• کد خبر: ۸۵۸۶۵
  • ۱۴۰۲-۱۰-۱۹ - : ۱۴:۴۹

دیدن آنلاین یک مسابقه فوتبال چقدر آب می‌خورد؟

برای تماشای ۹۰ دقیقه‌ای مسابقه فوتبال با توجه به کیفیت مورد انتخاب و میزان حجم مصرفی اینترنت، میزان هزینه‌ای که خواهید داشت، متفاوت است.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلفی برای پخش زنده فوتبال وجود دارند. با این حال باید در انتخاب این پلتفرم‌های آنلاین دو نکته را مدنظر قرار دهیم. اول مسئله پوشش مسابقات است؛ چرا که بسیاری از پلتفرم‌های خارجی، مسابقات داخلی کشور را پوشش نمی‌دهند و انتخاب یک سایت ایرانی به نظر انتخاب بهتری خواهد بود.

مسئله دوم و اساسی، میزان حجم مصرفی اینترنت است. در بسیاری از سایت‌ها عنوان شده است که تماشای آنلاین مسابقات در پلتفرم‌های ایرانی، حجم مصرفی اینترنت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

سایت یا اپلیکیشن تلویبیون، سایت یا اپلیکیشن لنز، سایت یا اپلیکیشن تیوا، سایت صداوسیما و وبسایت آپارات از جمله پرکاربردترین پلتفرم‌ها برای تماشای آنلاین مسابقات فوتبال هستند.

تماشای ۹۰ دقیقه فوتبال چقدر حجم مصرف می‌کند؟

حجم مصرفی تماشای آنلاین ۹۰ دقیقه مسابقه فوتبال با توجه به کیفیت مورد انتخاب شما متفاوت است. روزولوشن ۷۲۰p و ۴۸۰p از جمله رایج‌ترین و مناسب‌ترین کیفیت‌ها برای دیدن فوتبال آنلاین، است که به ترتیب چیزی در حدود یک و نیم گیگابایت و حدود ۶۷۰ مگابایت حجم اینترنت شما را مصرف می‌کند.

با قیمت‌های جدید اینترنت، دیدن آنلاین یک مسابقه فوتبال چقدر آب می‌خورد؟

بنابر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ۹ دی ماه افزایش حدود ۳۰ تا ۳۵ درصدی تعرفه‌های اینترنت توسط اپراتورها اعمال شده است. البته که طبق گفته مردم و لیست جدول‌های منتشر شده، حداقل افزایش تعرفه‌ها ۳۰ درصد بوده و افزایش قیمت‌های بسیار بیشتری نیز مشاهده شده است.

بنابر اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزایش حدود ۳۰ درصدی تعرفه‌های اینترنت توسط اپراتورها اعمال شده است. تعرفه‌هایی که به گفته مردم و لیست جدول‌های منتشر شده بیشتر از ۳۰ درصد بوده.

این افزایش قیمت‌های اینترنت موبایل برای تمامی بسته‌ها یکسان نیست. به طور مثال بسته هفت گیگابایت ۳۰ روزه اینترنت همراه که پیش از این با قیمت ۳۰ هزار و ۷۳۸ تومان فروخته می‌شد و هر گیگابایت آن معادل چهار هزار و ۲۹۱ تومان ارزش داشت، پس از اعمال افزایش تعرفه‌ها، ۴۱ هزار و ۴۲۰ تومان عرضه شده است. قیمت هر گیگابایت اینترنت در این روش معادل پنج هزار و ۹۱۷ تومان است. افزایش قیمت اینترنت موبایل در این شیوه معادل ۳۷ درصد برآورد می‌شود.

با قیمت‌های جدید اینترنت، دیدن آنلاین یک مسابقه فوتبال چقدر آب می‌خورد؟

از طرف دیگر قیمت بسته اینترنت موبایل با حجم ۱۵ گیگابایت و تاریخ انقضای ۱۲۰ روز، پیش از این ۶۷ هزار و ۵۸۰ تومان بود و به ازای هر گیگابایت چهار هزار و ۵۰۵ تومان خرج روی دست کابران می‌گذاشت، اما حال برای همان بسته باید ۹۱ هزار و ۱۵ تومان، معادل شش هزار و ۶۷ تومان به ازای هر گیگابایت هزینه پرداخت کرد. این یعنی شاهد رشد ۳۵ درصدی بوده‌ایم.

حال با فرض اینکه شما صرفا برای تماشای یک مسابقه فوتبال با کیفیت ۴۸۰p و با حجم مصرفی حدود ۶۷۰ مگابایت بخواهید بسته اینترنتی تهیه کنید، بسته ۷۵۰ مگابایتی روزانه ایرانسل به مبلغ ۷ هزار و ۷۰۰ تومان و بسته روزانه همراه اول با همان حجم مصرفی ۸ هزار تومان برای شما خرج خواهد داشت.

تماشای صرف فوتبال با رزولوشن ۷۲۰p نیز با -درنظر گرفتن میانگین ۶ هزار تومان- باید مبلغی حدود ۹ هزار تومان هزینه کنید.

البته ذکر این نکته ضروری است که برای تهیه بسته‌های اینترنتی، صرفا به تماشای ۹۰ دقیقه مسابقه فوتبال بسنده نمی‌کنیم و بسیاری از امور روزانه از قبیل، خرید لوازم خوراکی، بهداشتی، انجام امور بانکی، ارتباط با دوستان و خانواده، کسب درآمد و… در گرو دسترسی به اینترنت است.

منبع: اکوایران

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=85865
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما