• کد خبر: ۷۷۷۲۳
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۱ - : ۱۹:۳۸
پروژه جدید علیهِ فلسطین کلید خورد:

می خواهند مردمِ غزه را وادار به خروج از خانه هایِ شان و سکونت در مصر کنند

جدیدترین اخبار منتشره حاکی از پروژه ی جدید آمریکا و اسرائیل علیهِ مردم فلسطین در باریکه غزه است

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری ۱۴۰۰ خبری (اقتصاد سالم)؛ پیش از این با انتشار گزارشی اعلام کردیم که با توجه به

الف: جمعیت ۲ میلیون نفری مردم فلسطین ساکن در باریکه ی غزه

ب: تعلق خاطرِ عمیق این مردم به سرزمین مادری خود و آرمان فلسطین

ج: و این واقعیت که تمامِ مبارزان “مقاومت” در غزه از جمله در جنبش حماس؛ از فرزندانِ مردمِ ساکن در باریکه غزه هستند…

ارتش اسرائیل قادر نخواهد بود تهدیداتِ خود مبنی بر “نابودی حماس و غزه” را عملی کند.

در همین رابطه گزارش زیر را با کلیک کردن بر روی تیتر آن بخوانید:

پیش بینیِ آینده جنگ حماس و اسرائیل / اشغالگران با غزه چه خواهند کرد

در چُنین شرایطی اخبار منتشره و تحرکاتِ محور غربی به ویژه از سوی مقامات اسرائیلی و آمریکایی نشان می دهد که؛ “اشغالگران” با توجه به واقعیت های یاد شده، پروژه جدیدی را در دستور کار قرار داده اند.

اخراجِ فلسطینیان از غزه و اِسکان آنها در مصر

براساس این پروژه، صهیونیست ها با پشتیبانی مقامات آمریکا به دنبالِ اخراجِ مردم فلسطین از غزه و اسکانِ آنها در کشور مصر هستند.

در صورت تحقق این پروژه، تراکم و بافت جمعیتی باریکه غزه؛ کاهش یافته و شانس ارتش اسرائیل برای “نسل کُشی” و کاهشِ بافت جمعیتی برای از بین بردنِ حماس و منطقه ی غزه، افزایش خواهد یافت.

بخشی از جنایاتِ اشغالگران در غزه

مخالفت مصر با پروژه اخراج فلسطینی ها از غزه

با این حال با توجه به عواقب این پروژه، مقامات مصر تا کنون در برابر فشارهای آمریکا در این رابطه مقاومت کرده اند.

“عبدالفتاح السیسی” رئیس جمهوری مصر عصر روز گذشته (پنجشنبه) در مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده افسری گفت که کشورش میزبان ۹ میلیون آواره از کشورهای مختلف است و “از پذیرایی از فلسطینی‌هایی که باید در کشورشان بمانند، خودداری می‌کند… آنها برای حفظ آرمان و سرزمین خود باید استوار بایستند و ضروری است که مصر آنها را رها نکند”.

رئیس جمهور مصر تاکید کرده “آنچه مهم است این است که مردم غزه در سرزمین خود ثابت قدم بمانند و ما تمام تلاش خود را برای تسکین آنها به کار خواهیم بست… مصر در تعهد به این مهم که در کمک به فلسطینی‌ها تاخیر نمی‌کند و نخواهد کرد به یک موضع محکم برای تضمین حقوق مشروع مردم فلسطین تعهد دارد”.

السیسی بر لزوم حضور ساکنان نوار غزه در “سرزمین خود” تاکید کرده و هشدار داده که خروج آنها یک اقدام بسیار بزرگ است زیرا به معنای از بین بردن آرمان فلسطین است و آن را به عنوان ام المسائل و قضیه همه اعراب توصیف کرده است.

وعده ۲۰ میلیارد دلاری آمریکا به مصر

گفته می‌شود آمریکایی پیشنهاد یک کمک ۲۰ میلیارد دلاری به طرف مصری کرده اند تا با پروژه اسکانِ مردم غزه در این کشور موافقت کند.

در چند روز گذشته مواضع مشترکی از طرف کشورهای اروپایی و آمریکا مبنی بر “ایجاد یک گذرگاه امن” البته نه برای انتقال کمک‌های بشردوستانه همچون سوخت و غذا و دارو به باریکه غزه؛ بلکه برای راندن فلسطینی‌ها از سرزمینِ شان مطرح شده است.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا: کریدوری از غزه به مصر باید باز شود

با این حال با وجود مخالفت مصر، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در زمینه مواضع زمینه ساز طرح آوارگیِ فلسطینان، اعلام کرد:” ایالات متحده در حال مذاکره با اسرائیلی‌ها و مصری‌ها برای باز کردن یک کریدور بشردوستانه در نوار غزه است که اسرائیل و مصر مهمترین بازیگران آن هستند”.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز خواستار ایجاد “کریدورهای بشردوستانه برای تسهیل عبور افرادی که می‌خواهند از بمباران غزه فرار کنند” از طریق مرز مصر شده است.

شدت بمباران ها و موشک باران مناطق مسکونی در غزه به شدت بالا است

طبق این پروژه، مقامات اروپایی و آمریکایی به جای آنکه اعلام کنند باید یک کریدور بشردوستانه برای انتقال دارو و غذا و کمک‌های بشردوستانه به مردمِ آواره شده در حملات جنگنده‌ها و بمب‌ افکن ها در غزه ایجاد شود؛ می‌گویند باید گذرگاهی ایجاد شود تا با استفاده از آن مردمِ فلسطین از غزه اخراج و در مصر اسکان داده شوند!

در همین رابطه مهمترین و اصلی‌ترین ماموریت وزیر خارجه آمریکا در سفر به منطقه و دیدار از کشورهای عربی، پیگیری موضوع خارج کردن صدها هزار تن از فلسطینیان ساکن در غزه و انتقال آنها به داخل مصر است.

در این زمینه آمریکا و انگلیس در کنار سایر کشورهای اروپایی برنامه بسیار مفصلی را در پیش گرفته اند تا با عنوان ایجاد گذرگاه امن تحتِ عنوان “حفظ جان شهروندان عادی”، باریکه غزه را برای تداوم جنایت صهیونیست‌ها “خلوت” کنند و با کاستن از جمعیت این منطقه و انتقال بحران به داخل مصر، از فشار بر رژیم صهیونیستی بکاهند.

در واقع رژیم صهیونیستی با طرح و برنامه آمریکا و حمایت مستقیم غرب، خانه‌های فلسطینی‌ها را ویران می‌کند تا آنها را از سرزمینِ مادری شان اخراج و در یک کشور دیگر (مصر) ساکن کند.

ارتش اسرائیل خطاب به مردم: غزه را تخلیه کنید

در تکمیل این پروژه امروز ارتش اسرائیل هزاران برگه اعلامیه را در آسمان غزه ریخته و از مردمِ فلسطین خواسته فوراً نوار غزه را ترک کرده و به سمت مرزهای کشور مصر حرکت کنند.

ارتش اسرائیل در بیانیه ی خود تهدید کرده که در صورت عدم خروج غیرنظامیان و مردمِ غزه از منازل شان؛ در بمباران ها و موشک باران های این رژیم آسیب خواهند دید.

بیانیه اشغالگران خطاب به مردم غزه برای ترکِ منازل و وطن خود

مخالفت محمود عباس با تخلیه غزه و خروج فلسطینی ها

در این شرایط ساعاتی پیش وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگو با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بر مخالفت خود با تخلیه شمال غزه و خروج فلسطینی‌ها از سرزمین شان تاکید کرده است.

سازمان ملل متحد: اسرائیل دستور تخلیه اجباری غزه را لغو کند

در جدیدترین واکنش ها به این اقدام ارتش اسرائیل، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد، اعلام کرد که این سازمان تخلیه اجباری کل جمعیت شمال غزه را که حدود ۱.۱ میلیون نفر است، بدون پیامدهای انسانی مخرب غیرممکن می‌داند.

دوجاریک گفت که این دستور، که توسط ارتش اسرائیل صادر شده است، همچنین شامل تمام کارکنان سازمان ملل و کسانی است که در تأسیسات سازمان ملل پناه گرفته‌اند؛ از جمله در مدارس، مراکز بهداشتی و کلینیک ها.

گزارشهای مرتبط زیر را هم با کلیک کردن بر روی تیتر آن بخوانید:

 

ماجرای نگهداری کودکان اسرائیلی توسط حماس در قفس چه بود  

 

پیام ها و پیامدهای قوی ترین عملیاتِ مقاومت در دهه های اخیر (طوفان الاقصی)، بر منطقه و جهان چیست  

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=77723
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما