• کد خبر: ۸۲۶۲۹
  • ۱۴۰۲-۰۹-۱۵ - : ۱۴:۴۲

صادرات نیسان آبی به کنیا از سال آینده

با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت و مدیرعامل گروه سایپا، از اقدام فداکارانه هموطن مشهدی که با نیسان آبی خود جان ۶ نفر گرفتار شده در آتش را نجات داد و همچنین راننده‌ای که معاش خانواده ۱۳ نفره خود را با وانت نیسان تامین می‌کند، تجلیل و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و حمایت از خانواده به هر کدام از آنها یک دستگاه نیسان‌آبی اهدا شد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صمت در آیین قدردانی از اقدام فداکارانه هموطن مشهدی و راننده‌ای که معاش خانواده ۱۴ نفره خود را با وانت نیسان تامین می‌کند، گفت: یکی از کارهای که همه صنایع دنبال می‌کنند و در آن موفق هستند موضوع مسئولیت‌های اجتماعی است؛ بیشتر کارهای خیری که در جامعه در حال انجام است ریشه در جامعه صنعتی کشور دارد؛ این اقدامات در حوزه اشتغال پایدار و یا در حوزه رفتارهای فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی نمایان است. خداوند را شاکریم که نعمت جامعه اسلامی را به ما عطا کرده است و ما در کنار اشتغال پایداری که مرهون این جامعه صنعتی هستیم به‌نوعی از فضای اخلاقی و معنوی اسلامی بهره‌مند هستیم.

 او با اشاره به رفع موانع تولید محصول وانت زامیاد تصریح کرد: با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، موانعی که در راه فرایند تولید و فروش شرکت زامیاد وجود داشت، با رئیس جمهور مطرح و در نهایت تصمیم‌گیری در این خصوص به وزارت صمت سپرده شد؛ لذا با اقدامات کارشناسی،تغییرات و اصلاحاتی بر روی محصول وانت زامیاد صورت گرفت و اکنون شاهد رشد کمی و کیفی محصول یاد شده هستیم. امیدواریم تا پایان سال جاری تولید وانت به ۶۰ هزار دستگاه برسد.

 او با تقدیر از عملکرد گروه سایپا در بخش تولید قطعات یدکی بیان کرد: یک میلیارد قطعه شناسه‌گذاری شده کالا و رهگیری خاص در مجموعه تولیدکنندگان داخلی تولید شده و سایپا رتبه نخست را (با رشد ۶۰۰ درصدی) در تولید قطعات یدکی کسب کرده است.

 برادران با اشاره به امضای تفاهم بین معاونت صنایع عمومی وزارت صمت و سایپا، بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار خودروی نیسان به‌صورت اقساطی به صاحبان صنعتی که ایجاد اشتغال کنند، اختصاص خواهیم داد.

همچنین در این مراسم محمدعلی تیموری،مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا‌ با بیان اینکه در بیست و سه ماه اخیر تمرکز گروه سایپا بر روی اقتصاد مقاومتی بوده است، گفت: بدون داشتن روحیه ایثار، امکان حرکت در اقتصاد مقاومتی میسر نخواهد بود؛ اگر همه مدیران گروه سایپا، روحیه ایثار و حمایت از خانواده را سرلوحه کار خود قرار دهند، گروه سایپا بیش از گذشته موفق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه نیسان آبی سه ویژگی خاص دارد، افزود: اولین خصوصیت این خودرو شاسی مقاوم آن است،بر این اساس با وجودی که ظرفیت این خودرو حدود ۲ تن است گاها تا ۳.۸ تن توان حمل بار را داراست.خصوصیت دوم نیسان آبی محورها و لاستیک آن است؛ هیچکدام از خودروهای تجاری سبک کشور این شرایط را ندارند و لذا می‌توان به نیسان، لقب کامیونت را داد. سومین ویژگی این خودرو موتور، گیربکس و دیفرانسیل آن است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: خودروهای وارداتی در این رده، بیش از ۹۰ درصد قطعات آنها وارداتی است، این در حالی است که نیسان آبی بیش از ۹۰ درصد داخلی‌سازی شده است. در سال ۱۴۰۰ میزان تولید نیسان ۳۶ هزار دستگاه بوده و سال گذشته این عدد به ۴۹ هزار دستگاه رسید؛ برنامه تولید برای سال جاری ۶۰ هزار دستگاه است.

او با اشاره به مسیر کیفی‌سازی نیسان،‌ که گروه سایپا دنبال می‌کند، گفت: تا سال ۱۴۰۴، تریم داخلی و بیرونی نیسان آبی تغییر خواهد کرد. علاوه بر این قوای محرکه این خودرو اصلاح خواهد شد و خودرویی کاملا متفاوت و با شرایط مناسب عرضه خواهد شد.در حال حاضر نیسان به پاکستان صادر می‌شود و فرمان راست آن نیز درحال دریافت استانداردها و گذراندن تست‌های مربوطه است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در شش ماه دوم سال آینده این خودرو به کنیا صادر خواهد شد.

گفتنی است،‌یک جوان مشهدی بنام حجت لیانی که مشغول به حرفه رانندگی است با مشاهده گرفتار شدن چند نفر در حلقه آتش و دود و بسته شدن راه نجات آن‌ها از در خروجی کارگاه که هر لحظه با خطر مرگ روبرو بودند، تصمیم به تخریب بخشی از دیوار بیرونی محل وقوع آتش سوزی گرفته و با زدن خودرو وانت به دیوار، راه گریزی در آن می‌گشاید. این کار قبل از رسیدن نیروی امدادی صورت گرفت و جان ۶فرد محصور در آتش را از مرگ حتمی نجات داد. بدین جهت گروه سایپا از اقدام فداکارانه و خداپسندانه جوان مشهدی تقدیر  کرد و همچنین در این مراسم  از شخص دیگری از اهالی استان فارس که با دارا بودن ۱۱ فرزند، معاش خانواده خود را از طریق کار با وانت نیسان تامین می‌کند، تقدیر شد.

برچسب‌ها:,

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=82629
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما