• کد خبر: ۸۵۲۵۷
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۳ - : ۱۲:۱۰

احتمالا ترور فرماندهان مقاومت توسط اسرائیل ادامه خواهد یافت / مقاومت چه باید بکند

با ترور “صالح العاروری” نایب رئیس جنبش حماس در بیروت چند روز پس از ترور شهید “سید رضی موسوی” معاون پشتیبانی جبهه مقاومت و فرمانده بلندپایه سپاه قدس؛ بنظر می رسد که مقامات سیاسی_نظامی اسرائیل راهکار “فرافکنی و صدورِ شکست در جبهه ی غزه به کشورهای ثالث” را در پیش گرفته اند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، به فَکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ شخص “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر و فرماندهان بلندپایه ی ارتش و سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی (شاباک: امنیت داخلی /موساد: اطلاعات و عملیات خارجی) به دلیل ضربه ی وارده به این رژیم در جریان عملیاتِ “طوفان الاقصی” همچنان زیر فشارِ صهیونیستهای ساکن در سرزمین های اشغالی قرار دارند.

۲_ نتانیاهو و مقامات ارشد نظامی_امنیتیِ این رژیم سعی کردند با حمله به غزه و آزادسازی اسیران، به اسارت گرفتن مبارزان مقاومت و نابودیِ جنبش حماس و درنهایت اخراج فلسطینیان از غزه؛ رسواییِ پیش آمده را جبران کنند، با این حال پس از ۳ ماه خونریزی و جنایات جنگی، نسل کُشی فلسطینیان و کودک کُشی در غزه به هیچ یک از اهداف شان نرسیده اند.

۳_ در این شرایط دو ترور مقاماتِ بلندپایه ی “مقاومت در سوریه و لبنان” در چند روز اخیر (شهید سید رضی موسوی و شهید صالح العاروری) نشان می دهد که صهیونیست ها به اجرای برنامه ی جایگزینی (PLAN B) روی آورده اند که همان “ترورِ مقامات بلندپایه ی مقاومت در کشورهای ثالث است”.

واکنش مادر شهید “صالح العاروری” به خبر شهادت فرزندش:” تقبل الله یُمّا.. تقبل الله”
قبول باشه مادر، قبول باشه

۴_ “جنبش مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا” با ۳۰ سال مجاهدت فرمانده ی شهید قاسم سلیمانی، امروزه از ایران تا عراق و سوریه و یمن و فلسطین و لبنان گسترده شده و به نظر می رسد صهیونیست ها در این شرایطِ خاص در این مقطع زمانی می خواهند “شکست در جنگِ غزه را به کشورهای ثالث، صادر کنند”.

۵_ صهیونیست ها با هر “ترور”، چند روزی بر امواجِ رسانه ای و تبلیغاتیِ ناشی از آن سوار شده و به این ترتیب “ضعف، آسیب پذیری و شکستِ” ناشی از عملیاتِ طوفان الاقصی در ۷ اکتبر و همچنین شکستِ کنونی در جنگ با مقاومت در غزه را در اذهان عمومیِ داخلی (شهرک نشینان و صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی) و خارجی (افکار عمومی در جهان) “کمرنگ” می کنند.

تصویری از یک شهروندِ عادی و غیرنظامی در اسرائیل!
تصویر مجری مسلحِ شبکه ۱۴ اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده است…

۶_ به طور خلاصه می توان گفت که هر یک از این ترورها به منزله ی یک “تنفس مصنوعی” است که به شخص نتانیاهو و فرماندهان ارشدِ نظامی_امنیتی اسرائیل داده می شود که نتوانسته اند از پسِ یک جنبش مردمی و تحت محاصره در یک منطقه ی کوچک جغرافیایی (حماس در غزه) برآیند.

۷_ همچنین سرانِ دولت حاکم بر رژیم اشغالگر صهیونیستی با هر ترور تلاش می کنند به بخشی از اعتراضات و مطالباتِ شهرک نشینان و صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی که به ناتوانیِ این دولت از تامینِ امنیتِ آنها و همچنین آزادسازیِ اُسرا معترض هستند؛ پاسخ داده و نشان بدهند که همچنان بر اوضاع مسلط هستند و دشمنان را حذف می کنند.

۱/۷_ به عنوان مثال در یکی از همین موارد، “دنی دانون”، عضو کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی شب گذشته پس از ترورِ نایب رئیس جنبش حماس در بیروت در صفحه‌اش نوشت:” حذف مسئول ارشد حماس، صالح العاروری، در بیروت را به ارتش اسرائیل، شاباک، موساد و نیروهای امنیتی تبریک می‌گویم”.

۸_ با توجه به دلایل یاد شده، پیش بینی می شود که سیاست “ترورِ رهبران مقاومت در این مقطع زمانی خاص” همچنان ادامه یابد.
اما مقاومت در پاسخ چه می کند!؟

۹_ “مقاومت” سالهاست که متوجه شده اشغالگرانِ صهیونیست و حامیانِ آنها در غرب و شرق؛ جز “زبانِ زور”، زبان دیگری نمی فهمند…

۱/۹_ بنابراین بنظر می رسد به طور بدیهی در اولین واکنش از سوی مقاومت به ۲ ترورِ اخیر، “حجم و گستره” ی آتش باری همچون کاتیوشا، موشک و پهپاد از سوی شاخه های مختلف مقاومت از جمله غزه و لبنان و سوریه و یمن و عراق به هدف های صهیونیستی افزایش یابد.

۱۰_ واکنش مقاومت باید به گونه ای باشد که مضرراتِ ترور برای مقاماتِ ارشد سیاسی و نظامی صهیونیست به ویژه شخص نتانیاهو، بیش از مزایای آن (که بخشی از آن در بالا گفته شد) باشد.

۱۱_ در همین راستا شهرک نشینان و صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی باید احساس کنند که با این ترورها، وضعیتِ امنیتیِ آنها نه تنها بهبود نمی یابد بلکه بدتر نیز می شود…

گریه و بی‌قراری مادر فلسطینی کنار جنازه فرزندش که روز تولدش در حملاتِ صهیونیست‌ها به شهادت رسید

“از من کیک می‌خواست گفتم بعد از جنگ عزیزم هرچی خواستی برایت درست می‌کنم”

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=85257
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. خانم عابدی گفت:

    یازهرا
    در روز تولدت مادر خودت فرزندانت رو کمک کن

  2. مریم گفت:

    مجری تلویزیون مسلح!
    بحق چیزهای ندیده و نشنیده…

دیدگاه شما