• کد خبر: ۸۴۶۹۷
  • ۱۴۰۲-۱۰-۰۷ - : ۹:۵۷

۳ روش ساده برای افزایش سرعت اینترنت

اگر از اینترنت وای‌فای در خانه استفاده می‌کنید، با سه ترفند می‌توانید سرعت خود را ارتقا دهید.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ رعایت سه نکته ساده می‌تواند سرعت اینترنت وای‌فای شما را افزایش دهد. کارشناسان سه روش افزایش سرعت را به اشتراک گذاشته‌اند که کاربران می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند.

جای درست روتر

اگر متوجه شدید که سرعت وای فای شما به آن اندازه‌ای که در توان دارد نیست، اغلب مشکل جای اشتباه روتر است. روتر وای فای شما باید در جایی قرار گیرد که اتصال آن مسدود نشود. به همین دلیل، کارشناسان پیشنهاد می‌کنند یک مکان مرکزی در خانه خود انتخاب کنید تا سیگنال روتر خود را به حداکثر برسانید.

۵ مکان ممنوعه برای قرار دادن مودم

به عنوان مثال، اگر روتر در گوشه‌ یا کمد قرار گرفته باشد، خطر گم شدن سیگنال‌ها وجود دارد. چون روتر شما قوی‌ترین سیگنال‌های خود را به سمت پایین پرتاب می‌کند، می‌توانید آن را در جایی بالاتر از سطح زمین قرار دهید.

راه اندازی مجدد روتر

یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید برای حفظ یک اتصال وای‌فای منسجم و سریع انجام دهید، راه‌اندازی مجدد روتر است. این می‌تواند به پاک کردن حافظه مودم و تازه کردن اتصال روتر شما کمک کند. برای راه اندازی مجدد روتر، کافی است آن را از پریز برق جدا کنید، حدود ۱۵ ثانیه صبر کنید و سپس مودم را دوباره وصل کنید.

قبل از روشن کردن روتر، دوباره چند دقیقه صبر کنید و منتظر بمانید تا تمام چراغ‌های مودم کابلی شما سبز شود.

آپدیت روتر

به‌روزرسانی روتر می‌تواند به بهتر کار کردن آن کمک کند و آن را در برابر هکرها و مجرمان سایبری ایمن نگه دارد.

به طور کلی، شما باید آدرس IP روتر خود را پیدا کنید و آن را در یک مرورگر وب تایپ کنید تا به صفحه مدیریت دسترسی پیدا کنید. از نام کاربری و رمز عبور روتر خود برای ورود به سیستم و دسترسی به تنظیمات استفاده کنید. بررسی کنید که آیا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری موجود است یا خیر و در صورت امکان، آن‌ها را دانلود کنید.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=84697
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما