• کد خبر: ۸۵۸۹۹
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۰ - : ۷:۱۶

آغاز اجرای طرح احداث کارخانه اسید فسفریک بندرعباس

دکتر امیر خرمی‌شاد از آغاز اجرای طرح احداث کارخانه اسید فسفریک بندرعباس خبر داد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ دکتر امیر خرمی‌شاد، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، با اعلام این خبر گفت: در راستای رشد تولید و حرکت در مسیر خودکفایی کشور در حوزه تولید کود شیمیایی و به منظور مصرف ۱ میلیون تن از اسید سولفوریک تولیدی مجتمع های شرکت ملی صنایع مس ایران که با هدف صیانت از محیط زیست احداث شده است، طرح احداث کارخانه اسید فسفریک و واحدهای جنبی وارد مرحله جدید و شروع عملیات اجرایی گردید.

وی افزود: در این طرح که با هدف اجرای کارخانه تولید اسید فسفریک با گرید صنعتی به ظرفیت سالیانه ۳۶۰ هزارتن در سال(بر مبنای ۱۰۰ درصد P2O5) آغاز شده است، واحدهای جنبی دیگر از جمله تولید اسید فسفریک با گرید خوراک دام نیز پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تاکید کرد: با تکمیل و بهره برداری از این طرح راهبردی و ملی، ماده اولیه اصلی اسید فسفریک جهت تولید کود فسفاته به میزان ۷۰۰ هزار تن تامین خواهد شد که می‌تواند نیمی از نیاز کشور به کودهای فسفاته را تامین کند.
دکتر خرمی‌شاد یادآور شد: با تصویب هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران و بر مبنای اقدامات قبلی انجام شده، قرارداد EPC به پیمانکار منتخب مناقصه ابلاغ و عملیات اجرایی رسما آغاز شد و بر اساس برنامه پیش بینی شده، مدت اجرای این طرح، ۲۴ ماه خواهد بود و پس از این مدت، بهره برداری از آن انجام خواهد شد.

شایان ذکر است تاکنون بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان در پروژه زیرساختی طرح جامع انتقال، ذخیره سازی و صادرات اسید سولفوریک به بندرعباس هزینه گردیده است و مقرر است بالغ بر۳۰۰ میلیون یورو در پروژه احداث کارخانه تولید اسید فسفریک هزینه گردد که برکات زیادی برای کلیه ذینفعان شرکت بویژه سهامداران محترم شرکت از یک طرف و همچنین افزایش ضریب اطمینان از پایداری تولید کاتد مسی ایجاد خواهد نمود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=85899
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما