• کد خبر: ۹۱۲۲۰
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۵ - : ۲۲:۱۰

پشت پرده حذف خبر تلویزیون الجزیره درباره تجاوز سربازان اسرائیلی به زنان فلسطینی در غزه / “نشانه ها” حاکی از صحت خبر است

دیشب شبکه تلویزیونی الجزیره ی قطر، گزارشی درباره ی “تجاوز” سربازان اسرائیلی به زنان فلسطینی در حمله به بیمارستان شفا در غزه منتشر کرد اما ساعاتی بعد این گزارش “حذف” شد.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، ابتدا گزارش پخش شده از تلویزیون الجزیره را در زیر ببینید:

در رابطه با اقدام تلویزیون الجزیره در حذف این خبر و صحت یا عدم صحت آن، نکات زیر باید مدنظر قرار گیرد:

تلویزیون الجزیره ساعاتی پس از انتشار این خبر فوری از بیمارستان شفا در غزه، بدون هیچ توضیحی آن را حذف کرد

۱_ از نظر قواعد حرفه ای در خبرگزاری ها و تلویزیون های خبری، اگر پس از انتشار یک خبر مشخص شود که نادرست است؛ خبر حذف شده و آن رسانه توضیحاتی همراه با عذرخواهی از مخاطبان، منتشر می کند.

۲_ اما درباره ی خبر “تجاوز سربازان اسرائیلی به زنان فلسطینی در غزه”، این روال طی نشده و خبر بدون هیچ توضیحی؛ حذف شده است.

۳_ در موارد اینچنینی، پای یک “عامل یا فشارِ بیرونی” در میان است، به این معنا که اگرچه خبر منتشره از سوی رسانه؛ درست است اما آن سازمان خبری به دلیلِ “مصلحت یا فشارهای بیرونی” مجبور به حذف خبر می شود و طبیعتا نیز در این موارد توضیحی برای ارائه به مخاطبان وجود ندارد…

۴_ اما در رابطه با خبرِ حذف شده در تلویزیون الجزیره، احتمالات زیر مطرح است:

الف: احتمالِ تحت تاثیر قرار گرفتنِ افکار عمومی و ملت های عرب از این “فاجعه” و واکنش دادن آن ها به این خبر؛ به این صورت که به خیابان آمده و از یک سو به اماکن و منافعِ مرتبط با صهیونیست ها و حامیان شان حمله کرده و از سوی دیگر، سران کشورهای عربی را برای واکنش به صهیونیست ها، تحت فشار قرار دهند.

در این حالت، احتمالا سران سازمان های اطلاعاتی کشورهای عربی، کشور قطر را برای حذف خبر از تلویزیون الجزیره تحت فشار قرار داده اند.

ب: با توجه به گستردگیِ جنایات صهیونیست ها در غزه که به مرحله “نسل کُشی و جنایات جنگی” رسیده و اسرائیل را در مجامع بین المللی و افکار عمومی جهان در انزوا و فشار کم سابقه ای قرار داده است؛ ممکن است سرانِ اسرائیل و مقامات کشورهای حامی همچون آمریکا و اسرائیل، برای جلوگیری از تشدید فشار افکار عمومی در جهان، مقامات قطر را برای حذف خبر تلویزیون الجزیره، تحت فشار قرار داده باشند.

ج: با توجه به در جریان بودن مذاکرات برای آتش بس، ممکن است با توجه به اینکه این خبر چهره ی صهیونیست ها را سیاه تر و آنها را برای توقف جنگ و آتش بس تحت فشار بیشتر قرار خواهد داد؛ “طرف” های مختلف مصلحت را بر حذف این خبر دیده باشند.

د: ممکن است همه احتمالات بالا با درصدهای مختلف در این زمینه تاثیرگذار بوده باشد.

۵_ اما گذشته از “پشت پرده” های حذف خبر، مسئله اصلی، “صحت” آن است تا جایی که تلویزیون خبری اصلی در اتحادیه اروپا “یورو نیوز” نیز به آن اشاره کرده است.

در همین رابطه بخشی از خبر یورو نیوز را در زیر بخوانید:

۶_ در پایان باید یادآوری کرد هرچه حجم و گستره ی جنایات اشغالگران صهیونیست در غزه افزایش یابد، به همان نسبت واکنش های تقابلی در نسل های فعلی و آینده در فلسطینیان تشدید، و عمر این رژیم اشغالی کوتاه تر خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=91220
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ف گفت:

    مرگ بر اسرائیل . لعنت خدا بر خائنین و سازشکاران

دیدگاه شما