• کد خبر: ۷۷۵۸۵
  • ۱۴۰۲-۰۷-۱۹ - : ۸:۱۵

پیش بینی بورس امروز ۱۹ مهر

تاکید رهبر انقلاب بر عدم مداخله ایران در حمله حماس به اسرائیل سیگنال مثبتی برای بازارها بود.

 به گزارش ۱۴۰۰خبری(اقتصاد سالم)؛ در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس ۸ هزار و ۴۵۱ واحد رشد کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۴ هزار و ۴۵ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۹۹۹ واحد بالا آمد و در رقم ۶۸۵ هزار و ۹۶۸ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۱۵۲ واحد رشد کرد و به رقم ۲۵ هزار و ۱۴۳ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش هزار و ۱۶۸ واحدی داشت و به سطح ۱۲۲ هزار و ۵۳۱ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۷۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۲۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سبحان دارو (دسبحان)، شرکت بیمه ملت (ملت) و شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت داروسازی آوه سینا (داوه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای بکاب (شرکت صنایع جوشکاب یزد)، سقاین (شرکت سیمان قائن) و ثبهساز (شرکت بهساز کاشانه تهران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۶۸ نماد صف خرید داشتند و ۶۶ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۲۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۰ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۲ درصدی به ۳۴۶ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات امروز می‌روند که دیروز شاخص‌های بازار صعود کردند. شاخص کل بورس از ابتدا صعودی بود و تا پایان به صعود ادامه داد. شاخص هم وزن بورس نیز روند مشابهی داشت و نرخ رشد بیشتری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد.

اما دیروز ارزش معاملات خرد باز هم افت کرد و با نزول ۲۰ درصدی به ۳ هزار و ۵۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد که همچنان سطح پایینی برای بازار محسوب می‌شود.

شاخص با جلوداری شستا و بزرگان شیمیایی و پالایشی؛ شپنا، پارسان، شپدیس و شبندر رشد کرد اما در مقابل فارس، کگل و میدکو مانع رشد محسوس شاخص شدند. همچنین دیروز برای پانزدهمین روز متوالی پول حقیقی از بورس خارج شد اما رقم آن تنها ۳۰۰ میلیون تومان بود. نمادهای ثفارس، فملی، وشهر، وسالت و خودرو بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. بدین ترتیب بازار در روزی که حجم معاملات پایین بود صعود کرد. برخی از ناظران معتقدند رشد قیمت دلار موجب رشد بخشی از بازار شده است و برخی نیز معتقدند بازار از شوک وقوع جنگ در غرب خاورمیانه خارج شده است. در این میان تاکید رهبر انقلاب بر عدم مداخله ایران در حمله حماس به اسرائیل سیگنال مثبتی برای بازارها بود. با این وصف به نظر می‌رسد امروز نیز بازار کم و بیش روند مثبتی داشته باشد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=77585
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما