• کد خبر: ۹۱۵۹
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۴ - : ۱۵:۲۶

مجریِ هتاک را ممنوع التصویر کنید

مجری نمایی به دلیل پایین بودن شعور اجتماعی اش، در تلویزیون به قشر زحمت کش و مردم مدارِ تاکسیران؛ اسائه ادب کرده است. وی باید ممنوع التصویر شود.

یادداشت/ مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، نویسنده این متن به عنوان فردی که بیش از ۲۰ سال در شغل خبرنگاری، عرصه های مختلف در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را رصد می کند، تاکنون با چنین موردی مواجه نشده بود که یک مجری در صداوسیمای ملی کشور؛ به خود اجازه اهانت و زیر سوال بردن یک قشر از اقشار جامعه را بدهد.

حال فرقی نمی کند این قشر نانوا باشد یا خبرنگار، پزشک یا همچون نمونه رخ داده، تاکسیران. متاسفانه اما این اتفاق تلخ و باورنکردنی رخ داده و فردی به نام “وحید حسینی” _ مجری و کارشناس “نما” ی برنامه تلویزیونی دستپخت _ به دلیل پایین بودن بینش اجتماعی، به خود اجازه داده که با وقاحت تمام در برنامه تلویزیونی از دختری نوجوان تلویحا بپرسد که آیا از اینکه پدرش راننده تاکسی است، پیش دوستانش خجالت نمی کشد!؟

وحید حسینی، مجری هتاک/ حداقل انتظار از مسوولان صداوسیما، ممنوع التصویری وی است

در پی این اتفاق سازمان تاکسیرانی تهران در بیانیه ای اعلام کرد:” با انتشار این متن از منزلت و جایگاه شریف تاکسیرانان خدوم پایتخت و خانواده محترم آن‌ها دفاع کنیم، چرا که شایسته نیست این قشر خدوم و زحمت‌کش از سوی رسانه ملی که باید مروج فرهنگ اسلامی ایرانی باشد مورد توهین قرار بگیرند.”

اما بنده خبرنگار ناچیز هم، در پاسخ به این رذالت فرهنگی، به مجری نمای نامبرده یادآوری می کنم که اصولا و ذاتا ارزش و اصالت مشاغل به کارکردی که در خدمت رسانی به شهروندان دارند، مشخص می شود نه پولی که از آن کار در می آید و ظواهر آن.

به عنوان مثال، تصور کنید یک روز هیچ تاکسی ای در شهر نباشد؛ حال تصور کنید در یک روز هیچ جراح مغز و اعصابی در شهر نباشد. کدام یک بدتر و آزاد دهنده تر است و زندگی روزمره شهروندان را مختل می کند!؟

پس آقای مجری نما! کمی از شعور و عقل خدادادی بهره گرفته و به مشاغل و کارکرد و جایگاه آنها، احترام بگذارید زیرا اگر هم بنا بر مقایسه و رتبه بندی باشد؛ برتری با شغلی همچون تاکسیرانی است که هر روزه و هر ساعت در خدمت شهروندان است.

نمی شود کسانی بیایند در تلویزیون ملی و با پول این مردم، به این مردم، اهانت و هتاکی کنند

اما از مجری مربوطه و “رذالت فرهنگی” وی که بگذریم سوال مهم این است که ناظر پخش در صداوسیما؛ براساس کدام ضوابط، به این قسمت از برنامه دستپخت، اجازه پخش داده است!؟

آیا ناظر پخش در صداوسیما نمی داند که اهانت به اقشار و مشاغل، از خطوط قرمز اصلی در اساسنامه صداوسیما و از آن مهمتر برخلاف مصالح ملی است؟ پس این قسمت از این برنامه چگونه مجوز پخش گرفته است!؟

در چنین شرایطی مسوولیت سنگینی برعهده مسوولین ارشد صداوسیما است. با توجه به اینکه این سازمان با بودجه بیت المال این مردم اداره می شود؛ حداقل توقع این است که مجری و کارشناس نمایی که با پول این مردم به شئونات آنها توهین کرده است؛ تا پایان عمر در این سازمان، ممنوع الکار و ممنوع التصویر شود.

نکته ناراحت کننده تر این است که مجری نمای مربوطه اصولا افکار عمومی و هوش شهروندان را به شوخی گرفته و پس از پخش این برنامه که انتقاد شهروندان و کارشناسان نسبت به این هتاکی را به دنبال داشته، برای رفع و رجوع توهینش این بار اعلام کرده که قصدش از پرسیدن این سوال از دختر نوجوان؛ “خیر”! بوده و اصولا به دنبال تکریم مشاغل و نه تخریب آنها، بوده است!

کاش در این زمینه مجری مربوطه آنقدر شجاعت داشت که اشتباه خود را می پذیرفت و از مردم عذرخواهی می کرد و با آوردن توجیهی بدتر از گناه مبنی بر “خیر بودن نیت”، شعور مخاطبان را به سخره نمی گرفت.

مطمئنا قشر تاکسیران، بنده نویسنده و جامعه فرهیخته ایرانی توقع ندارند پولی که از جیب آنها و کیسه بیت المال به صداوسیما اختصاص می یابد، خرجِ پرداخت حقوق و دستمزد به امثال آقای وحید حسینی، مجری مربوطه شود تا در تلویزیون این مردم، با پول این مردم، به این مردم، اهانت و هتاکی کند.

اما در آخر باید از دختر نوجوانی که در این برنامه، در برابر پرسش نابه جا و رذیلانه مجری، با ادبیاتی منطقی و وزین، از شغل شریف پدرش دفاع کرد، تشکری ویژه کنم و دست پدر ایشان را ببوسم که چنین فرزندی تربیت و به جامعه ایرانی، تقدیم کرده است.

آینده ایران زمین بسیار روشن و امیدوارکننده خواهد بود اگر امثال وحیدِ حسینی های هتاک را از متن حذف کرده و به امثال این نوجوان؛ میدان و فضا بدهیم تا خود را و خلاقیت های خود را نشان داده و به وطن خویش، خدمت کنند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=9159
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

دیدگاه شما