• کد خبر: ۸۶۱۳۶
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۳ - : ۱۳:۱۱

همکاری چادرملو و بانک صادرات ایران

بانک صادرات ایران با هدف حمایت از تولید و توسعه پایدار در واحدهای تولیدی و صنعتی کشور و کمک به تکمیل زنجیره تامین مالی این واحدها، با شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ مدیرعامل بانک صادرات ایران در نشست امضای این تفاهم‌نامه که با حضور امیرعلی طاهرزاده، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت چادرملو، مدیرعامل و سایر مدیران این شرکت و همچنین مهدی اقبالی‌راد عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، سیدکاظم مرتضوی اسکویی معاون شعب، محمد وطن‌پور معاون بانکداری جامع، هدایت نصرالهی مدیرامور حوزه مدیریت و ارتباطات و غلامرضا طالبیان رئیس اداره کل بانکداری شرکتی برگزار شد، با تاکید بر نقش بانک صادرات ایران در اقتصاد کشور و تشریح جایگاه شرکت چادرملو به عنوان یکی از ارزشمندترین واحدهای صنعتی کشور، آمادگی و توانمندی‌های این بانک برای همراهی و همکاری و عملیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای در این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه آن را تشریح کرد.
محسن سیفی در این نشست با تبریک حلول ماه مبارک رجب، تقویت همکاری بانک صادرات ایران و مجموعه چادرملو را حرکت مثبتی در صنعت و تولید کشور ارزیابی کرد و گفت: بانک صادرات ایران به عنوان یکی از بزرگترین بانک‌های کشور و داشتن گسترده‌ترین شبکه جغرافیایی شعب داخلی و خارجی، تعداد مشتریان حقیقی و مشتریان صنعتی و همچنین سهم از صنعت کشور در رده برترین بانک‌های کشور است و سهم آن از تولید و تولید ناخالص داخلی سهم قابل‌توجهی است و مجموعه‌هایی که با مشارکت بانک صادرات ایران تاسیس شده‌اند و مجموعه‌هایی که با تامین مالی و سرمایه درگردش این بانک در حال تولید هستند، بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد کشور را شامل می‌شوند که این سابقه درخشان شایسته احترام است.
او افزود: مجموعه چادرملو نیز از جمله مهمترین و ارزنده‌ترین واحدهای معدنی و صنعتی کشور است که نقش بسزایی در ساختار معدنی و صنعتی اقتصاد ایران دارد و همانطور که شعار این مجموعه نماد توسعه پایدار است، بانک صادرات ایران نیز نماد بانکداری پایدار در اقتصاد ایران است و برای کمک به تحقق اهداف توسعه این شرکت، این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.
سیفی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا بانک صادرات ایران بتواند در زنجیره تأمین مالی تولید، پیشگام باشد. زنجیره تامین مالی در بانک صادرات ایران صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در خلق نقدینگی در اقتصاد ایران دارد و به دنبال این هستیم که تامین مالی مدنظر چادرملو را با خلق نقدینگی کمتر و ارزش افزوده بیشتر در تولید، ایجاد کنیم.
مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه تامین مالی ریالی و ارزی در کنار استفاده از ظرفیت اوراق مرابحه، گواهی سپرده عام و خاص برای کمک به طرح‌های توسعه‌ای شرکت چادرملو مدنظر است.
او با اشاره به شرایط ویژه اقتصاد کشور از نظر تورمی و سیاست‌های انقباضی، افزود: علاوه بر این از توانمندی‌های بانک در استفاده از تعهدات برای تامین مالی و کمک به ترویج و توسعه تولید در شرکت چادرملو استفاده خواهیم کرد و در همین راستا برای حمایت از سرمایه‌های انسانی این شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه نیز خدمات بانکی و مالی ویژه‌ای در قالب این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.
بر اساس همین گزارش در این مراسم مهندس طاهرزاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت:شرکت چادرملو به عنوان یکی از بنگاههای اقتصادی کشور و از پیشرانان اصلی توسعه بخش صنعت و معدن به ویژه در زنجیره فولاد فعالیت عمده خود را بر دو بخش اساسی تولید و توسعه متمرکز کرده است و دارای نقش اساسی در تامین خوراک زنجیره فولاد کشور می باشد .

وی با اشاره به اینکه توسعه کشور به عنوان یک تکلیف و ضرورت اجتناب ناپذیر برای تمامی فعالان اقتصادی محسوب می گردد افزود: این توسعه نیازمند هم افزایی بیش از پیش میان تمامی ارکان کشور از جمله نظام بانکی است .
مدیر عامل چادرملو ضمن تصریح لزوم بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود کشور گفت: در حال حاضر اهم طرح های معدنی و صنعتی شرکت مشتمل بر ۳۵ طرح توسعه با پیش بینی سرمایه گذاری بالغ بر ۵/۲ میلیارد یورو و پیش بینی اشتغال  مستقیم و غیر مستقیم ۴۴ هزار نفر می باشد و قطعاً استفاده از قابلیت های نظام بانکی برای حمایت و پشتیبانی از این طرح ها بسیار مثمر ثمر خواهد بود .
مهندس طاهرزاده اظهار امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه شروعی برای ارتباط بیشتر با بانک صادرات و هدایت منابع نقدینگی به سمت بخش صنعت و معدن در جهت رونق این بخش باشد .
در ادامه این مراسم دکتر سیفی مدیر عامل بانک صادرات ایران نیز با بیان نقش موثر شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اقتصاد کشور گفت: همانطور که در شعار چادرملو بر نماد توسعه پایدار تاکید شده است ما هم امیدواریم بتوانیم به عنوان نماد تامین مالی توسعه طرح های اقتصادی کشور، خدمات مالی خود را با خلق نقدینگی برای واحدهای تاثیر گذار در ارزش آفرینی اقتصادی کشور تعمیم دهیم .
لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=86136
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما