• کد خبر: ۹۱۲۴۷
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۶ - : ۱۱:۵۰

چگونه شادتر زندگی کنیم؟

یک روانشناس گفت: ورزش کردن، قدردانی و شکرگزاری، داشتن ذهنیت مثبت و خوش‌بینی، برنامه‌ریزی، خواب کافی و خودمراقبتی می‌تواند از جمله راهکارهایی برای شادتر زیستن افراد به شمار رود و باید توجه داشت که انسان موجودی اجتماعی است و روابط اجتماعی گسترده و مثبت نیز می‌تواند انسان را شادتر کند.

 به گزارش اقتصاد سالم ؛  این روانشناس  با بیان اینکه تعریف هر فرد از مقوله شادی متفاوت است، اظهار کرد: امید و شادی با تحت تأثیر قرار دادن ذهن و روان افراد، به انسان کمک می‌کند در آرامش زندگی کند، انگیزه بیشتری برای تلاش و رسیدن به اهداف خود داشته باشد و به نوعی زندگی بهتری را تجربه کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد برای تجربه شادی سخت‌گیری بالایی دارند و این در صورتی است که با وجود شادی، افراد احساس آرامش و در پی آن، وجود امید را در پس لحظه‌های دشوار زندگی تجربه می‌کنند، افزود: افرادی که میزان شادی بالایی داشته باشند، با احساسی بهتر و رضایتمندی از آنچه دارای آن هستند، توان مقابله بیشتری با دشواری‌های زندگی دارند.

این روانشناس تصریح کرد: شادی افراد را بالنده می‌کند و بر سلامتی و عشق‌ورزی آنها تأثیرگذار است، متعاقب شادی امیدواری نیز جریان می‌یابد، تمرکز و قدرت یادگیری بالاتر می‌رود و افراد برای رسیدن به اهداف خود حتی مسیرهای سخت را سهل و آسان تصور می‌کنند و برای رسیدن به آنچه که می‌خواهند، تمام توان خود را به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه خوش‌بین بودن از دیگر صفاتی است که با شادی و امید در هم تنیده‌اند و افراد خوش‌بین شرایط ناگوار را فرصتی باارزش برای یادگیری یافته‌های جدید معنا می‌کنند، ادامه می‌دهد: سپاسگزاری و قدردانی از تجربیات و دارایی‌های انسان می‌تواند افراد را در مسیر شاد و امیدوار بودن همراهی کند و بر اساس پژوهش‌های انجام شده، قدردانی هیجان‌های مثبت افراد را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

او گفت: زمانی که شادی و نشاط یک فرد میزان مناسبی داشته باشد، سلامت روان فرد در وضعیت مناسب‌تری قرار می‌گیرد، امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند و با افزایش امید به زندگی، افراد برای یافتن راه‌های جدید برای رسیدن به اهداف خود در تکاپو می‌افتند، اما افرادی که شاد نیستند، امیدی به زندگی ندارند، هدفی تعیین نمی‌کنند و نسبت به اهداف زندگی ناکام و ناامید برخورد می‌کنند.

این روانشناس با بیان اینکه لبخند زدن یکی از عادت‌هایی است که می‌تواند افراد را شادتر کند، چراکه لبخند منجر به ترشح دوپامین در مغز می‌شود، اضافه کرد: ورزش کردن، قدردانی و شکرگزاری، داشتن ذهنیت مثبت و خوش‌بینی، برنامه‌ریزی، خواب کافی و خودمراقبتی می‌تواند از جمله راهکارهایی برای شادتر زیستن افراد به شمار رود و باید توجه داشت که انسان موجودی اجتماعی است و روابط اجتماعی گسترده و مثبت نیز می‌تواند انسان را شادتر کند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=91247
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما