• کد خبر: ۷۵۳۸۷
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۶ - : ۱۰:۵۴

سفیر انگلیس در ایران، مامور سرویس جاسوسی “اِم.آی.۶” است + مستند  

روز گذشته (چهارشنبه) ویدئوی کوتاهی از “سایمون شرکلیف” سفیر بریتانیا در تهران در شبکه های مجازی منتشر شد؛ که اطلاعاتِ بالا و شناختِ “دقیق و عمیقِ” جناب سفیر از فرهنگ و سنت های ایرانیان را “نِشان” می دهد…

در این ویدئوی ۱ دقیقه و ۲۹ ثانیه ای، نامبرده نه تنها در حالِ سخن گفتن به زبان فارسی ست؛ بلکه حتی با “لهجه ی شیرین اصفهانی” هم صحبت می کند!

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری ۱۴۰۰ خبری (اقتصاد سالم)؛ ابتدا فیلم زیر را ببینید:

در این رابطه نکات زیر بسیار حائز اهمیت است:

۱_ همین ویدئوی ۱ دقیقه و ۲۹ ثانیه ای، نشان دهنده اطلاعاتِ بالا، شناختِ عمیق و تسلطِ دقیقِ جناب سفیر؛ به فرهنگ و آداب و سُنَنِ ایرانیان است…

۲_ این سطح از تسلط بر فرهنگ و سنت های یک کشورِ بیگانه، برای سفیرِ انگلستان در تهران؛ حاصل نمی شود مگر آنکه “نامبرده مامور رسمی و یا حداقل، آموزش دیده سرویس اطلاعات مخفی_خارجیِ انگلستان موسوم به اِم.آی.۶” باشد.

۳_ نکته بسیار مهم در این رابطه این است که با جستجویی ساده در موتور جستجوی گوگل (google)، مشخص می شود که سرویس اطلاعاتِ مخفی بریتانیا (MI6)، سرویس اطلاعاتِ اصلی بریتانیا است که وظیفه جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعاتِ مخفی از سرتاسر جهان به ویژه از کشورهای دشمن را برعهده دارد و رئیس این سرویسِ اطلاعاتی، مستقیماً به وزیر امور خارجه بریتانیا پاسخگو بوده و گزارش می دهد.

متقابلا وزیر خارجه بریتانیا نیز سفرای این کشور در جهان را منصوب می کند، ازجمله در ایران…

۱/۳_ قابل یادآوری ست که “اِم.آی.۶” همان سرویسِ جاسوسی ای است که دکتر “علیرضا اکبری” سیاستمدارِ نام آشنای ایرانی را از طریقِ سفارت بریتانیا در ایران؛ “شناسایی و جذب” کرده و در راستای اهدافِ استعماری خود به کار گرفت؛ به گونه ای که نامبرده “اَبَرجاسوس انگلستان”، لقب گرفته و اعدام شد.

۲/۳_ تسلطِ آقای سفیر به زبان فارسی حتی در حدِّ صحبت کردن با لهجه ی اصفهانی! نیز بسیار “قابل توجه” است که نشان دهنده ی ظرافت های سرویس اطلاعات خارجی انگلستان؛ برای اثرگذاریِ حداکثری بر افکارِ عمومی در کشورهای هدف، برای تامین منافعِ نامشروع این کشور است…

۴_ نکته بسیار مهم دیگر این ست که، عمقِ “فریب و اطلاعاتِ دروغی” که سفیر انگلستان برای تاثیرگذاری بر افکار عمومیِ ایرانیان در همین ویدئوی کوتاه ۱ دقیقه و ۲۹ ثانیه ای ارائه کرده است؛ بسیار زیاد است:

سفیر انگلیس در این ویدئو می گوید که “عاشق تاریخ و فرهنگ ایران است”.

این ادعا درحالی ست که تاریخ معاصرِ ایران هنوز خصومت ها و ضربه های متعددِ انگلستان به مردمِ ایران از جمله در برهه های تاریخی ای همچون:

_ اشغال ایران در جریان جنگ های جهانی اول و دوم.

_ قحطی بزرگ سالهای ۱۲۹۶ تا ۱۲۹۸ (۱۹۱۹ میلادی)/ نیروهای نظامی انگلیسی که به دنبالِ جنگ جهانی اول وارد ایران شده بودند؛ “منابعِ غلاتِ ایران” را برای تامینِ غذای خود، ضبط و تاراج می کردند و به دنبالِ آن ظرفِ همین ۲ سال، فقط ۳ میلیون ایرانی از گرسنگی، زَجرکُش شدند.

_ دست داشتن در توطئه ی به شهادت رساندن قائم مقام فراهانی (امیرکبیر)؛ صدراعظم وطن پرستِ دوران ناصرالدین شاهی و معمارِ نوسازیِ ایران.

_ کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و براندازی دولت ملی دکتر محمد مصدق.

_ به شهادت رساندن دکتر “حسین فاطمی”، روزنامه نگار آزادی خواه و وزیر امور خارجه دولت ملی دکتر مصدق، توسط محمدرضا شاه به دستورِ مستقیم سفارت انگلستان در ایران.

_ پشتیبانی و حمایتِ همه جانبه ی نظامی_اطلاعاتی_مالی از تجاوزِ “صدام حسین تکریتی” دیکتاتور عراق به خاکِ ایران در ۸ سال دفاع مقدس.

_ نقش آفرینی در تحریم های اقتصادی علیه مردمِ ایران

را از یاد نبرده اند…

۱/۴_ جناب سفیر همچنین اسطوره ی ایرانی مورد علاقه ی خود را “کاوه آهنگر” معرفی کرده است.

این ادعا هم در حالی ست که “کاوه”، علیهِ ستم و ظلم شاهنشاهی، قیام کرد و کشورِ پادشاهی انگلستان چند قرن ست که تنها مداخلاتِ ستمگرانه و ظالمانه در “ایران” داشته و هیچ گاه خِیری از این کشور، نصیب مردمِ ایران نشده است…

“اینتِلیجِنس سرویس” (اِم.آی.۶)
.
به عنوانِ قدیمی ترین سازمان جاسوسیِ نوین دنیا شناخته می شود. (تشکیل در سال ۱۹۰۹). هدف از تاسیسِ این سازمان امنیتی در بریتانیا؛ مدیریتِ متمرکزِ فعالیت های جاسوسیِ این کشور در جهان بود…
.
ارتباطِ دوسویه ی این سازمانِ امنیتی_جاسوسی با وزیر خارجه ی بریتانیا؛ بدین گونه که ریاست سازمان، با وزیر خارجه هماهنگ بوده و مستقیما به وی گزارش می دهد و متقابلا وزیر خارجه؛ سفرایِ بریتانیا در سرتاسر جهان را منصوب می کند، ذاتا وزارت خارجه ی بریتانیا و سفرای این کشور در جهان را به عضوی از سازمان اطلاعات خارجی و جاسوسیِ این کشور و یک مامورِ عالی رتبه ی امنیتی، تبدیل کرده است.

۵_ در این شرایط باید یادآوری کرد که “ادعاها” ی سراسر دروغ و منافقانه ی سفیر انگلستان، در کنار اظهاراتش درباره زیبایی شیراز و طعمِ لذیذ چای لاهیجان و علاقه اش به تیم استقلال و…؛ یک “عملیاتِ فریب” و ترفندِ رایج در عرصه ی جنگ اطلاعاتی و رسانه ای ست که از سوی بازوی جنگ روانیِ دولت انگلستان (bbc / بی.بی.سی فارسی) نیز دهه ها است که به کار گرفته می شود:

۱/۵_ در این ترفندِ قدیمی اما همچنان کارا و موثر، “اطلاعاتِ فریب و دروغ، در میانِ حجم زیادی از اطلاعاتِ درست و واقعی”؛ به مخاطبان ارائه می شود، تا مخاطبان درمیانِ حجمِ زیادی از اطلاعاتِ درست و واقعی (چای لاهیجان، زیبایی شیراز، لهجه شیرین اصفهانی، تیم استقلال…) غرق شده و نتوانند اندک اطلاعاتِ دروغِ ارائه شده (علاقه ی سفیر به تاریخ و فرهنگِ ایران)؛ را از مطالبِ درست، تفکیک کرده و از هم تشخیص دهند.

۶_ اما در جمع بندی باید گفت که تولید و انتشارِ این ویدئو، “گافِ” سفیر انگلستان در تهران بوده و پرده از چهره ی یک “مامورِ آموزش دیده ی سرویسِ امنیتِ خارجی انگلستان” برداشته است.

“سایمون شرکلیف” سفیر انگلیس در تهران

۷_ این ویدئو بیش از آنکه برای افکار عمومی در ایران خوشایند باشد؛ آنها را نسبت به این افراد و ماموریتِ شان در ایران و واقعیاتی که پُشت این “سخنانِ چرب و شیرین نهفته است”؛ هوشیار خواهد کرد…

۸_ در اینجا سخنان شیرینِ آقای سفیر مصداقِ این ضرب المثل ایرانی ست که “سلامِ گُرگ، بی طمع نیست”.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=75387
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. آرش گفت:

    واقعا متاسفم که متوهم توطئه هستید
    مطمئن باشید جاسوس بود بیشتر حواسش جمع بود سوتی نده
    خیر زرنگه شما نیستید

  2. امیر گفت:

    اینکه سفیران انگلیس در ایران مامورهای mi6 هستند شکی درش نیست ولی توضیحات شما به قدر کفایت حائز اهمیت نبود و همین سهل نگاری می‌تواند باعث تبعات حرفه‌ای در تخصص شما داشته باشه

  3. ایرانی گفت:

    گزارش جالب و روشن کننده ای بود
    واقعا پشت این لبخندها و حرف های قشنگ، چه چیزهایی هست!؟

  4. خوزستانی گفت:

    واقعا ما در این زمانه باید بیشتر هوشیار باشیم چون ترفندها به روز و خطرناک تر شده،این سفیر هم از این ترفند استفاده کرده که ما بگیم اگر جاسوس حرفه ای بود گاف نمیداد ولی این گاف نبود عملیات فریب بود.

  5. فدیرون رضائی گفت:

    این دولتهای استعماری باعث خیلی از عقب ماندگیهای کشورمون شدن.
    انشالله به کمک همه مردم بتونیم جبران کنیم و تا جایی که میشه هزینهای که ب ما تحمیل کردنو ازشون طلب کنیم. به امید قدرتمندی کشور عزیزمون…. در همه امور.
    رو شدن دست همه وطن فروشان و مسولین خائن

  6. جم گفت:

    شما آقای آرش ، احتمالا یا بی تجربه ای یا خودت …، این انگلیسی ها چنان خونخوارانی هستند که اگر ضعیف شما را یابند، ذره ای رحم بر شما نخواهند کرد ، شما باید در انگلستان باشی تا این جانوران حیله گر را بشناسید.

دیدگاه شما