• کد خبر: ۹۱۳۱۸
  • ۱۴۰۳-۰۱-۰۸ - : ۱۴:۴۱

شائبه علی مطهری مبنی بر تقابلِ گرامیداشت نوروز با حمایت از مردم غزه، خواست اسرائیل است / ذات نوروز، مبارزه با تروریسمِ صهیونیسم است

ظاهرا علی مطهری، نایب رئیس مجلس اسبق و فرزند شهید استاد مطهری اخیرا اظهار کرده که به خاطر وضعیت مردم غزه، امسال نباید عید نوروز می داشتیم.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نگارنده اگرچه علی مطهری را از اصحاب نفوذ نمی داند؛ اما از منظر “منافع ملی”؛ چِنین سخنی را برآیندِ خواست و اهداف اشغالگران صهیونیست می داند.

در این زمینه نکاتی به اختصار بیان می شوذ:

۱_ رژیم جعلی “اسرائیل” از همان ابتدا در ۷۷ سال پیش (۱۹۴۷) براساس تئوری “صهیونیزم” و مبتنی بر چپاولِ جان و مال و ناموسِ مردم فلسطین و توسل به زور، بنا شده است.

۲_ این درحالی ست که ما ایرانیان در “نوروز”، پایانِ چپاول زمستان و مرگ و نیستی و آغازِ “رویش و زایشِ” دوباره را گرامی می داریم و جشن می گیریم.

۳_ “مقاومتِ فلسطین” نیز دقیقا برمدار فرهنگِ نوروز حرکت می کند و به دنبال پایان دادن به چپاولِ صهیونیسم (زمستان) در فلسطین اشغالی و ایجاد زمینه برای فرارسیدن بهار در این منطقه (آزادسازی فلسطین) است.

۴_ پس اگر نِکو بنگریم و به ریشه ها و اندیشه های نوروز، “آگاهی و باور” داشته باشیم؛ نوروزِ ایرانی، نمادی از هر جنبش و حرکت عدالت طلبانه و آزادی خواهانه در ایران و هرنقطه ی دیگری از جهان است…

علی مطهری

۵_ بنابراین گرامیداشتِ پایان زمستان و فرارسیدن نوروز، حمایت از زایش و رویش و عدالت و آزادی بر روی این کره خاکی است.

۶_ دقیقا به دلیل همین معنا و مفهوم در نوروز و فرهنگ باستانی ایرانیان است که “مکتب شیعی”؛ از سرزمین بدویتِ عربستان به ایران زمین مهاجرت کرد و به حیاتِ خود در این آب و خاک ادامه داد به گونه ای که ایران زمین، تنها “حرم شیعه” در جهان است.

۷_ روایت های تاریخی نیز حاکی از احترام و علاقه ی آقا امیرالمومنین علی ع به نوروز ‌ایرانی و گرامیداشت این فرهنگ نکو و خردمندانه است…

۸_ اما گذشته از جایگاه نوروز در سپهرِ عدالت طلبی و آزادی خواهانه ی بشری و پیوند آن با “فرهنگِ مقاومت”؛ باید یادآوری کرد که تناقض نَمایی بین گرامیداشت نوروز با حمایت از مردم مظلوم غزه، یک هدف “صهیونیستی” است…

۹_ این درحالی ست که توضیحات یاد شده در بالا نشان می دهد که توجه بیشتر به معنا و مفهوم نوروز و گرامیداشت آن؛ فی الذاتِ مساوی با همراهی و حمایت بیشتر از اخلاق و انسانیت درجهان از جمله مردم مظلوم غزه در این برهه خاص و حساس تاریخی است.

۱۰_ باید یادآوری کرد “اندیشه” ای که می گوید برای حمایت از مردم مظلوم غزه، باید عید نوروز را تعطیل کرد و از شادیِ نوروز خودداری کرد:

اولا: از “انرژیِ” مستتر در فرهنگ نوروز، برای حمایت و کمک به دیگران، ناآگاه است.

دوما: اگر نفوذی نباشد، به شدت نسبت به فرهنگِ نوروز، معنا و مفهوم و قدرت آن، جاهل و ناآگاه است.

سوما: در زمین دشمنِ صهیونیستی، بازی می کند و از زبان فردی جانی و آدم کُش بالفطره بنیامین نتانیاهو سخن می گوید.

چهارما: مردم ایران و جامعه ایرانی را نمی شناسد.

۱۱_ در پایان باید گفت اگر به چیزی یا موضوعی “آگاهی” نداریم، بهتر است “سکوت” کنیم.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=91318
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما