• کد خبر: ۹۱۱۵۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۳ - : ۲۲:۱۷

پشت پرده ها و پیامدهای احتمالی حملات تروریستی امشب در مسکو چیست

درست همزمان با نگارش و انتشار این یادداشت، حملات تروریستی سنگینی در تالار “کروکوس” در شهر مسکو در روسیه در جریان است.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، اگرچه هنوز اطلاعات بسیار کمی در رابطه با این حمله تروریستی منتشر شده است اما با توجه به شرایط منطقه ای و بین المللی، نکات زیر قابل توجه است:

۱_ تعداد تروریست ها تا کنون حداقل ۵ نفر و مجهز به سلاح های تیراندازی اتوماتیک جنگی و ادوات انفجاری همچون نارنجک دستی، گزارش شده است.

۲_ به باور نگارنده متهم اصلی این حمله تروریستی، “سازمان امنیت اوکراین” است.

۳_باید توجه داشت که در ماه های اخیر، روسیه حاکمیت خود را در سرزمین های تحت تصرف در اوکراین تثبیت کرده و در حال پیشروی است تا جایی که اخیرا “امانوئل مکرون” رئیس جمهور فرانسه درباره احتمال سقوط اوکراین در سال جاری هشدار داده بود.

۴_ اهداف برنامه ریزان برای طراحی و اجرای این حمله تروریستی که ابعاد آن بسیار بزرگ و قابل توجه است؛ این بوده که روسیه را “درگیرِ مشکلات داخلی” کند.

۴ مهاجم حملات تروریستی امشب مسکو در یک قاب

۵_ تا کنون که هنوز حمله تروریستی ادامه دارد، تعداد تلفات حداقل ۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی اعلام شده است.

۶_ باید توجه داشت که جز ارتش و سازمان های اطلاعاتی کشور اوکراین، هیچ “دشمن بالقوه” دیگری “انگیزه” ی انجام چنین حمله تروریستی ای را در روسیه ندارد.

۷_ طراحی و اجرای حمله تروریستی در این ابعاد نیز نیازمند پشتیبانی “بالا و متمرکز” در سطح یک دولت است.

۸_ بنابراین درمجموع و با در نظر گرفتن تمام شرایط و تحولات منطقه ای و بین المللی، هیچ “متهم” دیگری غیر از اوکراین برای این حمله تروریستی وجود ندارد.

۹_ اما درباره پیامدهای این حمله، با توجه به ویژگی های شخصیتی “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهور روسیه، پیش بینی می شود که بزودی سطح و گستره ی حملات روسیه به اوکراین “بشدت” افزایش خواهد یافت.

۱۰_ این حمله تروریستی همچنین محکومیت بین المللی اوکراین را به دنبال خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=91159
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. جواد گفت:

    اوکراین گور خودش رو کند

دیدگاه شما