• کد خبر: ۸۱۱۱۰
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۱ - : ۱۱:۳۷

حقوق ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان معاف از مالیات می‌شود

بر اساس پیش‌بینی لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال آینده، ماهانه تا ۱۰ میلیون تومان تعیین می‌شود.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ بر اساس ارقام پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور، دولت در راستای سیاست عدالت مالیاتی و معافیت افراد کم‌درآمد سقف معافیت مالیاتی سالیانه موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان در سال (ماهانه تا سقف ۱۰ میلیون تومان) در نظر می‌گیرد.

همچنین نرخ مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی نسبت به مازاد ۱۲۰ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۱۶۸ میلیون تومان، معادل ۱۰ درصد خواهد بود و نسبت به مازاد ۱۶۸ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۲۷۶ میلیون تومان با مأخذ ۱۵ درصد مالیات دریافت می‌شود. نسبت به مازاد ۲۷۶ میلیون تومان در سال تا مبلغ ۴۰۸ میلیون تومان با مأخذ ۲۰ درصد مالیات بر درآمد گرفته می‌شود و نیز نسبت به مازاد ۴۰۸ میلیون تومان در سال به بالا حداکثر با مأخذ ۳۰ درصد مالیات از افراد گرفته می‌شود.

اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و آموزشی و قضات دادگستری از شمول این حکم مستثنا بوده و مشمول ماده ۸۵ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۹۴ هستند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=81110
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما