• کد خبر: ۸۶۰۵۷
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۲ - : ۱۲:۵۳

درباره حمله شب گذشته ائتلاف آمریکایی به صنعا: یمن، چیزی برای از دست دادن ندارد / اسرائیل و پایگاه های آمریکا در منطقه اهدافِ آسانی هستند

آمریکا اعلام کرده در حمله ی شب گذشته به یمن به همراه انگلیس و چند کشور دیگر نقاطی را هدف قرار داده است.

با این حال بررسی موقعیتِ ۲ طرف نشان می دهد که بازنده ی جنگِ احتمالی، ائتلاف آمریکایی خواهد بود.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”؛ به فَکت های زیر توجه بفرمایید:

۱_ “یمن” کشوری عربی است که حدود ۸ سال جنگ تمام عیار با ائتلافِ عربی به رهبری عربستان سعودی را پشت سر گذاشته است.

۲_ در این جنگِ طولانی که همراه با محاصره ی کامل هوایی و دریایی این کشور بوده است عربستان سعودی سعودی و متحدانش به ویژه امارات متحده عربی، با پشتیبانی آمریکا و اسرائیل؛ تمامِ زیرساخت های این کشور عربی را هدف قرار داده و نابود کرده اند.

۳_ درواقع در جنگِ ۸ ساله ی کشور عربی یمن با ائتلافِ عربی، تمام زیرساخت های اقتصادی و حیاتی این کشور نابود شده و دیگر چیزی باقی نمانده که آمریکا و متحدانش بخواهند در جنگی جدید آن را نابود کنند.

۴_ تنها چیزی که به عنوان “هدف” برای ائتلاف آمریکایی باقی مانده است، تاسیسات نظامی از جمله کارخانه های ساخت موشک و پهپاد است که در این زمینه نیز نابودیِ آنها کمک چندانی به آمریکایی ها نخواهد کرد؛ زیرا فناوری ساخت این تجهیزات در یمن بومی شده و این کارخانه ها و کارگاه ها در صورت انهدام، به سرعت بازیابی خواهد شد.

توانایی موشکی و پهپادی ارتش یمن
ارتش یمن می تواند اسرائیل و نیروهای آمریکایی را در بیشتر مناطقِ خاورمیانه هدف قرار دهد

۵_ در بهترین مصداق می توان یمن را با غزه مقایسه کرد و همان طور که ارتش صهیونیستی جز کُشتار زنان و کودکان؛ کار دیگری در غزه نمی تواند انجام دهد، ائتلاف آمریکایی نیز تنها می تواند به بمباران و موشک باران مناطق غیرنظامی و منازل و بیمارستان ها در یمن روی بیاورد که در آن صورت نیز با توجه به روحیه ی مقاومت در مردم یمن، جز محکومیتِ بین المللی حاصلی برای آنها نخواهد داشت.

۶_ درست با درک همین واقعیات است که پس از حملات ائتلاف آمریکایی به یمن، عربستان سعودی که ۸ سال به این کشور عربی تجاوز کرده بود؛ خواستار خویشتنداری طرفین و جلوگیری از تشدید تنش در منطقه شده و سخنگوی وزارت دفاع این کشور نیز اخبار منتشره درباره ورود نیروهای خارجی به پایگاه هوایی ملک فهد در این کشور را تکذیب کرد.

۷_ در طرفِ مقابل جنگ اما وضعیت کاملا متفاوت است و سرزمین های اشغالی در فلسطین و پایگاه های آمریکا در منطقه؛ هدف های سهل الوصول و آسانی برای ارتش یمن برای پاسخ دادن به حملاتِ ائتلاف آمریکایی هستند.

۸_ واقعیت این است که آمریکا در هیچ زمانی امکان حمله زمینی و تسخیرِ یمن را نخواهد داشت و حملات هوایی نیز راهگشا نخواهد بود بنابراین بسیار بعید است طرف آمریکایی تمایلی به تشدید تنش با یمن داشته باشد.

۹_ در همین راستا پس از حملات شب گذشته، آمریکا اعلام کرد که حملات به یمن دفاعی بوده و پایان یافته است و این کشور قصد تشدید و ادامه حملات را ندارد مگر آنکه یمن اقداماتی را انجام دهد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=86057
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ایرانی گفت:

    آمریکایی ها جز گلوله و زبان زور چیزی نمی فهمند

  2. محدثه گفت:

    کاش حکام عرب به ویژه سعودی ها و اماراتی ها و بحرین و اردن یک هزارم غیرت و شرافت مردم یمن را داشتند
    دنیا را آب ببرد سران این کشورهای عربی را خواب برده است
    درود بر مردم شریف یمن

دیدگاه شما