• کد خبر: ۸۶۰۹۹
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۳ - : ۸:۳۲

پیش بینی بورس امروز ۲۳ دی

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران صعود قابل توجهی کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۲۳ دی- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل صعود ۱۴ هزار و ۵۹۰ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز ۴ هزار و ۶۳۸ واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  ۶۸ واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۸۲۱ واحد افزایش پیدا کرد.

روز شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی (وپترو)، شرکت لنت ترمز ایران (خلنت) و شرکت فراورده‌های نسوز آذر (کاذر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت حمل و نقل گهر ترابر سیرجان (حگهر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کساپا (شرکت سایپا شیشه)، ونیرو (شرکت سرمایه گذاری نیرو) و ولکار (شرکت لیزینگ کارآفرین) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت پخش البرز (البرز)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۵۵ نماد صف خرید داشتند و ۲۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۹۷ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با ریزش ۷۵ درصدی به ۴۶ میلیارد تومان رسید.

021022

پیش بینی بورس امروز 

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل بورس تهران برای دوممین روز متوالی رشد کرد و بیشترین رشد دی ماه را پشت سر گذاشت.

روز چهارشنبه نمادهای پارسان، وبملت، فملی، شبندر، فولاد، خودرو و شپنا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

همچنین پس از ۸ روز متوالی، شاهد ورود پول حقیقی به بورس بودیم.

نماد نخریس برای ششمین روز متوالی بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و پس از نخریس، نمادهای پارسان، فزر، وپترو، دی، کسرام و زنگان در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای نوری، فارس، وپاسار، شستا، خودرو، وشهر، وسالت، وبصادر و ثپردیس بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به روز قبل به ۵ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد پس از ۸ روز معاملاتی متوالی، بالاتر از رقم ۴ همت قرار گرفت.

بنابراین، بازار با رونق نسبی مواجه بود و روندهای درونی بازار از بهبود روند بازار حکایت دارند. روز چهارشنبه شاخص هم وزن نیز همسو با شاخص کل رشد کرد. به علاوه در مجموع شاهد مازاد تقاضا در بازار بودیم خصوصا در نیمه دوم معاملات تقاضا رشد کرد، که می‌توانیم آن را سیگنال مثبتی را برای امروز بدانیم.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=86099
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما