• کد خبر: ۸۴۲۹۱
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۴ - : ۸:۲۴

۱۰ بانک برتر ۲۰۲۳

نشریه فوربس در گزارشی ۱۰بانک برتر جهانی را بر اساس ارزش بازاری آنها در سال۲۰۲۳ رتبه‌بندی کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ در این رتبه‌بندی ۴بانک متعلق به آمریکا، ۴بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک نیز متعلق به بریتانیا بوده است.

2 copy

تحلیلگران «فوربس» در روزهای پایانی ماه دسامبر بانک‌‌‌ها را از منظر عملکرد، مدیریت و همچنین ارزش آنها در سال ۲۰۲۳ رتبه‌‌‌بندی کردند. در نتیجه این آنالیز مشخص شد که از ۱۰ بانک برتر جهانی، ۴ بانک متعلق به ایالات‌متحده، ۴ بانک متعلق به چین، یک بانک متعلق به هند و یک بانک هم متعلق به انگلیس است.

 صدرنشین این جدول جی‌‌‌پی مورگان با ارزش حدود ۴۶۰میلیارد دلار است که در ایالات‌‌‌متحده قرار دارد.

بانک آمریکا: این نهاد به عنوان دومین موسسه برتر جهانی در سال ۲۰۲۳، در سرمایه‌‌‌گذاری، مدیریت ثروت و معاملات تجاری موفق بوده و به حدود ۶۶ میلیون مصرف‌‌‌کننده و مشتریان تجاری خود خدمات ارائه می‌دهد.

بانک صنعتی و تجاری چین: این نهاد بزرگ‌ترین بانک در جمهوری خلق چین و جهان به شمار می‌‌‌رود و از جمله وام‌‌‌دهنده‌های بزرگ جهان است.

بانک کشاورزی چین: بانک کشاورزی چین از نظر کل دارایی‌‌‌ها سومین بانک بزرگ جهان است و نقش مهمی در حمایت از بخش کشاورزی چین ایفا می‌‌‌کند.

ولزفارگو: این بانک به عنوان پنجمین نهاد برتر در سال جاری به ۳۵ کشور خدمات مالی ارائه می‌‌‌کند و همچنین به سیستم مالی جدید فدرال رزرو نیز به همراه ۳۳ بانک دیگر پیوست.

اچ‌دی‌اف‌سی بانک: از ژوئیه ۲۰۲۳، بانک HDFC با HDFC Ltd (یک شرکت در تامین مالی مسکن) ادغام شد تا به یک نهاد تبدیل شود. این امر در جهت پاسخگویی بهتر به نیازهای مشتریان و منطبق با نیازهای در حال تغییر صنعت انجام شد. گفتنی است که در حال حاضر هفتمین وام‌‌‌دهنده بزرگ در جهان و بزرگ‌ترین بانک در هند است.

اچ‌اس‌بی‌‌‌سی: این موسسه که مقر آن در بریتانیا است، یک سازمان برجسته بانکی و خدمات مالی است که به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان پاسخ می‌دهد.

بانک چین: بانک چین چهارمین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی است. این بانک یکی از قدیمی‌‌‌ترین بانک‌‌‌های چین است و حضور بین‌المللی قابل توجهی دارد.

بانک ساخت‌و‌‌‌ساز چین: دومین بانک بزرگ جهان از نظر کل دارایی است. تاثیر قابل توجهی بر پروژه‌های ساخت‌و‌‌‌ساز و زیرساختی چین دارد.

مورگان استنلی: مورگان استنلی یک بانک سرمایه‌‌‌گذاری و ارائه‌‌‌دهنده خدمات مالی در آمریکا است که اخیرا اعلام کرده قصد دارد در تجارت ارز خارجی و تحقیقات ژاپنی و تجارت سهام برای مصرف‌‌‌کننده جهانی سرمایه‌‌‌گذاری کند.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=84291
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما