• کد خبر: ۸۵۸۲۵
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۹ - : ۱۱:۰۵

شناسایی فرار مالیاتی با پوشش صندوق قرض الحسنه

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: یک فرار مالیاتی با پوشش صندوق قرض الحسنه در استان شناسایی و حکم لازم برای متخلفان از سوی این اداره کل صادر شد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ علی خورشیدی افزود: برخی اصناف با روی آوردن به جایگزینی استفاده از کارتخوان‌های سیار متصل به پرونده‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه و متمرکز کردن فعالیت‌های مالی خود در آن‌ها به پنهان کردن میزان درآمد و فرار مالیاتی اقدام می‌کنند.

خورشیدی گفت: با تلاش‌های ماموران امور مالیاتی استان و بررسی سامانه‌های مالیاتی و در راستای اجرای ماده ۱۸۱ قانون مالیات‌های مستقیم، به محل فعالیت یک صندوق قرض‌الحسنه در یکی از شهرستان‌های خوزستان مراجعه و به منظور نظارت بر اجرای قوانین و مقررات مالیاتی، اسناد و مدارک مودی بررسی و مشخص شد تعدادی از اصناف با افتتاح حساب نزد این صندوق‌ برای کتمان فروش خود، به دریافت کارتخوان از آن صندوق اقدام کردند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان ادامه داد: با این ترفند حساب‌های بانکی آنها درگیر مراودات مالی نمی‌شود و درآمد فعالیت کاری آن‌ها مخفی می‌ماند و مالیاتی به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد.

وی گفت: در بازرسی از صندوق قرض‌الحسنه یاد شده تعداد ۳۴۶ مودی با گردش مالی بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شناسایی شد.

خورشیدی تصریح کرد: مبلغ مالیات و جرایم یک‌هزار و ۹۲ میلیارد ریال (شامل مالیات عملکرد، ارزش افزوده و جرایم مربوطه) در مرحله رسیدگی و صدور برگ تشخیص برای مودیان است.

به گزارش تسنیم، طی یک ماه اخیر همچنین یک فرار مالیاتی ۱۰ هزار میلیارد ریالی یکی از برندهای معروف کالای خانگی در استان خوزستان شناسایی شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=85825
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما