• کد خبر: ۷۸۹۷۰
  • ۱۴۰۲-۰۸-۰۴ - : ۱۱:۱۴

وزارتخانه نشینان، مناسب هدایتِ بنگاه‌های اقتصادی نیستند / صنعت در این شرایط خطیر مدیرِ میدان دیده می‌خواهد

یکی از قُدَمای صنعت خودرو، یادداشت سرگشاده ای را خطاب به علی آبادی _ وزیر صنعت، معدن و تجارت _ نوشته و برای انتشار در اختیار ما قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری ۱۴۰۰ خبری (اقتصاد سالم)؛ متن یادداشت به شرح زیر است:

این روزها بازار شایعات تغییر مدیران صنعتی داغ شده و هر روز اسم‌های مختلفی به عنوان کاندیدِ تصاحب صندلی‌های مدیریتی مطرح می‌شود. در بین این شایعات زمزمه‌هایی بگوش می‌رسد که اهل فن و صاحب‌نظران را نگران کرده است.

مخاطب مستقیم ما در این مطلب، شخص مقام محترم وزارت صمت است و بدانید که این موارد حاصل ۲ دهه تعامل با بیشمار افراد و کارشناسان دلسوز، پاک‌دست و خوشنام صنعت است و نگارنده وظیفه خود دانسته که این دل مشغولی و نگرانی‌ها را با استفاده از این تریبون؛ مستقیماً به اطلاع شخص وزیر محترم برساند.

همیشه در بحبوحه تغییر و تحولات شرکت‌های بزرگ صنعتی، نام‌های مختلفی در محافل مرتبط مطرح می‌شود و لابی‌های بیشماری برای بدست آوردن این صندلی‌ها فعال می‌شوند.

این روزها نسیم تغییرات در جاده مخصوص وزیدن گرفته و از بین شایعات و احتمالات بیشماری که هر روز مطرح می‌شوند، حرف‌هایی شنیده می‌شود که موجبات نگرانی اهالی صنعت را فراهم آورده است.

برخی از این شایعات احتمال حضور مدیران میانی و ستادی وزارتخانه را در رأس این بنگاه‌های بزرگ اقتصادی مطرح میکنند و این خبر اصلا خبر خوبی برای آینده صنعت و تولید نیست.

قطعا جناب وزیر که سابقه بنگاه‌داری موفق را در کارنامه خود دارند، به خوبی می‌دانند که اداره یک بنگاه اقتصادی نیاز به مهارت‌هایی فراتر از توانمندی مدیران ستادی پشت میز نشین دارد.

مقوله تولید و زنجیره تامین و خدمات پس از فروش و سر و کار داشتن با محیط تولید و درک اتمسفر کار و کارگر؛ نیازمند دانش و تخصصی از جنس خودشان است.

کسی باید عهده‌دار هدایت بنگاه‌های تولیدی باشد که درک درستی از اینها داشته باشد. دستش با ابزار و فولاد آشنا باشد، گوشش صدای خط تولید را شنیده باشد، مشامش بوی روغن و رنگ و دود را حس کرده باشد، قلمش برای امضاهایی که میکند متعهد باشد، درک درستی از سود و زیان و طلب و بدهی داشته باشد، دل در گرو تولید و صنعت داشته باشد.

سابقه عملکرد مدیران وزارتخانه نشینی که سودای صندلی تولید داشتند و عهده‌دار آن مسئولیت هم شدند، به خوبی نشان داد که اداره یک مجموعه صنعتی چیزی بیشتر از دانستن عدد و رقم و مطالعه‌ی چند گزارش و حضور در چند جلسه و… را می‌طلبد.

آقای وزیر برادرانه و مشفقانه میگوییم: شما اشتباه گذشتگان را تکرار نکنید.

عباس علی آبادی وزیر صمت

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=78970
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما