• کد خبر: ۷۸۲۲۳
  • ۱۴۰۲-۰۷-۲۶ - : ۷:۱۲

تقدیر از اقدامات سایپا در مبارزه با قطعات یدکی تقلبی

در نشست بررسی اقدامات سایپایدک در مبارزه با قطعات تقلبی، بر ضرورت افزایش کیفیت خدمات پس از فروش،‌ فرهنگ‌سازی در حذف قطعات غیرایمن و ادامه بازرسی‌ها از بازار سراسر کشور در جمع آوری قطعات تقلبی، ‌تاکید و همچنین عنوان شد که صاحبان محصولات گروه خودروسازی سایپا برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

 به گزارش ۱۴۰۰خبری(اقتصاد سالم)؛ عزت الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در نشست بررسی اقدامات سایپایدک در مبارزه با قطعات تقلبی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده گروه خودروسازی سایپا در مبارزه با قطعات تقلبی، بر ضرورت افزایش کیفیت خدمات پس از فروش تاکید کرد و گفت: ما در مجلس به عنوان قانونگذار، در کنار تولیدکنندگان داخلی هستیم و معتقدیم برای پیشرفت صنایع داخلی باید از سرمایه‌های انسانی به نحو احسن استفاده کنیم.

او افزود: تکیه بر توان داخلی و قطع وابستگی به خارج، قدم‌ مهمی برای رفع تحریم‌هاست؛ باید باور داشته باشیم که با همراهی و اراده بخش های مختلف کشور به خصوص مجموعه دانشگاهی و دانش بنیان می‌توان به توسعه صنعتی، ‌دست یافت. قطعا در این مسیر مجلس در کنار تولیدکنندگان است و با قانون‌گذاری کمک خواهد کرد تا بسترها برای افزایش تولید و مهم تر تولید کیفی، فراهم شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان موجب رشد و تعالی تولیدات داخلی می‌شود و حرکت گروه خودروسازی سایپا به سمت دانش‌بنیان شدن و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای غلبه بر مشکلات، قابل تحسین‌ است.

او در ادامه خواستار تسریع در فرآیند خصوصی‌‌سازی شرکت‌های خودروسازی شد و افزود: معتقدم دولت باید از سهامداری خودروسازان خارج شود و کار را به بخش خصوصی بسپارد تا خودروسازان چابک شوند و برنامه‌های توسعه‌ای خود را پیاده سازی کنند.

هزینه گارانتی محصولات سایپا، ‌یک سوم شده است

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این نشست، گزارشی از روند افزایش کیفیت خدمات و تولیدات گروه خودروسازی سایپا ارایه کرد و گفت: طی ۲۱ ماه گذشته با برنامه‌ریزی اصولی و دقیق سعی شده که بازار از وجود قطعات تقلبی که با نام سایپا عرضه می‌شود،‌ تا حد زیادی پاکسازی شود و مردم به قطعاتی که اصالت دارد،‌ دسترسی داشته باشند.

او ادامه داد: در گذشته در بازار یکصد هزار میلیارد تومانی قطعات یدکی، شرکت سایپایدک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان خدمات به نمایندگی‌ها می‌داد که از این عدد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان گارانتی (به دلیل رایگان بودن) و تنها یکصد میلیارد تومان به صورت غیرگارانتی کسب درآمد داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به ازای هر خودرو، سه میلیون تومان هزینه گارانتی پرداخت می‌شد، در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ این عدد به دو میلیون تومان و در سال جاری به یک میلیون تومان رسیده این در حالی است که با وجود افزایش نرخ دستمزد و قطعات،‌ هزینه گارانتی محصولات سایپا،‌ یک سوم شده است.

او یادآور شد: سال‌ها نگاه مردم اینگونه بود که قیمت قطعات یدکی و خدمات در نمایندگی خودروسازان گران است،‌ به همین جهت ترجیح می‌دادند که خدمات مورد نیاز خود را به غیر از نمایندگی‌ها تامین کنند،‌ اما وجود قطعات تقلبی و فرهنگ‌سازی که صورت گرفت، سبب شد تا مردم برای دریافت قطعات و خدمات بیش از گذشته به نمایندگی‌های رسمی خودروسازان مراجعه داشته باشند.

تیموری با بیان اینکه شرکت سایپایدک‌ با تمرکز بر بازار قطعات یدکی، توانسته به جایگاه واقعی خود در بازار قطعات یدکی دست پیدا کند، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی نقش مهمی در حذف قطعات غیر ایمن دارد.

اصالت قطعات را مطمئن شوید

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه سایپا در مبارزه با تولید و توزیع قطعات یدکی تقلبی کار جهادی انجام داده است، افزود: طی ۲۱ ماه گذشته، بر افزایش کیفیت خدمات پس از فروش، خروج قطعات یدکی تقلبی و تشدید بازرسی‌ها متمرکز شدیم و نتیجه آن، افزایش سهم سایپایدک از بازار قطعات یدکی شد.

او با اشاره به رویکرد دولت در زمینه مبارزه با قطعات تقلبی و حمایت‌های وزارت صمت، گفت: توصیه ما به مردم این است که حتما برای خرید قطعات یدکی به عاملیت‌ها و نمایندگی‌های مجاز سایپا مراجعه کنند و برای تشخیص اصالت قطعه، بارکد روی جعبه را به شماره ۵۰۰۰۲۹۵۶ ارسال کنند تا از اصل بودن قطعه خریداری شده مطمئن شوند.

فروش آریا با گارانتی ۵ ساله

تیموری با تاکید بر اینکه سودجویان بازار قطعات یدکی تقلبی، ارزشی برای جان و مال مردم قائل نیستند و تهدیدی برای ایمنی خودروها به شمار می‌روند،‌ افزود: برای افزایش کیفیت خدمات و تولیدات در گروه سایپا کار ریشه‌ای و بنیادین انجام شده تا رضایت حداکثری مشتریان فراهم شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه خودروی آریا با گارانتی ۵ ساله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در راستای افزایش کیفیت خودرو و جلب رضایت مشتریان، خودروی آریا با بالاترین کیفیت و گارانتی ۵ ساله به بازار عرضه خواهد شد.

صیانت از برند و نشان تجاری سایپا

در بخش دیگری از این نشست، مجتبی معظمی، مدیرعامل سایپایدک با اشاره به تشکیل تیم‌های بازرسی در استان‌ها و شهرهای مختلف برای جمع آوری قطعات یدکی تقلبی، گفت: دغدغه اصلی ما در سطح گروه سایپا، فرهنگ سازی استفاده از قطعات اصلی در جامعه و تمرکز بر افزایش کیفیت خدمات است. ما به دنبال صیانت از برند و نشان تجاری سایپا هستیم و توانستیم در حوزه مبارزه با تولید و توزیع قطعات تقلبی کارهای بزرگ و ماندگاری انجام دهیم.

او خاطرنشان کرد: در سال جاری با نظارت مستمر، علاوه بر تهران، بازرسی‌ها در ۱۲ استان دیگر آغاز شد و با همکاری بازرسی وزارت صمت، سازمان تعزیرات حکومتی و پلیس امنیت اقتصادی این بازرسی‌ها ادامه خواهد یافت.

نشست بررسی اقدامات سایپایدک در مبارزه با قطعات تقلبی با حضور رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره سایپا و سایپایدک برگزار شد. پس از این نشست، نمایشگاه دستاوردهای سایپایدک در زمینه مبارزه با قطعات یدکی تقلبی افتتاح شد، ‌همچنین در این نمایشگاه، قطعات یدکی تقلبی و لوازم بسته‌بندی مکشوفه در استان‌های مختلف کشور به نمایش گذاشته شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=78223
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما