• کد خبر: ۹۰۱۰۵
  • ۱۴۰۲-۱۲-۱۶ - : ۱۳:۳۰

کنسرت علیرضا قربانی و تحمیل قرائت خاص از مذهب / جایگاه قانون، مذهب و منافع ملی کجاست

حواشی اخیر پیرامون برگزاری و لغوِ کنسرت علیرضا قربانی در شهر اصفهان، درس های بزرگی در رابطه با منافع ملیِ این کُهن سرزمین داشت.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در این رابطه و از زاویه ی “منافع ملی”، نکاتی چند حائز اهمیت است:

۱_ ایران سرزمینی با تاریخ کُهن و یکی از چند تمدنِ قدیمی و اصیل جهان به ویژه در قاره آسیا در کنار تمدن هایی همچون چین است.

۲_ تمدن و فرهنگ چند هزار ساله ایران زمین در ۱۴۰۰ سال اخیر در بسترِ فکری و معنویِ “شیعه” متحول شده و به حیات خود ادامه داده است.

۱/۲_ این تحول به گونه ای بوده که در چند صد سال اخیر به ویژه در قرن معاصر که “تجزیه ی جغرافیایی و سرزمینی” با هدف نابودیِ ایران و از بین بردن هرگونه امکان و احتمالِ احیای “امپراطوریِ پارس”؛ از سوی دشمنان و ایران ستیزان به ویژه شوروی سابق و بریتانیای کبیر و هم پیمانان در دستور کار بوده است، این “معنویتِ شیعه” بوده که همچون “تار و پود” کلیتی به نامِ ایران را حفظ کرده و از بروز “جنگ داخلی، برادرکُشی و تجزیه” در امان داشته است.

شب گذشته کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان با حضور ۲ نوازنده زن برگزار شد / ایران برای همه ایرانیان است

۳_ این موضوع البته از چشم “اتاق های فکر ایران ستیزان” به ویژه در بریتانیای کبیر دور نمانده و در تاریخ معاصر شاهد برنامه ریزی های گسترده و بلندمدتِ آنها برای “نفوذ و تحریف در مذهب شیعه” بوده ایم.

۴_ در همین رابطه مرورِ تاریخ نشان می دهد که استعمارِ کهن “بریتانیای کبیر” در چند صد سال اخیر در کنارِ تلاش برای تجزیه ایران و جداسازیِ بخش هایی از خاکِ آن؛ برنامه ریزی گسترده ای نیز برای “تحدید، تحریف و نابودیِ” جنبش شیعی در گستره ی جغرافیایی و فرهنگیِ ایران زمین داشته است…

۱/۴_ “ظهورِ حضرت باب، امام زمان و پیامبرِ جدید” در عصر ناصرالدین شاهی، از جمله پروژه های عمیق و گسترده ی انگلستان در این رابطه بود که البته با واکنش “دقیق و قاطعِ” صدراعظم وطن پرست و ایران دوست؛ میرزاتقی خان فراهانی (امیرکبیر) مواجه شد و با دستور ایشان “پیامبرِ انگلیسی” به دارِ مجازات آویخته شد…

در همین رابطه گزارش زیر را بخوانید:

اهانت به فاطمه س برخلاف واقعیتهای تاریخی ست / بهائیان امیرکبیر را شرور و خونریز می دانند

۵_ اما گذشته از تاریخِ شکل گیری فرهنگ و گوهره ی تمدنیِ “ایران_شیعه” که به صورت گذرا در بالا به آن اشاره شد، در چند روز اخیر شاهد بودیم که برخی در شهر اصفهان کنسرت خواننده ی متین و اصیل، علیرضا قربانی را به بهانه ی “وجود نوازنده زن” در آن به تعطیلی کشاندند…

۶_ این اقدام در حالی بود که سازمان های قانونی همچون وزارت ارشاد در یک کشور شیعه مشغول به فعالیت هستند، و همین نهادها مجوزهای قانونی برای برگزاری این کنسرت را صادر کرده بودند…

۷_ در چِنین شرایطی این “پرسش اساسی” مطرح است که جلوگیری از برگزاری کنسرت علیرضا قربانی، براساسِ

_ کدام مذهب

_ کدام قانون

_ و کدام مصلحتِ ملی و دینی

صورت گرفت!؟

۱/۷_ مشخص است که برای این پرسش ها، پاسخی وجود ندارد و برخی افراد تنها براساسِ “برداشت و قرائت خاصِ خود از مذهب” نسبت به این کار اقدام کرده اند…

۲/۷_ اما در اینجا این پرسشِ جدید پیش می آید که آیا هر فرد یا افرادی می توانند براساسِ “قرائت خاص خود از مذهب یا قانون”، برخلافِ قانون و دستورالعمل ها و مجوزهای صادره از سوی سازمان های قانونی عمل کنند!؟

۳/۷_ مسلما پاسخ منفی است…

۸_ باید یادآوری کرد که در چُنین مواردی، راهکار این است که اگر فرد یا افرادی مقررات یا رویدادی را برخلافِ “قرائتِ خاص خود از مذهب یا قانون” می دانند؛ نسبت به آن اعتراضِ مدنی کنند به این معنا که به عنوان مثال در همین فقره ی کنسرت علیرضا قربانی، اگر به آن اعتراض دارند، کنسرت را تحریم و از حضور در آن خودداری کنند و حتی دوستان و دیگران را نیز تشویق به عدمِ حضور کنند نه اینکه از “برگزاریِ کنسرت قانونی جلوگیری کنند”.

۹_ به هر حال خوشبختانه شب گذشته و پس از یک بار ملغی شدن، کنسرت علیرضا قربانی با حضور نوازندگان خانم برگزار شد.

۱۰_ امیدواریم این ماجرا درسی باشد برای احترام به “حقوق جمعی و منافع ملی” و فراموش نکنیم که ایران، برای همه ایرانیان است.

۱۱_ اما در این فقره نکته ظریف و حیاتی این است که فراموش نکنیم فرمانده ی رشید این مردم که نمونه ی والای یک رزمنده شیعه در میدانِ جهاد و مبارزه ی شبانه روزی با تروریست ها و آدم کُشان بود تا جایی که حتی شنیدنِ نامش نیز لرزه بر اندامِ ایران ستیزان در سرتاسر جهان می انداخت؛ در اوج اقتدار گفت:” آن دختر کم حجاب هم دخترِ من است”.

۱/۱۱_ فراموش نکنیم بروز رفتارهایی همچون آنچه با کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان شد، و تلاش برای “تحمیل” یک قرائتِ خاص از مذهب به تمام جامعه ی ایرانی؛ برخلافِ باور بزرگان این سرزمین و معتقدان و رهروانِ اصلی مکتب شیعه همچون فرمانده ی شهید “قاسم سلیمانی” و منافع و مصالح ملی این سرزمین است.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=90105
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما