• کد خبر: ۸۶۶۳۸
  • ۱۴۰۲-۱۰-۲۸ - : ۲۲:۲۶

کُد مهمی که پاکستان به ایران ارسال کرد / نظر فرمانده شهید درباره سکونت تروریست ها در پاکستان چه بود  

امروز وزارت خارجه پاکستان کُد مهمی به ایران و جهان ارسال کرد…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در رابطه با وقایع ۲ روز اخیر نکات زیر حائز اهمیت است:

۱_ امروز وزارت خارجه ایران اعلام کرد که عملیات ۲ روز پیش علیه تروریست های “جیش العدل / جیش الظلم”، حمله ی پیش دستانه بوده و پس از آن صورت گرفت که رصدهای اطلاعاتی نشان داد تروریست ها قصد تحرک و حمله ی تروریستی قریب الوقوع در خاک ایران را دارند.

هند از عملیاتِ ضدتروریستی ایران در داخل خاک پاکستان دفاع کرد.
سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد:” ما اقداماتی که کشورها در دفاع از خود انجام می دهند را درک می کنیم”

۲_ در همین رابطه ذکر این نکته مهم است که “دفاع مشروع و حملاتِ پیش دستانه علیه تروریست ها”؛ یک حقِ مشروع و عرف بین المللی بوده و از سوی سازمان ملل متحدد و حقوق و قواعد بین المللی به رسمیت شناخته شده است.

۳_ بنابراین عملیات موشکی سپاه علیه مقرر گروهک جیش العدل در استان بلوچستان پاکستان در ۲ روز پیش؛ کاملا مشروع و قانونی و براساس عرف بین الملل بوده است.

نظرِ فرمانده ی شهید درباره پاکستان و تروریست های لانه کرده در این کشور

۴_ در این رابطه اما ظاهرا گلایه ی طرف پاکستانی در این زمینه این بوده که چرا قبل از عملیات، با آنها هماهنگی نشده است…

۱/۴_ در این رابطه “ممتاز زهرا بلوچ” سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز اعلام کرد:” ایران پیش از حمله به خاک پاکستان، به هیچ کدام از مسئولین سیاسی و نظامی پاکستان اطلاع نداده بود”.

۲/۴_ اما با فرض صحتِ ادعای وزارت خارجه پاکستان، دلیل عدم هماهنگی برای مقابله با تروریست ها چه بوده نگارنده از آن آگاه نیست اما یکی از احتمالات می تواند “وجود احتمال نشتِ اطلاعاتی و درنتیجه فرار دانه درشت ها از هدف عملیاتی” بوده باشد…

۵_ اما گذشته از این موضوع، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان امروز کُد مهمی نیز به ایران و جامعه ی بین المللی ارسال کرد.

بلوچ گفت:” تمام افرادی که داخل ایران هدف حمله قرار گرفته و کشته شدند، تروریست های پاکستانی بودند… ما هیچ شهروند یا نظامی ایرانی را هدف قرار ندادیم و ایران را کشوری دوست و برادر می دانیم”.

۶_ با این اظهارات وزارت خارجه پاکستان از یک سو پیامِ “صلح و دوستی” به ایران فرستاده و از سوی دیگر این پیام را به جامعه بین المللی داده که “پاکستان تمایلی به تنش با ایران ندارد”.

تصاویری از جنایاتِ جیش العدل و مقرر فرماندهی آن در پاکستان

۷_ در چُنین شرایطی ۲ نکته را باید مدنظر قرار داد:

الف: اصل عملیات موشکی و پهپادی سپاه علیه گروهک تروریستی “جیش العدل” درست و بجا بوده و تروریست های مقیم در پاکستان باید بدانند “دورانی که عملیات تروریستی در ایران انجام داده و به پاکستان فرار کرده و در آنجا پناه می گرفتند، تمام شده است”.

ب: در عین حال باید توجه داشت درحال حاضر مهمترین مسئله ی منطقه ای و جهانی؛ تجاوز و نسل کُشی و کُشتار ارتش اشغالگر صهیونیستی در غزه است.

۱/۷_ در این شرایط تشدید تنش بین ایران و کشورهای منطقه به سودِ صهیونیست ها خواهد بود.

۲/۷_ به طور منطقی ایران عملیاتِ جدیدی در خاک پاکستان انجام نخواهد داد مگر آنکه عملیاتِ تروریستی و خطرِ قریب الوقوعی از سوی تروریست هایی همچون جیش العدل در پیش باشد که در آن صورت نیروهای مسلح ایران “وظیفه” دارند با تروریست ها در “مبداء” برخورد کنند…

۸_ این نکته ی ظریف اما بسیار مهم را هم نباید فراموش کرد که تمام گروهک های تروریستیِ لانه کرده در اطرافِ ایران از جمله گروهک “جیش العدل” که مقرر و پشتیبانی آن در پاکستان است؛ درنهایت از سوی سرویس امنیتی صهیونیست ها تغذیه و پشتیبانی می شوند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=86638
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. محمود گفت:

    با نویسنده محترم کاملا موافقم

  2. ناشناس گفت:

    از نقش پاکستان نباید غافل شد بهرحال تروریست های جیش الظلم در پاکستان حضور دارن و ارتش پاکستان علی رغم درخواست ها و هشدارهای متعدد ایران در سالهای اخیر با آنها برخورد نکرده است

  3. کریمی گفت:

    از سپاه قهرمان که حافظ کیان و امنیت این سرزمین است تشکر می کنم
    کاری کنید که تروریست ها بدانند درصورت تعرض به ایران و ایرانی در هیچ جای دنیا امنیت نخواهند داشت

  4. مجید گفت:

    رحمت بر مادرت فرمانده❤
    تو گنجی بودی که از کفِ ما رفتی
    لعنت ابدی ما بر آنهایی که تو رو از ما گرفتند…

  5. اکبر گفت:

    خدا رحمتت کنه حاج قاسم عزیز.. کاشکی زنده بودی،،، یک شیر مقتدر و باصلابت که نامش لرزه بر تن دشمنان ‌می‌انداخت . لعنت بر دشمنان و بدخواهان ایران عزیز

دیدگاه شما