• کد خبر: ۹۱۳۶۹
  • ۱۴۰۳-۰۱-۱۱ - : ۱۸:۱۸

شواهد پرونده سوءقصد به پوریا زراعتی، مجری ایران اینترنشنال جمع آوری شد + تحلیل داده ها  

براساس اطلاعات منتشره از سوی تلویزیون ایران اینترنشنال، “شواهدِ” مربوط به پرونده ی سوءقصد به مجری این شبکه (پوریا زراعتی) جمع آوری و تحلیل شد…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، شواهد جمع آوری شده و تحلیل آن، به طور خلاصه به شرح زیر است:

۱_ تلویزیون “ایران اینترنشنال” اعلام کرده که مجری این شبکه از سوی “چند مرد ناشناس” مورد حمله با سلاح سرد از نوع چاقو، قرار گرفته است.

۲_ اطلاعات تکمیلی حاکی از آن است که مهاجمان،” ۳ مرد ” بوده اند.

۳_ باز هم طبق اطلاعات منتشره از سوی ایران اینترنشنال، حمله ی ۳ مَرد مسلح به چاقو به پوریا زراعتی؛ تنها جراحت وی از ناحیه ی “پا” را به دنبال داشته است.

سند زیر را در این موارد ببینید:

۴_ تحلیل شواهدِ یاد شده در بالا نشان می دهد که:

الف: اساسا و از ابتدا، ۳ مرد مهاجم به مجری تلویزیون ایران اینترنشنال، به دنبال “کشتن یا وارد کردن ضربات کشنده” به نامبرده نبوده اند…

ب: درواقع از نظر بدیهی، بعید است که ۳ مَرد با چاقو به یک نفر حمله کنند و تنها جراحاتی را به ناحیه ی “پا” ی وی وارد کنند و کاری با نقاطی همچون “شکم، سینه و سر” نداشته باشند؛ مگر اینکه اساسا برای وارد کردن ضرباتِ نمایشی به عضوی غیرکشنده و غیرحساس (پا) ماموریت داشته باشند.

ج: نکته مضاعف کننده در این پرونده این است که حمله در منطقه خلوتی انجام شده و به دلیل خلوتی محل، مهاجمان اگر قصد کشتن یا وارد کردن ضربات اساسی را داشتند؛ در مدت زمان بسیار کوتاهی می توانستند این کار را انجام دهند.

فیلم زیر را ببینید:

فیلم منتشره از ضاربانِ مجری ایران اینترنشنال

د: بنابراین تمام موارد یاد شده در بالا نشان می دهد که این حمله، “نمایشی” بوده است.

۵_ اما حال پرسش این است که چه کسانی پشتِ “سوءقصد نمایشی” به مجری شبکه ایران اینترنشنال بوده اند!؟

۶_ برای پاسخ دادن به این پرسش، باید دید که با حمله ی نمایشی به مجری اینترنشنال و در شرایطی که وی کاملا سالم است؛ سودِ این حمله به چه کسانی می رسد!؟

۷_ با مرور اخبار رسانه های فارسی زبان خارج از کشور در آنچه “محکومیتِ سوءقصد عواملِ ایران به مجری تلویزیون ایران اینترنشنال” خوانده اند؛ و همچنین اقدام چند خبرگزاری و رسانه بین المللی در متهم کردنِ ایران، پاسخ این پرسش مشخص می شود…

۸_ اما در نکته ای دیگر، تلویزیون ایران اینترنشنال کمتر از ۲۴ ساعت پس از حمله ی ادعاییِ ۳ مرد مسلح به چاقو به مجری خود؛ عکس او را در حالی منتشر کرده است که وی را خندان و سالم بر روی تخت بیمارستان نشان می دهد و هیچ نشانه ای از “حمله، درد و جراحت”، در او دیده نمی شود!

۹_ شواهد و مستندات یاد شده در مجموع این فرضیه را تقویت می کند که تمام ماجرای سوءقصد به مجری شبکه ایران اینترنشنال؛ از احتمالات زیر خارج نیست:

الف: خودزنی با هدفِ محکومیتِ بین المللی و فشار آوردن به ایران

ب: خودزنی با هدف شهرت و جلب توجه

ب: دست داشتن برخی گروهک های تروریستی و ایران ستیز همچون مجاهدین خلق (منافقین) با هدف زمینه سازی برای ایجاد فشار بر ایران

۱۰_ اما در پایان نگارنده باید یادآوری کند که برخلافِ تبلیفات و جنگ رسانه ای تلویزیون ایران اینترنشنال و باقی این قبیل رسانه ها؛ “پوریا زراعتی” یک خبرنگار یا روزنامه نگار نیست بلکه:

الف: نامبرده از طریق شرکت در مسابقات تلویزیون “من و تو”، جذبِ این تلویزیون و فضای رسانه شد.

ب: وی هیچگونه تحصیلاتی در حوزه رسانه و خبر ندارد.

ج: مجری شبکه ایران اینترنشنال هیچگونه سابقه و کارنامه تجربی در حوزه خبرنگاری و رسانه ندارد و تنها پیش از این مجری خبر در تلویزیون من و تو بوده است.

د: نامبرده علی رغم چند سال فعالیت در تلویزیون، کاملا غیرحرفه ای بوده و به اصول بدیهی و اولیه فعالیت های خبری و رسانه ای نیز؛ آگاه و ملتزم نیست.

۱۱_ باید گفت از نظر دسته بندی های سیاسی و گروهی، نامبرده در دسته افرادی قرار می گیرد که برای نابودی و براندازی جمهوری اسلامی تلاش می کنند؛ اما استفاده از عنوان “خبرنگار و روزنامه نگار” برای وی، فریبِ مخاطبان و افکار عمومی و جعلِ عنوان است.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=91369
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. ناشناس گفت:

    چه استدلالهای محکم و دشمن شکنی!

  2. مهندس گفت:

    سلام
    به نظر این حقیر بند ۹ تحلیل و گزینه ی (ب) بیشتر به واقعیت نزدیک است چون این بابا عددی نیست که ارزش ترور داشته باشه…

  3. علی گفت:

    ممنون از نویسنده محترم به نکته درستی اشاره کردن.
    چند نفر حمله کردن به ایشون و فقط به پاش ضربه زدن و با شکم و روده و قلب و صورت و سر و… اینا کاری نداشتن!
    یعنی بهش گفتن پسر خوبی باش فقط یه خط رو پات میندازیم میریم…
    لااقل یه مقدار طبیعی تر فیلم بازی می کردین

دیدگاه شما