• کد خبر: ۷۷۲۵۳
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۶ - : ۸:۵۰

تکذیب ادعای دلاری علیه بانک مرکزی عراق

در حالی اخیراً برخی رسانه‌ها مدعی شده بودند که دولت آمریکا از انتقال دلار نقدی به عراق جلوگیری کرده، اما بانک مرکزی این کشور می‌گوید انتقال نقدینگی به این کشور طبق برنامه در حال انجام است.

 به گزارش ۱۴۰۰خبری(اقتصاد سالم)؛  اخیراً برخی رسانه‌ها اعلام کرده بودند که آمریکا از ترس رسیدن دلار به ایران، انتقال دلار نقدی به عراق را متوقف کرده و یا کاهش داده است، اما بانک مرکزی عراق با تکذیب این ادعا اعلام کرده که روند انتقال دلار نقدی به این کشور از آمریکا طبق برنامه در حال انجام است.

این بانک طی بیانیه‌ای اعلام کرده که انتقال دلار نقدی به این کشور طبق برنامه و زمانبندی توافق‌شده بین این بانک و بانک مرکزی آمریکا در حال انجام است.

طی ماه‌های گذشته ارزش دینار در برابر دلار کاهش یافته و همین امر به افزایش قیمت کالاهای اساسی و متعاقباً اعتراض مردم عراق منجر شده است.

بانک مرکزی عراق ضمن تکذیب موضوع توقف انتقال دلاری نقدی به این کشور اعلام کرده که یک محموله دلار نقد روز پنجشنبه به این کشور رسیده است.

بانک مرکزی عراق از رسانه‌های این کشور خواسته تا در اطلاع رسانی سیاست‌های پولی این کشور با دقت عمل کنند.

ماه گذشته میلادی هم بانک مرکزی عراق اعلام کرد که از ابتدای سال ۲۰۲۴ قرار است تمام تراکنش‌های پولی در داخل عراق فقط به دینار انجام شود.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=77253
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما