• کد خبر: ۸۰۸۷۵
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۹ - : ۱۳:۲۹
با انتشار یک ویدئو؛

کودکانِ اسرائیلی وعده دادند “ما همه غزه را نابود می کنیم”

شبکه تلویزیونی “کان” متعلق به اشغالگران، سرودی از کودکانِ اسرائیلی پخش کرده که در آن کودکان وعده می دهند:” ما همه غزه را نابود خواهیم کرد”.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ ابتدا فیلم را ببینید:

 

تولید و انتشار چُنین ویدئویی از سوی واحد تبلیغات ارتش اسرائیل واجدِ نکات مهمی است:

۱_ اشغالگرانِ صهیونیست علنا خود را “نژادِ” برتر در جهان می دانند.

۲_ این “نژادِ برتر”، ابایی ندارد که از زبانِ کودکان اَش، از نابودیِ یک ملت و سرزمینش (فلسطین) سخن بگوید.

ترجمه ویدئو:
صدایِ کودکان اسرائیلی:” ما همه چیز را در غزه نابود خواهیم کرد”.

۳_ اما اگر فلسطینی ها چِنین ویدئویی درباره ی عزمِ خود برای نابودی اشغالگرانِ اسرائیلی و پس گرفتنِ سرزمین مادری شان توسط کودکانِ فلسطینی (آن هم دختر بچه ها)؛ تولید و منتشر کرده بودند، چه اتفاقاتی در جهان می افتاد!؟

۱/۳_ در آن صورت شاهد بودیم که هم اکنون جریان مسلط رسانه ای در جهان از bbc و cnn گرفته تا فاکس نیوز و یورونیوز پر بود از خبرهایی که “نفرت پراکنی، جنگ طلبی و سوءاستفاده ی ابزاری از کودکان توسطِ فلسطینی های تروریست” را محکوم می کردند…

ترجمه ویدئو:
شبِ پاییزی بر ساحل شهر غزه می اُفتد (منظور آغازِ فصلِ مرگ و نیستی در این شهر است)

۴_ همچنین سیاستمداران و مقاماتِ آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان، یک به یک در تلویزیون ها ظاهر می شدند و از فلسطینی ها می خواستند “سوءاستفاده از کودکان، ترویج خشونت و نفرت پراکنی” را متوقف کنند.

۵_ رسانه های فارسی زبان خارجی همچون ایران اینترنشنال و بی بی سی فارسی و صدای آمریکا نیز ویژه برنامه های مفصلی را در محکومیتِ استفاده ی ابزاری از کودکان و نفرت پراکنیِ فلسطینی ها، تولید و پخش می کردند.

ترجمه ویدئو:
“هواپیماها در حالِ بمباران و ویرانی هستند”

 

۶_ با این حال در برابرِ این اقدامِ “اسرائیلی” ها، تا کنون هیچ محکومیتی دیده نشده و هیچ یک از این اتفاقات نیافتاده است.

۷_ اما از دیگر نکات قابل توجه در ویدئوی تولیدی توسطِ ارتش اسرائیل، کلمات و جملاتِ به کار رفته توسط کودکانِ اسرائیلی است.

ترجمه ویدئو:
“تا یک سال دیگر، دیگر هیچ چیزی آنجا (شهر غزه) وجود نخواهد داشت”.

۱/۷_ به عنوان مثال در یک جا این کودکان از “ملتِ واحد” (یک ملت) سخن می گویند! درحالیکه همه ی دنیا می دانند که هر کدام از “صهیونیست” های ساکن در سرزمین های اشغالی؛ از یک کشور و یک گوشه ی دنیا به فلسطین اشغالی آمده و در اینجا ساکن شده اند و نه به صورتِ خونی و نه از نظرِ خاک، چیزی به نامِ “ملتِ اسرائیل” وجود خارجی ندارد.

ترجمه ویدئو:
“و سپس (بعد از نابودی غزه) باز خواهیم گشت تا مزارع خود را شُخم بزنیم”.

۸_ درمجموع تولید و انتشارِ چُنین ویدئوهایی از یک سو اوجِ خشونت ورزی و نفرت پراکنیِ صهیونیست ها که صفاتی نهادینه شده در ژنِ آنها ست؛ را نشان می دهد و از سوی دیگر یادآوری می کند که جریانِ مسلط رسانه ای در جهان و همچنین مقاماتِ کشورهایی همچون آمریکا و انگلیس و فرانسه؛ تا چه حد در ادعاهای خود مبنی بر دفاع از مفاهیمی همچون حقوق بشر و حقوق کودکان و غیره، دروغ گو و دارای استانداردهای دوگانه هستند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=80875
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. Huda گفت:

    زهی خیال باطل ….

  2. ناشناس گفت:

    …😂😂😂😂😂

  3. مریم گفت:

    واقعا تاسف آوره
    این بچه ها با چه تفکری بزرگ شدن!؟
    چه راحت از کشتن و نابودی میگن
    تفکر صهیونیست همینه

  4. بی طرف گفت:

    بی طرفانه هم که به ماجرا نگاه کنیم، اسرائیل تمام مرزهای اخلاقی و انسانی رو زیر پا گذاشته اما دریغ از اقدام و عمل از طرف مدعیان جهانیه حقوق بشر
    اگه یک هزارم این بلاهارو فلسطینی ها سر اسرائیلی ها میاوردن الان واویلا بود

  5. نرگس گفت:

    ما نباید اصلا به این قضیه بی طرفانه نگاه کنیم
    همه ی اسرائیلی ها یه مشت حروم خور و غاصبن و کسایی که میگن ما بی طرفیم دارن با طرفداری نکردن از مظلوم، حق اونارو ضایع میکنن

  6. علی گفت:

    جون شما…🫤

دیدگاه شما