• کد خبر: ۸۷۲۷۷
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۷ - : ۱۳:۵۱

افزایش قیمت خودرو مردم را موتورسوار کرد!

آمارها نشان می دهد، در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در کشور در حال تردد هستند که یک سوم مجموع وسایل نقلیه کشور است.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛ به دلیل رشد قیمت خودرو ضریب نفوذ موتور سیکلت در کشور در حال افزایش است و هر روز به تعداد موتور سواران کشور اضافه می شود. قیمت البته همه ماجرا نیست. استفاده از موتور سیکلت در شرایطی که ترافیک به یک موضوع لاینحل تبدیل شده می تواند سرعت کار را افزایش دهد و در عین حال هزینه استهلاک موتور سیکلت نسبت به خودرو بسیار کمتر است. با این وجود به نظر می رسد جذاب ترین بخش برای موتور سواران، همان عامل قیمت است.در واقع در شرایطی که خرید خودرو مناسب به رویا تبدیل شده موتور سیکلت می تواند گزینه مناسبی باشد.

با توجه به افزایش روز افزون تعداد موتور سیکلت ها در کشور در حال حاضر تعداد موتور سیکلت های در حال تردد در کشور به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه رسیده که این میزان بیش از ۳۲ درصد از کل وسایل نقلیه موتوری کشور است. این یعنی اینکه از هر سه وسیله نقلیه یک وسیله موتور سیکلت است.

آن طور که سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور فراجا پیش ازاین گفته بود تا پایان امسال تعداد وسایل نقلیه کشور به مرز ۴۰ میلیون دستگاه می رسد که مقایسه این آمار با تعداد موتور سیکلت ها نشان می دهد یک سوم این وسایل نقلیه موتور سیکلت هستند.

تهران بزرگ، خراسان رضوی، اصفهان، فارس و خوزستان ۵۶ درصد موتورسیکلت های کشور را در خود جای داده اند. تهران با حدود ۲ میلیون دستگاه ، خراسان رضوی ۱.۳ میلیون ، اصفهان ۱.۲ میلیون ، فارس ۹۱۶ هزار و خوزستان با ۵۶۴ هزار دستگاه موتورسیکلت بیشترین موتورسیکلت های کشور را به خود اختصاص داده اند. ضمن اینکه در استان های یزد، بوشهر و قم بیش از نیمی از مردم استان دارای موتور سیکلت هستند.

ببینید | افزایش قیمت خودرو مردم را موتورسوار کرد!

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها:

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=87277
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما