• کد خبر: ۷۹۵۲۲
  • ۱۴۰۲-۰۸-۱۱ - : ۱۶:۳۹

جمع بندی نظر جامعه جهانی درباره جنگِ حماس و اسرائیل چیست

در حالیکه جنگ حماس و اسرائیل وارد چهارمین هفته خود شده، پرسش مهم این است که جمع بندی و خلاصه ی نظر جامعه جهانی درباره ی این جنگ چیست.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری ۱۴۰۰ خبری (اقتصاد سالم)؛ به فَکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ “آنتونیو گوترش” دبیرکل سازمان ملل متحد در این رابطه اظهار کرده که “حمله حماس به اسرائیل در بستر ۵۶ سال اِشغال خفه‌کننده رخ داده است”.

دبیرکل سازمان مل متحد گفته “حملات حماس در خلاء اتفاق نیفتاده‌اند و فلسطینی‌ها ۵۶ سال تحت اشغالگریِ خفه‌کننده بوده‌اند”.

گوترش چندین بار خشونت و قساوت اسرائیلی ها در بمباران و کشتارِ مردم و زنان و کودکان در غزه را محکوم کرده است.

بخشی از اظهاراتِ دبیرکل سازمان ملل در این رابطه را در زیر ببینید:

 

۱_۱ علاوه بر دبیرکل سازمان ملل تقریبا تمام نهادها و سازمان های حقوق بشریِ بین المللی از جمله مجمع عمومی سازمان ملل، سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و… هم اقدامات اسرائیلی ها در حمله به غزه را محکوم کرده اند.

۲_ در میان کشورهای عربی پادشاه و روسای جمهور الجزایر، عربستان سعودی، لبنان، مصر، اردن، قطر، یمن، عمان و… نیز حملات وحشیانه و کشتارِ اسرائیلی ها در غزه را محکوم کرده اند.

هرچند بیشتر این کشورها اقدامِ عملی در حمایت از مردمِ غزه انجام نداده و به اقداماتی همچون فراخواندن سفیر خود از اسرائیل و اخراج سفیر اسرائیل؛ بسنده کرده اند.

 «پون پلارا» وزیر امور حقوق اجتماعی اسپانیا، در پیامی ویدئویی در واکنش به نسل کشی فلسطینیان در باریکه غزه خواستار قطع روابط دیپلماتیک با تل آویو و احضار سران این رژیم به دادگاه جنایات جنگی شد / وی گفت:« کشورهای اتحادیه اروپا باید فوراً علیه اسرائیل چهار اقدام را اتخاذ کنند: تعلیق روابط دیپلماتیک با اسرائیل، وضع قاطعانه تحریم‌های اقتصادی، تحریم تسلیحاتی، و احضار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و سایر حاکمان سیاسی به دادگاه جنایی بین المللی به علت بمباران غیرنظامیان در باریکه غزه.»

۳_ اما افکارِ عمومی و مردمِ جهان نیز به مخالفت با اشغالگرانِ صهیونیست برخواسته اند.

در حدودِ ۳ هفته اخیر اخبار و تصاویرِ زیادی از تجمع و اعتراض مردم در کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه و همچنین تمام کشورهای عربی در مخالفت با نسل کُشی اسرائیل در نوار غزه منتشر شده است.

در این رابطه تصاویر زیر را ببینید:

تظاهرات در اعتراض به حمله اسرائیل به غزه در پاریس / منبع: بی بی سی

تظاهرات مشابه در لندن

لندن

۴_ علاوه بر مقامات و مردم در سراسر جهان، سلبریتی ها، خوانندگان و بازیگرانِ مطرح جهان نیز حملاتِ وحشیانه اسرائیلی ها به نوار غزه را محکوم کرده و خواستار توقف این حملات شده اند.

از جمله این افراد می توان به آنجلینا جولی، خواکین فینیکس، کیت بلانشت، جان استوارت، کریستن استوارت، سوزان ساراندون، ماهرشالا علی، ریز احمد، رامی یوسف و جسیکا چستین اشاره کرد.

استفاده ی اشغالگران از بمب های ممنوعه ی “فسفری” علیه غیرنظامیان و مردمِ غزه
/ بمب های فسفری بدن انسان را سوراخ می کنند

۵_ محکومیتِ جهانی اشغالگران صهیونیست در حمله به باریکه غزه در حالی است که آمریکا به همراه انگلیس و فرانسه از هیچ کمکی به اسرائیلی ها در جنایت های شان خودداری نکرده اند.

۶_ همچنین امارات نیز تقریبا تنها کشور عربی بوده که موضعی خصمانه در برابر مردمِ فلسطین داشته است.

بخشی از جنایتی که صهیونیست ها تقریبا هر ساعت در غزه مرتکب می شوند

۷_ این وضعیت در حالی ست که بیشتر رسانه و تلویزیون های جهانی تحتِ مالکیت یا تسلط صهیونیست ها هستند و در این جنگ به صورت مستقیم یا غیرمستقیم؛ جانبِ اسرائیلی ها را گرفته اند و در خبررسانی ها، حقایق را تحریف می کنند.

این رسانه ها خبرنگارهای خود را نیز برای عدم هرگونه دفاع از مردمِ فلسطین تحت فشار گذاشته اند.

 

توئیت خبرنگار وایس‌نیوز آمریکا: من به طور خصوصی از بسیاری از همکارانم شنیده‌ام که حتی توئیت زدن در مورد بحران انسانی در غزه می‌تواند آنها را بیکار کند، به همین خاطر سکوت کرده‌اند.

۸_ اما در بیست‌وهفتمین روز جنگ غزه براساس جدیدترین آمارها؛ تعداد شهدای فلسطینی به ۹۰۶۱ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد:” شمار شهدای غزه تاکنون ۹۰۶۱ نفر از جمله ۳۷۶۰ کودک و ۲۳۲۶ زن و شمار مجروحان به ۳۲ هزار نفر؛ رسیده است”.

تاکنون ۲۰۶۰ نفر مفقود اعلام شده‌اند که در زیر آوار هستند و ۱۱۵۰ نفر از آنها کودکند.

۹_ در چُنین شرایطی در جمع بندی باید گفت وقتی “وجدانِ عمومی” در جهان با مردمِ غزه است؛ علی رغمِ کشتار و نسل کُشی اشغالگران، پیروزی نهایی با غزه خواهد بود.

با مقایسه ی ۲ تصویر مشخص می شود مالکِ سرزمین فلسطین، چه کسانی هستند…

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=79522
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. محمد قاسم گفت:

    سلام واحترامات یگ سوال دارم از کشور های اسلامی چرا در خواب غفلت هستین آیا از امریکا هراس دارین آیا از روز قیامت هراس ندارین برای کشور های اسلامی یک نظر میدم فرصت و موقع عالی است تا اینکه متحد شون انتقام فلسطین ها را از اسرایل جنایت بگیرن

  2. Alireza گفت:

    خدایا دروحله اول خودت به مردم مظلوم فلسطین کمک کن همچنین مردم عادی فلسطین همه انسان است حق زندگی دارن چرااینهمه بی گناه مخصوصا کودکانی افراد مسن کشته بشوند چرا ملت فلسطین همه مسلح نمیشوند اینهمه جوان بجای اینکه ذره ذره اب شوند یکدفعه همه سلاح بدست بگیرنند تکلیفشان رابرهمیشه مشخص کنند
    ماشالله فلسطین خیلی جوان دارد اینها بدرد کی میخورند الان بهترین موقع است از ناموس وفرزندانشان دفاع کنند
    چرا رهبران اسلام حکم جهاد صادر نمیکنند مگر امریکا چی است درمقابل اسلام همگی اینها مثل پنبه شل وبی کیفیت است کاری ازما ساخته نیست فقط دعا میکنیم جنگ زود تمام بشه افرادبیگناه مخصوصا کودکان که قلب همه جهان رابدجوربدرد اورده خیلی اشکهاریخته ومیریزد دعاکنیم اقاامام زمان ظهورکنه تکلیف همه مامشخص بشه امین

دیدگاه شما