالهاست که تعدادی “فوتبالیست نما” با دریافتهای میلیاردها تومانی از جیب بیت المال و رفتارهای اخلاقی و رفتاریِ خاص، به بلای جان مردم ایران تبدیل شده اند.

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، خبر به قدری عجیب بود که در نگاه اول باورکردنی نبود؛ اینکه یک فوتبالیست مشهور به دنبال گرفتن ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای واردات نهاده های دامی است!

فوتبالیست، ارز ۴۲۰۰ تومانی، واردات نهاده های دامی!؟

این را احمد امیرآبادی فراهانی _ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی _ چند روز پیش افشا کرد. اگرچه آقای فوتبالیست بلافاصله این موضوع را تکذیب کرد اما عضو هیات رئیسه مجلس درواکنش به این تکذیبیه و در توضیحات تکمیلی خود اعلام کرد که فرد فوتبالیست، به نیابت از یک شرکت واردکننده به دنبال دریافت ارز دولتی بوده و تردد وی در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای این کار، توسط دوربین های حفاظتی این وزارتخاته چندین بار ثبت شده است.

اما کار از این فراتر رفت و این نماینده مجلس در مصاحبه ای دیگر اعلام کرد که یک فوتبالیست مشهور دیگر نیز به نمایندگی از یک شرکت معدنی، مشغول دلالی و مذاکره برای گرفتن ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی است.

پای نهاده های دامی به زمین فوتبال باز شد

این بار این عضو هیات رئیسه مجلس با تقبیح و نکوهش این اقدامات آقایان فوتبالیست اظهار کرد که “هر کسی باید به حرفه تخصصی خودش بپردازد. بنا نیست که مثلا من که نماینده مجلسم، چون مشهورم، مسوولین حرف من را گوش می کنند یا به من احترام می گذارند؛ من به هر کاری در جامعه دست بزنم”.

این وضعیت و نمونه اخیر در حالی است که سالهاست که تعدادی “فوتبالیست نما” به معضل جامعه ایران تبدیل شده اند.

اینها کسانی هستند که به واسطه داشتن مهارتی در فوتبال و همچنین شهرت و ارتباطات، در تیم های بزرگ جذب شده و هر فصل قراردادهای چند صد میلیون تومان و گاها میلیارد تومانی منعقد می کنند، قراردادهایی که در تیم های دولتی همچون پرسپولیس و استقلال، پول آن از جیب مردم و کیسه بیت المال پرداخت می شود.

این در حالی است که بسیاری از مردم، نه از سطح بازی این “فوتبالیست نماها” رضایتی دارند، و نه از حاشیه های فراوان رفتاری و اخلاقی آنها؛ بنابراین مسوولین وزارت ورزش یک بار برای همیشه توضیح دهند چرا از جیب بیت المال، پرداخت های میلیاردی به چنین افرادی انجام می دهند!؟

حالا هم که خبر می رسد گل بود و به سبزه آراسته شد! و برخی از فوتبالیستها به شغل شریف دلالیِ ارز دولتی برای واردات نهاده های دامی دست زده اند! آن هم با استفاده از جایگاه، شهرت و نفوذی که به واسطه پول این مردم به دست آورده اند!

به زبان ساده، این فوتبالیستها سالها با پول این مردم و جیب بیت المال تغذیه شده، بزرگ و مشهور شده اند تا بلکه خدمتی به این مردم و مملکت خود بکنند؛ اما حالا جواب این مردم را با دلالیِ ارز دولتی که “همان غارت بیت المال و دارایی عمومیِ این مردم است”، می دهند!

در این شرایط این پرسش از مسوولان وزارت ورزش و جوانان مطرح است که آیا بهتر نیست مخارج میلیاردی از کیسه بیت المال را به جای فوتبالیستها، خرج خودِ این مردم بکنند؟ اگر جای بهتر و واجب تری برای خرج کردن این پولها سراغ ندارید، بگویید آدرس بدهیم.

وزارت ورزش و جوانان باید در قبال تخصیص منابع عمومی و بیت المال، پاسخگو باشد

همه جای دنیا فوتبال خصوصی شده و اسپانسر آن بخش خصوصی ست. کجای دنیا به فوتبالیستها (بگذریم از تفاوت های کیفی)، از منابع عمومی که هزاران مخارج واجب تر دارد، پرداخت های میلیاردی از جیب مردم و منابع عمومی می کنند!؟ کجای دنیا فوتبالیست دنبال دلالیِ ارز دولتی می رود!؟ اگر پاسخی دارید، بدهید منتشر کنیم.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=7474
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما