• کد خبر: ۸۲۰۳۶
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۱ - : ۹:۲۱

مصرف برخی داروها با قهوه، آسیب‌زا است

قهوه به دلیل داشتن کافئین به طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، دفع و متابولیسم بسیاری از داروها تاثیر منفی می‌گذارد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ با وجود دستگاه‌های قهوه ساز ارزان قیمت و راحت آماده شدن آن، نوشیدن قهوه به خصوص هنگام صبح به یک عادت رایج تبدیل شده است. اما افراد نمی‌دانند که قهوه به دلیل داشتن کافئین به طور قابل توجهی بر جذب، توزیع، دفع و متابولیسم بسیاری از داروها تاثیر منفی می‌گذارد.

در ادامه با برخی از داروها که  نمی‌توان با قهوه مصرف کرد آشنا می‌شوید.

تیروئید

اگر کم‌کاری تیروئید دارید و برای کمک به تعادل هورمونی یا داروهای دیگری مصرف می‌کنید نباید همزمان با مصرف دارو قهوه میل کنید زیرا قهوه میزان جذب دارو را حداقل نصف می‌کند.

دیابت

بیشتر افراد قهوه را با شکر و شیر مخلوط می‌کنند این کار میزان قند خون و سطح انسولین افراد دیابتی را افزایش می‌دهد و علائم افراد مبتلا به دیابت را تشدید می‌کند.

پوکی استخوان

پوکی استخوان در زنان یائسه شایع‌تر است. اگر برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان از داروها استفاده می‌کنید همزمان قهوه مصرف نکنید زیرا اثربخشی این داروها را تا بیش از نصف کاهش می‌دهد.

سرماخوردگی یا آلرژی

اگر داروی سرماخوردگی آلرژی مصرف می‌کنید که معمولاً حاوی محرک‌های سیستم عصبی مرکزی هستند قهوه به عنوان یک محرک عوارض را تشدید می‌کند و باعث بی‌قراری و بی‌خوابی می‌شود.

فشار خون

بیشتر افراد به خصوص سالمندان با مشکل فشار خون بالا درگیرند و داروهایی را مصرف می‌کنند نوشیدن قهوه همزمان با مصرف دارو ضمن افزایش تحرک پذیری بر داروی فشار خون تاثیر منفی می‌گذارد.

آسم

اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید و هنگام تشدید بیماری داروی گشاد کننده استفاده می‌کنید از نوشیدن قهوه خودداری کنید چون عوارض جانبی آن بی‌قراری و درد معده است.

آلزایمر

عملکرد داروهای آلزایمر تحت تاثیر قهوه مختل می‌شود در واقع کافئین موجود در قهوه سد خون مغزی را محکم می‌کند و می‌تواند میزان ورود دارو را به مغز کاهش دهد.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=82036
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما