• کد خبر: ۹۲۰۴۴
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۱ - : ۱۹:۱۸
به بهانه حمله تروریستی امروز و شهادت ۶ پلیس در سیستان و بلوچستان:

حامیان گروهک جیش العدل در داخل و خارج ایران چه کسانی هستند

حمله تروریستی امروز گروهک جیش العدل در سیستان و بلوچستان، نشان داد باید ریشه های این جریانات در داخل و خارج کشور بازبینی شود.

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، در حمله تروریستی امروز گروهک جیش العدل، ۶ نفر از فرزندان مردم ایران در نیروهای پلیس به شهادت رسیدند.

 

شهدای حمله تروریستی امروز در سیستان و بلوچستان

در این شرایط نکات زیر حائز اهمیت است:

۱_ گروهک جیش العدل، پس از نابودی گروهک “جندالله” و دستگیری و اعدام رهبر آن “عبدالمالک ریگی”؛ ایجاد شده و به نوعی جایگزینِ جندالله شد.

این گروهک تروریستی خود را مدافع “حقوق سنی ها” به ویژه در منطقه بلوچستان ایران “معرفی” می کند…

۱/۱_ دقیقا در همین موضوع، جیش العدل و مولوی عبدالحمید “اِدعا” ی مشترک داشته و در حوزه های “نظامی و جنگِ نرم” یکدیگر را پوشش می دهند.

۲_ “مستند” به اظهارات مکررِ مولوی عبدالحمید در منابر رسمی و تریبون نمازجمعه، مدل حکومتی مورد تائید و مدنظر وی؛ حکومت “طالبان” در افغانستان است…

در همین رابطه گزارش مرتبط زیر را بخوانید:

دردِ “مولوی” مشخص شد/ دَوایش در ایران نیست!

۱/۲_ باید خاطرنشان کرد که اینها، “مواضعِ علنی” مولوی عبدالحمید است و ما به “باطنِ” وی آگاه نیستیم…

۲/۲_ اما با توجه به مجموعِ گفته ها و همچنین “نا گفته” های مولوی عبدالحمید (که در سطور زیرین به آن اشاره می کنیم) می توان این برداشت را نیز داشت که عملکردِ گروهک جیش العدل با ادعای احقاقِ حقوق سنی ها، همان نوع رفتارِ مورد علاقه و تائیدِ مولوی عبدالحمید است…

۳_ بدیهی ست که “خشونت و ترور”، از نتایج بدیهیِ این ایدئولوژی و این نوع مدل حکومتی است که مولوی عبدالحمید از آن سخن می گوید.

۴_ بنابراین حامی معنویِ “جریانات تروریستی تکفیری” در داخل کشور، مولوی عبدالحمید است که در حمله تروریستی هفته گذشته و همچنین عملیات تروریستی امروزِ گروهک جیش العدل؛ نامبرده حتی از “محکومیتِ صریح تروریست ها و این ترورها” خودداری کرده و می کند!

۵_ اما حامیان مادی و خارجی گروهک تروریستی جیش العدل چه کسانی هستند؟

۶_ “سازمان امنیت” برخی کشورهای منطقه به ویژه “موساد”، حامی اصلی گروهک جیش العدل هستند که پشتیبانی اطلاعاتی، حفاظت و نقل و انتقالِ اعضای اصلی و رده بالای این گروهک را برعهده دارند.

۷_ تامین مالی این گروهک نیز توسط جریان “تکفیری_وهابی” ای صورت می گیرد که توسط سازمان های امنیتی برخی کشورهای منطقه با پشتیبانی انگلستان ایجاد شده است و تامین مالی اکثریت آنها از عربستان سعودی و معمولا با واسطه در پاکستان صورت می گیرد.

۸_ مقرر اصلی استقرار این گروهک نیز در ایالت بلوچستان پاکستان است و ظاهرا اعضا رفت و آمدهایی در خاک افغانستان نیز دارند.

۹_ مدارس به اصطلاح دینی تحت مدیریتِ جریانات تکفیری، به مرکزی برای جذب و شستشوی مغزی کودکان و نوجوانان و تبدیل آنها به نیروهای (بعضا انتحاری) گروه های تروریستی ازجمله جیش العدل تبدیل شده است.

۱۰_ حلال بودن ریختن خون شیعیان و درمواردِ تندتر، واجب بودن ریختن خون شیعیان؛ از آموزه های اصلی جریانات تکفیری_وهابیِ فعال درمنطقه ازجمله در گروهک تروریستی جیش العدل است

۱۱_ البته با توجه به آمیختگی و پیوند خوردنِ ۲ گوهره ی تمدنیِ “ایران_شیعه” در ۱۴۰۰ سال اخیر در این کُهن سرزمین؛ دشمنی با ایران و هر فرد ایرانی (فارغ از دین و مذهب و قومیت)ش به وجهِ مشترک تمام گروهک های تروریستی تکفیری در منطقه تبدیل شده است به گونه ای که تروریست های تکفیری، هموطنان اهل تسنن را نیز در ایران مورد حمله قرار می دهند.

۱۲_ به همین دلیل است که در عملیات های تروریستی سال های اخیر دیده می شود که تروریست ها صرفا به جُرم “ایران” ی بودن؛ افراد مختلف اعم از نظامی، پلیس و غیرنظامی و کودک و زن و مرد را در مناطق مختلف ایران به شهادت می رسانند.

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=92044
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. جمود گفت:

    کاملا با شما موافقم
    تریبون نمازجمعه زاهدان به بلندگوی حمایت از تروریست های تکفیری مذهب تبدیل شده است

  2. سیدمهدی تقوی ماهونی بچه کرمان ساکن مشهد الرضا علیه السلام گفت:

    حقیر حدود سی سال در زاهدان زندگی کردم ولی در آنزمان افرادی مثل عبدالخبیث امام جمعه زاهدان نبوده است به برکت انقلاب اسلامی ایران این افراد دم در آورده باید با دستمال کاغذی دمش را گرفت و انداخت در سطل زباله انشاءالله بزودی یاعلی مدد سیدمهدی

دیدگاه شما