• کد خبر: ۸۷۹۱۲
  • ۱۴۰۲-۱۱-۱۵ - : ۱۱:۵۰
این زن کجا و آن زن پُرمدعا کجا:

امنیتِ ایران را با تخصص، دانش و وطن دوستی می توان حفظ کرد نه با دشنام و ناسزا!

اخیرا ویدئویی کوتاه از مجری زن شبکه استانی صدا و سیما در بوشهر در فضای مجازی منتشر شده که بسیار قابل تامل است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ابتدا این ویدئو را در زیر ببینید:

زمان اجرای این برنامه مشخص نیست و نگارنده این مجری توانمند (سرکار خانم صادق زاده) را نمی شناسم، اما حیفم آمد نکات مهمی را در این رابطه ذکر نکنم:

۱_ همان طور که در ویدئو دیده می شود مجری شبکه ی استانی بوشهر در برنامه زنده در کنار دُرِّ فارسی، به زبان قومیت های مختلف ایران از جمله “آذری، گیلکی، مازنی، کردی، لری، عربی و بلوچ” صحبت کرده و به بینندگان عرض ادب می کند.

۲_ تا جایی که نگارنده می داند، این “رویداد” اتفاقی نادر در “صدا و سیما” محسوب می شود که یک مجری در این حد “توانمند” و قادر به تکلم به گویشِ قومیت های مختلف ایرانی باشد.

۳_ فراتر از تکلم اما، “مهربانی، ادب و موجِ وطن پرستی” ای است که در لابه لای صحبت ها و کلماتِ این مجری تلویزیونی به چشم می خورد.

سرکار خانم صادق زاده / مجری شبکه استانی بوشهر

۴_ اگرچه از این دست “مجری” ها در صدا و سیما کمتر دیده می شود، اما نباید فراموش کنیم که از مهمترین “شاخص ها و الگوها” برای انتخابِ یک مجری و یک اجرای موفق در صدا و سیمای ملی؛ همین موارد است…

۵_ از نظر شاخص های مرتبط با میهن پرستی و امنیت ملی نیز، اجرای این خانم مجری؛ نمونه ای موفق است که باید از سوی سایر مجریان و برنامه سازان صدا وسیما مورد “توجه و عمل” قرار گیرد.

۶_ گستره جغرافیایی “ایران زمین” با تاریخ چند هزار ساله اش و آنچه هم اکنون از این کُهن سرزمین باقیمانده؛ “میراث دار و وامدارِ” وحدت قومیت هایی است که در کنار هم همچون تار و پود های یک فرشِ زیبا و ارزشمند، “ملتِ ایران” و این فرهنگ و تمدن کُهن و پرافتخار را خلق کرده اند.

۷_ حفظِ این “میراث و گوهره ی تمدنی” در زمانه ای که مهمترین هدفِ دشمنان داخلی و خارجی از گروهک های تروریست و تجزیه طلب تا صهیونیست ها و حامیان شان؛ ایجاد جنگ داخلی و تجزیه ی این سرزمین است، نیاز به ظرافت هایی در عرصه رسانه ای دارد که مجری یاد شده در بالا نشان داده از آن بهره مند است.

۸_ باید یادآور شد حفظ کیان و امنیتِ این سرزمین در عرصه “جنگ نرم و رسانه”؛ با تخصص، دانش و وطن دوستی و عمل به این شاخص ها امکان پذیر است نه استفاده از افرادِ بی سواد و بدون تخصصی که بزرگترین هنرشان دشنام دادن به این و آن و ایجادِ تنش و ضربه به “وحدت” در این سرزمین است.

۹_ در پایان به طور خلاصه و با اشارت و کنایه باید گفت: این زن کجا و آن زنِ پرمدعا در صدا و سیما کجا!

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=87912
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. مخاطب گفت:

    کاش تمام مجریان تلویزیون انقدر توانمند و موقر بودن
    آدم انرژی مثبت می گیره به زندگی امیدوارتر میشه

  2. آرش گفت:

    عالی بودی خانم مجری

  3. الهه گفت:

    ایشالله همیشه سلامت و پاینده باشند ، من که خیلی لذت بردم 👏🏻👏🏻👏🏻🌹🌹🌹😍😍

  4. مینا گفت:

    سلام و احترام به وجودت خانم مجری ، همیشه شاد باشی و سلامت .

دیدگاه شما