• کد خبر: ۷۶۹۹۰
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۲ - : ۱۴:۰۶

وام مسکن روستایی افزایش می‌یابد

دولت قصد دارد مبلغ و تعداد تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را افزایش دهد.

 به گزارش ۱۴۰۰خبری(اقتصاد سالم)؛  سقف وام ساخت مسکن روستایی به تعداد سالیانه ۲۰۰ هزار فقره در حال حاضر ۲۰۰ میلیون تومان است که از آبان سال ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسید. این مبلغ بخشی از هزینه‌های ساخت مسکن در روستاها و شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر را پوشش می‌دهد و دولت قصد دارد رقم این وام را افزایش دهد.

اوایل شهریور امسال مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تسهیلات مسکن روستایی و افزایش آن از جمله دستور کارهایی است که در شورای عالی مسکن نیز برای آن تاکید شده است.

در این راستا، امروز سخنگوی دولت خبر داد: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و موافقت هیات وزیران، دولت با آیین‌نامه اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی  برای سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.

به گفته علی بهادری جهرمی، در سال گذشته مبلغ بهسازی و نوسازی مسکن روستایی را به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش دادیم که هم این مبلغ افزایش می یابد و هم تعداد تسهیلات .

بنابراین گزارش، بنیاد مسکن تعهد ساخت ۱.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن را بر عهده دارد که طبق آخرین آماری که مسئولان بنیاد ارایه کرده‌اند تا کنون ۲۹۵ هزار واحد شهری و ۲۹۰ هزار واحد روستایی توسط بنیاد مسکن در حال اجرا است.

بر این اساس، مجموع واحدهای در حال ساخت توسط بنیاد مسکن به ۵۸۵ هزار واحد می‌رسد. مرداد امسال رییس سابق بنیاد مسکن وعده داد که این رقم تا پایان سال به ۸۰۰ هزار خانه افزایش پیدا می‌کند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=76990
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما