• کد خبر: ۹۰۷۴۱
  • ۱۴۰۲-۱۲-۲۴ - : ۱۳:۲۲

سلبریتی هایِ کوروش کمپانی، مردم را به ۱۴ میلیون تومان فروختند! / بادکنکِ چهره ها ترکید

طبق جدیدترین اطلاعات سلبریتی ها برای نه تنها تبلیغ، بلکه “تائید و اعتباردهی” به شرکت کوروش کمپانی؛ به طور متوسط “۱۴ میلیون تومان” دریافت کرده اند.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اخیرا رئیس پلیس امنیت اقتصادی در نشست خبری اعلام کرد:” تا این لحظه ۲۵ نفر از سلبریتی‌هایی که تبلیغ کوروش کمپانی را انجام داده بودند وجوه دریافتی را بازگردانده اند… سلبریتی‌ ها در مجموع مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای تبلیغات کوروش کمپانی پول دریافت کرده بودند… مبلغ بدهی این شرکت ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیارد برآورد می‌شود که البته این عدد رسمی نیست و تخمینی است”.

اطلاعات اعلامی از سوی سردار حسین رحیمی به این معنا است که سلبریتی ها (اعم از هنرمند و ورزشکار و بازیگر و خواننده و …) به طور متوسط هر کدام حدود ۱۴ میلیون تومان (مقداری کمتر یا بیشتر) از کوروش کمپانی دریافت کرده اند.

فاش شدن این اطلاعات، حائز پیام ها و نکات مهمی است:

۱_ باید توجه کرد که این سلبریتی ها به ازای دریافت مبلغی در حدود ۱۴ میلیون تومان، تنها به “تبلیغِ” شرکت کوروش کمپانی بسنده نکرده اند؛ بلکه اکثرا با سخنان و اظهاراتِ خود نسبت به “تائیدِ” این شرکت و اطمینان بخشی به مردم برای خرید کالا از آن، اقدام کرده اند…

۲_ بدیهی ست که بین “معرفی و تبلیغِ” یک محصول و خدمت با “تائیدِ اعتبار” و اطمینان بخشی به افکار عمومی درباره ی صحتِ آن؛ تفاوت بسیاری وجود دارد و این سلبریتی ها اکثرا نسبت به انجامِ “فعل دوم” اقدام کرده اند.

۳_ مطمئنا اگر اظهاراتِ تائیدکننده و “توصیه” ی سلبریتی ها به مردم برای خرید از کوروش کمپانی و استفاده ی آنها از افعال و عباراتی همچون “معروف، مطمئن، بی رقیب و…” برای این شرکت نبود؛ درصد بسیار کمتری از مردم به کوروش کمپانی “اعتماد” کرده و در “دامِ” این شرکت می افتادند.

۱/۳_ این سلبریتی های ۱۴ میلیون تومانی! تا جایی در تائید و اعتباردهی به کوروش کمپانی پیش رفتند که حتی یکی از آنها در ویدئوی تبلیغاتی به دوربین زل زد و به مردم گفت:” از خرید از کوروش کمپانی، ضرر نمی کنید”!

۴_ درواقع بسیاری از مالباختگان نه به دلیل اعتبارِ “برند و اصالتِ” شرکت کوروش کمپانی، بلکه تنها به اعتبارِ “تائیدیه و توصیه” های سلبریتی ها؛ اقدام به معامله با آن شرکت کردند.

“امیرحسین شریفیان”، جوان ۲۷ ساله، کلاهبردارِ فراری

۵_ همین موضوع نیز تعداد مالباختگان را افزایش داده و مبلغ کلاهبرداری را به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان رسانده است.

۶_ درواقع کوروش کمپانی با “توزیعِ” مبلغ ناچیزی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان بین حدود ۲۵ سلبریتی، موفق به جمع آوری مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از مردم شده است!

۷_ “پیام و معنا” ی اطلاعاتِ ذکر شده در بالا این است که سلبریتی ها در ازای دریافت مبلغی درحدود “۱۴ میلیون تومان”؛ هم دنیا و آخرت خود را فروخته و هم حدودِ ۲۰۰ میلیارد تومان به مردمِ ایران خسارت زده اند!

۸_ نکته مهم دیگر این است که همین سلبریتی ها، “ادعا” های شان درحد “هزار میلیارد تومان” است؛ اما در همین فقره دیدیم که در ازای دریافت تنها “۱۴ میلیون تومان” حاضر شدند؛ کالای مشکوک و شبهه دار را (خریدِ گوشی آیفون ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومانی به نصف قیمت) هم تبلیغ و هم توصیه کنند…

۱/۸_ “افرادِ مشهوری” که پول گرفتند تا آیفون ۲۰ میلیون تومانی را تبلیغ کنند؛ باید توضیح بدهند که آیا به کلاهبرداری بودنِ این پروژه “مشکوک نشدند”!؟

۲/۸_ طبیعتا هر فردِ “عاقل، مُنصف و بی طرفی” (البته اگر ۱۴ میلیون تومان عقلش را زایل نکرده باشد!)، به این موضوع که کالایی با نصفِ قیمت اصلی آن در بازار! از سوی یک شرکت خاص فروخته شود؛ مشکوک می شود…

۳/۸_ بنابراین “تبلیغ کنندگان” حداقل باید پیش وجدانِ خود “شرمنده” باشند که چرا تمامِ شک و شبهه ها را نادیده گرفته و درقبالِ مبلغ “۱۴ میلیون تومان” (منفعتِ حاصله برای خود) کوروش کمپانی را تبلیغ کرده و سرنوشت خریداران برای شان مهم نیوده است…

۹_ همین موضوع و عملکرد خودِ سلبریتی ها نشان می دهد که این افراد برخلافِ ظاهر و ادعاهای بزرگ و ژست های به اصطلاح روشنفکری شان؛ خودشان سطح و ارزش خودشان را درحد همان مبلغی می دانند که از کوروش کمپانی دریافت کرده اند (۱۴ میلیون تومان)، اما ادعاهای شان در “ویترین” برای مردم درحدِ هزار میلیارد تومان است!

۱/۹_ شاید روشن شدنِ همین “تناقض و تضاد” در شخصیت و وجود سلبریتی ها، بزرگترین درسِ پرونده ی کوروش کمپانی برای مردم و افکار عمومی باشد تا درشرایطی که سلبریتی ها خودشان سطح خودشان را “۱۴ میلیون تومان” می دانند؛ مردم بیش از این مقدار، به مواضع و ادعاهای آنها “اعتنا و اعتماد” نکنند…

۱۰_ درواقع پرونده ی کلاهبرداری شرکت کوروش کمپانی “بادکنکِ” ادعاهای رنگارنگ و خفه کنِ سلبریتی ها را “تَرَکاند” و نشان داد که پشتِ همه ی این اَطوار و سر و صداها، تنها “باد” است.

۱۱_ اما نکته ی “دردآورِ” ماجرا هنوز گفته نشده است…

۱۲_ مطمئنا قریب به صدرصد این سلبریتی ها، از “تمکن مالی” برخوردار هستند و نمی توانند ادعا کنند که به ۱۴ میلیون تومانِ دریافتی از شرکت کوروش کمپانی “نیاز” داشته اند.

۱۳_ نکته ی “دردآورِ” این پرونده این است که سلبریتی ها، در عین تمکن مالی و بی نیازی، حاضر شده اند تنها در قبالِ دریافت حدود ۱۴ میلیون تومان؛ کالای شبهه ناک و بیزینس مشکوکِ شرکت کوروش کمپانی را تبلیغ کنند و حتی لحظه ای هم به “سرنوشتِ” احتمالی خریداران فکر نکردند…

۱/۱۳_ به طور خلاصه و خودمانی اینکه “سلبریتی ها حتی از مبلغی درحدِ ۱۴ میلیون تومان هم نگذشتند و مردم ایران را به نازل ترین قیمت، فروختند”!

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=90741
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ناشناس گفت:

    این سلبریتی ها انقدر پررو هستند که اصلا کک شان هم نمی گزه که برای مردم چه اتفاقی افتاده…

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد