• کد خبر: ۸۵۷۱۱
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۸ - : ۱۱:۳۴

آیا محمود احمدی نژاد نفوذی سرویس های خارجی ست / شواهد و مستندات چه می گویند

تحلیل رفتار و اظهارات محمود احمدی نژاد در چند دهه اخیر گُمانه هایی را درباره ی نفوذی بودنِ او برانگیخته است…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، به فَکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ گذشته ی “محمود احمدی نژاد” در ساختار سیاسی ایران همراه با ابهام های زیادی است.

محمود احمدی نژادِ امروزی واقعی است یا احمدی نژادِ دیروزی یا هیچ کدام!؟

۲_ با این حال اگر گفتار و عملکردِ نامبرده را از آغاز دوران ریاست جمهوری اش در سال ۱۳۸۴ بررسی کنیم؛ رَگه های بزرگی از رفتارهایی در آن دیده می شود که “آشکارا” مغایر با شاخص ها و الگوهای مرتبط با “امنیت ملیِ” این مردم و مملکت بوده است.

۳_ در یک نمونه، در اوج تنش های روزهای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ نقل قول هایی از رئیس جمهور وقت به شرح زیر منتشر شد:

الف: خَس و خاشاک خواندنِ معترضان

ب: “سَر معترضان را به سَقف می کوبیم”

۱/۳_ رفتار و عملکردِ محمود احمودی نژاد در روزهای ابتدایی بعد از انتخابات، نه تنها درجهتِ کاستن از تنش و آرام ساختن معترضان نبود؛ بلکه وی با گفتار و رفتارش سعی در تهییج معترضان داشت و آشکارا بنزین بر آتشِ بحران می ریخت.

۲/۳_ این اقدامات از سوی محمود احمدی نژاد و تیمش درحالی بود که در آن دوران، بزرگان تلاش می کردند “میانه داری” کرده و تنش را به نفع منافع ملی پایان دهند…

۳/۳_ در همین رابطه همچنان این پرسش مهم مطرح است که رفتار و گفتارهای محمود احمدی نژاد در آن دوران؛ منافعِ چه کسانی را تامین می کرد و از افزایش بحران، چه کسانی سود برده و چه کسانی ضرر کردند!؟

۴/۳_ بدیهی ست که افزایش دامنه ی بحران برخلافِ “منافع مردم و مملکت” و درمقابل به سودِ دشمنانِ داخلی و خارجی بود…

۴_ حال این پرسش مطرح است که آیا رئیس جمهور وقت با گفتار و رفتارِ خود؛ “ناآگاهانه و ندانسته” بنزین بر “آتش” می ریخت یا قصد و تعمدی در کار بود!؟

فرمانده ی شهیدِ مردم ایران و فرمانده وقت سپاه قدس با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت، زاویه داشت.

۵_ اما “هولوکاست” پروژه ی دیگری بود که از سوی رئیس جمهور وقت کلید خورد…

۱/۵_ نامبرده به یکباره در محافل داخلی و خارجی به انکارِ هولوکاست و نسل کُشی یهودیان پرداخت و با همین کار به اسرائیل کمک کرد “اجماع جهانی در دفاع از صهیونیست ها و مقابله با ایران و جنبش مقاومت خاورمیانه و غرب آسیا، ایجاد کند”.

۶_ نتایجِ آن گفتار و رفتارها نیز به خوبی مشخص شد… در آن دوران به کمکِ پاس گل احمدی نژاد؛ صهیونیست های کودک کُش در جامعه ی بین المللی و افکار عمومی جهان، در جایگاه “مظلوم” نشستند و ایران و مقاومت، به عنوان طرفِ متخاصم، ظالم، متجاوز و جنگ طلب معرفی شد…

۱/۶_ آیا رئیس جمهور وقت و مشاورانش از تبعاتِ چُنین سخنانی آگاهی نداشتند!؟

۲/۶_ این موضوع مهم را فراموش نکنیم که اولین بار نیز به دلیل همین اظهارات مکررِ محمود احمدی نژاد درباره هولوکاست، پرونده هسته ای ایران از شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای به شورای امنیت سازمان ملل ارسال شد و اولین قطعنامه های ضدایرانی در شورای امنیت نیز در همین رابطه صادر شد.

۷_ به غیر از موارد یاد شده، اقدامات دیگری (آشکارا) برخلاف مصالح و منافع ملی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد اتفاق افتاد که در اینجا به ۲ مصداق فوق بسنده می شود.

۸_ البته باید به این نکته ی مهم نیز اشاره کرد که نقل کرده اند که فرمانده ی شهید مردمِ ایران حاج “قاسم سلیمانی” فرمانده وقت سپاه قدس نیز به شدت با محمود احمدی نژاد و اقداماتش زاویه داشته است…

۹_ اما انگیزه ی نوشتن این یادداشت، “سکوتِ” مرگ بارِ رئیس جمهور اسبق در برابر جنایات جنگی و نسل کُشی مردم غزه در ۳ ماه اخیر و همچنین در برابر عملیات تروریستی کرمان در سالگرد شهات حاج قاسم سلیمانی در چند روز پیش است.

محمود احمدی نژاد، خبر فوتِ “لاتامنگشکار” خواننده ی زن کشور هند را شنید و به همین مناسبت پیامِ تسلیت! صادر کرد اما خبر تکه تکه شدنِ دخترِ زیبای ایران زمین در عملیاتِ تروریستی کرمان بعد از گذشت پنج روز از حادثه هنوز به وی نرسیده است…

۱۰_ در این رابطه پرسش بدیهی و ساده این است که فریادهای “هولوکاست هولوکاستِ” محمود احمدی نژادِ در دوران ریاست جمهوری؛ چرا به این سکوتِ مرگ بار در برابرِ جنایت های صهیونیست های در غزه منتهی شده است!؟

۱/۱۰_ آیا از نظر محمود احمدی نژاد، کُشتار بیش از ۲۸ هزار نفر ظرف ۳ ماه در غزه که حدود دو سوم آنها نیز کودک و زن بوده اند؛ عادی است و هنوز “نسل کُشی و جنایت جنگی” محسوب نمی شود!؟

۲/۱۰_ نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که از نظر دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از سرانِ کشورها و سازمان های بین المللی، هفته ها است که این اقداماتِ اشغالگرانِ صهیونیست؛ “جنایتِ جنگی” ست و آنها از هفته های اول تجاوزِ صهیونیست ها به غزه بارها جنایات آنها را محکوم و خواهان توقف جنگ شده اند اما محمود احمدی نژاد هنوز به این “باور” نرسیده تا زبان به انتقاد از صهیونیست ها باز کند!

۳/۱۰_ نکته مضاعف کننده این است که این همان احمدی نژادی است که برای فلان بازیگرِ زن هالیوود و به مناسبتِ فوت زن خواننده ی هندی و رَپر آمریکایی پیام های تسلیت! صادر می کند و از صلح و عشق و انسانیتِ بدونِ مرز سخن می گوید!

۱۱_ قرار دادنِ این شواهد و مستندات در کنار هم و تحلیل آنها نشان می دهد که محمود احمدی نژاد یک سیاستمدارِ “نرمال و عادی” در صحنه ی سیاسی ایران نبوده است…

۱۲_ حال پرسش اصلی این است که دلیل این همه “چرخش، تناقض و دو رویی” در مواضعِ سیاسی وی چیست!؟

۱۳_ چرا نامبرده در برهه هایی از زمان که در قدرت بود، با اظهارات و گفتار خود به منافع و امنیت ملی این سرزمین ضربه زد!؟

۱۴_ آیا محمود احمدی نژاد یک “نفوذی” و از وابستگان به سرویس های اطلاعاتی خارجی است؟

۱۵_ نگارنده از پشت پرده ها خبر ندارد و طبعا پاسخِ دقیق این پرسش را نمی دانم اما فراموش نکنیم وقتی چهره هایی همچون دکتر “علیرضا اکبری” (پی نوشت ۱) با آن سطح از سواد و هوش و ذکاوت و سابقه ی ۷ سال خدمت به وطن در جبهه های جنگ، طعمه ی سرویس اطلاعاتی بریتانیا (MI6) می شوند؛ جذب و بکارگیری و هدایتِ مهره ی به مراتب کوچکتری همچون محمود احمدی نژاد، کار عجیب و غیرقابل تصوری نیست! آن هم وقتی سیرِ تحول گفتارها و مواضع وی در کنار هم قرار گرفته و بررسی می شود…

۱۶_ آیا سیاستمداری که در زمان قدرت، برخلاف مصالح مردم و مملکتش “صحبت” می کند و پس از قدرت نیز، برخلاف مصالح همین مردم، “سکوت” می کند؛ یک نفوذی نیست!؟

پی نوشت:

۱_ نگارنده شاگرد دکتر “علیرضا اکبری” بودم و با توجه به آشنایی نزدیک با دکتر اکبری و همچنین شناختی که از محمود احمدی نژاد به عنوان یک خبرنگار دارم؛ اعلام می کنم که رئیس جمهور سابق از نظرِ شخصیت، ادب، سواد و سطح علمی و هوش و ذکاوت درحد انگشتِ کوچک دکتر علیرضا اکبری نیز نیست.

 

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=85711
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. شکراله رشیدی گفت:

    با درود
    به نظر بنده نه تنها محمود احمدی نژاد بلکه برخی دیگر خواسته یا ناخواسته سالهاست در دام سرویسهای جاسوسی خارجی قرار گرفتن

  2. مرتضی گفت:

    حدود بیست ساله پیش خیلیا از اسراییلی بودن احمدی نژاد گفتند…

  3. علی گفت:

    عحب مطلب سخیفی!
    نگارنده اینقدر کم سواد که علیرضا اکبری رو که اصلا معلوم نیست کیه! با رییس جمهور دو دوره مردم ایران مقایسه میکنه!
    از طرفی اینکه شهید سلیمانی با احمدی نژاد زاویه داشته باشه بازهم مهم نیست…
    به هر حال در عالم سیاست همیشه اختلاف دیدگاه بوده و هست.
    اما اینکه چرا در آن زمان احمدی نژاد بحث هولوکاست رو پیش کشید و الان چیزی از غزه نمیگه؛ کاملا مشخصه، اون موقع ایشون سمت رسمی داشته و الان کاره ای نیست!
    نکته؛ برای اینکه خودت رو بالا بکشی، دیگران رو تخریب نکن؛ هرچند حکایت تو و استادت، حکایت مگس و سیمرغ است…

  4. اسمیت گفت:

    کلا خفه شید…

  5. رضا گفت:

    جالبه با این که این احمق پوپولیستی، بنیانگذار تورم شدید و عوام فریب بزرگی بود و دستش هم رو شده، باز یه عده احمقتر از خودش سنگش رو به سینه میزنن.
    دیگه مرگ هموطنامون و شهادتشون تو کرمان و کشتار مردم غزه نیاز به چشم بصیرت نداره که محکوم بشه، تویی که ساکت موندی، در ایرانی بودنت شک کن…. در انسان بودنت هم شک کن…. آقای احمدی نژاد پوپولیست

  6. حسن شبستری گفت:

    منم موافقم که خفه شید

  7. ایرانی غیرتمند گفت:

    در پاسخ به آقای علی
    که گفتن احمدی نژاد الان سمت رسمی نداره که بخواد درباره ی غزه و… صحبت کنه.
    مگه وقتی به آنجلینا جولی هنرپیشه هالیوود نامه نوشت یا پارسال که فوت خواننده ی هندی رو تسلیت گفت مگه سمت رسمی داشت که حالا میگید چون سمت رسمی نداره درباره ی غزه و جنایت کرمان و اینا سکوت کرده!
    مردم رو چی فرض کردین…

  8. علی گفت:

    آقای مثلا همه چیز دان آبو بریز همونجا ک میسوزه
    دکتر عشقه عششششششق

  9. ناشناس گفت:

    سرویس جاسوسی اسرائیل قوی ترین و مدرن ترین سرویس جهان هست ، خیلی از اشخاص کشور ممکن است جاسوس اسرائیل باشند

  10. صادق گفت:

    محمود خالی بند خوب معروفه دیگه
    حالا اینکه خالی بندیاش برای ضربه زدن به کشور بوده یا فقط برای تامین منافع حزب و گروه خودش من نمی دونم
    اما اینو می دونم که کلن دروغ زیاد می گفت و یه جوری هم دروغ می گفت که انگار داره راست می گه!

  11. عزت گفت:

    فرمانده قاسم سلیمانی برای ما حجت و متر و معیار است
    هرکس را حاج قاسم تائید می کرد یعنی شخص درست و وطن پرست و خدمتگذاری بوده است
    و هرکس که حاج قاسم با او مشکل داشت و ردش می کرد، یعنی در خط خدمت خالصانه به این مردم و این سرزمین نبوده است
    ما فراموش نمی کنیم که خدمتگذاران واقعی همچون شهید سلیمانی، در راه خدمتگذاری جان خود را هم فدا کردند و فرصت طلبان و سوءاستفاده کنندگان و خائنان به وطن کنج عافیت گزیده و به فکر منافع شخصی و گروهی خود هستند…

  12. مهران گفت:

    این دست و پا زدن های شما برای تخریب کسی که تنها صدای مردم بینوای این یتیم خونه بود، تنها یک نشونی داره، که نفس های آخرتونه…؛
    چپ باشید یا راست، یا عمارپندارهای اشعری مسلک هرهری مذهب، کفِ روی آبید و رفتنی؛

    جهل ما بازی خور اهل ریاست
    ذوالفقار عدل مولایی کجاست؟
    راست یا چپ هر دو گمراه و سقیم
    روزی ما کن صراط المستقیم

  13. Ali گفت:

    اب بریزید انجا که می سوزه

  14. مسلمان گفت:

    نسبت محمود احمدی نژاد با اسلام و شیعه، همچون نسبت منافقان صدر اسلام همچون ابوسفیان با اسلام به ویژه شیعه و شخص آقا امیرالمومنین است.
    در ظاهر ایمان آوردند و مسلمان شدند اما در باطن، کافرترین و خائن ترین و کینه ورزترین به قرآن ناطق امیرالمومنین علی ع بودند و دیدیم ابوسفیان و اولادش معاویه و نوه اش یزید لعنت الله با آقا امیرالمونین و این خاندان پاک، چه کردند…

    بترسید و به هوش باشید که احمدی نژاد و یارانش با تنها حرم شیعه جهان و بازمانده ی ۱۴۰۰ سال جانفشانی و خون دهی فرزندان شیعه و میراث سلیمانی ها، همان کار را نکنند

  15. انصاری گفت:

    لطفا کسی رو بت نکنید
    سردار سلیمانی که معصوم نبوده
    هر کس را با دیدگاه هایش و اعمالش بشناسید!
    درود بر دکتر احمدی نژاد محبوب انسانهای بی حزب و بی‌پناه

  16. ناشناس گفت:

    هر چ از این اراجیف بگید باز هم احمدی‌نژاد رو عشقه و به قول دکتر آب رو بریز همون جایی که‌ می سوزه

  17. رضاوکیلی گفت:

    دکتر احمدی نژاد خدمتی که به قشر متوسط جامعه کرد تو تاریخ ایران نبوده و نخواهد بود
    اون اتوبان هایی که ساخت.اون وام هایی که واسه خونه دار شدن مردم داد.ماشین هایی که با۲میلیون خشک تحویل میدادن
    بعضی از بدبختای بیسواد هم سوار بر موج سیاست مدارهایی که نمیتونستن رشد مردم ضعیف رو ببینن میان میگن تورم…خاک تو سرتون
    درود بر احمدی نژاد کبیر
    ۸۰درصد مردم طرفدار ایشون هستن
    به امید بهاری نو

  18. m-n گفت:

    یک مرد تو ایران باشه اونم اقای احمدی نژاد است و بس

  19. مهندس گفت:

    آقای احمدی نژاد!
    با آل علی هرکه درافتاد، برافتاد…

  20. حسین گفت:

    اگر یک مرد شریف در دنیا باشه اون یکی محمود احمدی نژاد است

  21. مردم گفت:

    آقای رضا وکیلی که از پرداخت وام برای خونه دار شدن مردم تو زمان احمدی نژاد و مسکن مهر به عنوان خدمات ایشون نام بردی…
    بله!
    مسکن مهر تنها کار مثبتی بود که احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری انجام داد که البته انگیزه ی این کار نیز فقط جذب طرفدار و هوادار با پول بیت المال از میان مردم بود
    ضمن اینکه پروژه های مسکن مهر با فساد و زد و بند بسیار در اجرا همراه بود
    بنابراین در اندک اقدامات مثبت احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوری هم نیت و انگیزه ی خیر وجود نداشت و اجرای کار هم با فساد همراه بود

  22. عمار گفت:

    چه طور فقط در دوران احمدی‌نژاد مردم آسایش داشتن بروید خودتون مسخره کنید چون پول مملکت خرج مردم کرد شد بد جاسوس زدید شتکش کردید

  23. علی گفت:

    اولا محمود صباغیان صحیح است
    دوما این آدم فقط برای نابود کردن ایران آمده بود
    دروغ گویی هاایش
    اون هاله نورش

  24. قربانی گفت:

    اشکال احمدی نژاد این است که از فرمایشات رهبری پیروی نکرد
    خدمات احمدی نژاد که برابر ۴۳ سال جمهوری اسلامی است هر چند که نفت گران شد و در آمد ایران هم زیاد شد.

    در مورد هلوکاست
    گفتار احمدی نژاد درست بود
    او میگفت: هلوکاست واقعیت ندارد
    اگر هم درست باشد هلوکاست در آلمان توسط نازی ها بوجود آمده چرا باید مردم فلسطین تاوان آن را به پردازند

    احمدی نژاد بت نبود مردم هم دوستش داشتند ولی مواضع خودرا عوض کرد و ماهم الان فقط به خاطر تخلف از مواضع رهبری ، حمایتش نمی کنیم

  25. محمدرضافلاح گفت:

    آقای همکار جاسوس باهوش و ذکاوت و خائن به مردم و مملکت علیرضا اکبری!
    شما ماموریت آقای شیمون پرز کثیف را جامع عمل میپوشانید که دکتر احمدی نژاد را باید کاری کنیم که مردم با اوبودن را جرم و گناه بدانند.
    آقای دوست جاسوس، چند بار رهبر عزیز فرمودن این دوره رئیس جمهور انقلاب را به ریل اصلی اش برگرداند و آیا در فضای مجازی خبرنگاری مثل شما و سیمای ما از اظهار همدردی او در دگر حوادث چیزی نوشتید و یا سیما اطلاع رسانی کرد؟
    لپ کلام اینکه شما به احتمال خیلی زیاد ماموریت ناتمام علیرضا اکبری خائن را تمام کنید و جامعه را به اغتشاش بکشید چون تنها رئیس جمهور بود که برای آبادانی ایران و انرژی هسته ایی بیشترین کار را کرد.
    دوست آقای جاسوس که با این گفته ات فکر کنم خیلی افتخار با جاسوس بودن را میکنی! انرژی هسته ای را ایشان که پلمپ بوده و دوره قبلش امضای خفت بار سعدآباد را امضاء زدن ایشان آمد و فک پلمپ کرد.
    راستی جزایر سه گانه که امارات یک غلطی دوران او کرد فرداش بلند شد رفت جزایر و شیوخ عرب را سوزانده و علت برکناری وزیر خارجه خودش را در سفر عزل کرد چه بود خوددانی، ولی برای خوش رقصی یک عده نتوانستی برای چه بود و ایشان یکی از ارادتمندان رهبر فرزانه هستن.
    خداحافظی هم نمیکنم چون بصیرت نداری

  26. میلاد گفت:

    جانم فدای احمدی نژاد اون یک انسان به تمام معناست

دیدگاه شما