• کد خبر: ۹۲۱۴۶
  • ۱۴۰۳-۰۱-۲۴ - : ۲۳:۵۷

ایران جنگ با اسرائیل را بُرد: ویران کننده ترین موشکی که ایران به سوی صهیونیست ها شلیک کرد چه بود

رویدادهای امشب نشان داد که تا اینجا، ایران برنده ی جنگ ترکیبی (سیاسی_رسانه ای_روانی_نظامی) با اسرائیل بوده است…

مجید معتمدی _ روزنامه نگار

به گزارش پایگاه خبری “اقتصاد سالم”، با توجه به رویدادهای چند ساعت اخیر و سلسله تحولات بین المللی رُخ داده، نکات زیر بسیار مهم است:

۱_ حدود ۳ ساعت پیش (حدود ۲۱ جمعه به وقت تهران) اتفاق بسیار مهمی در جریانِ پاسخ به حمله تروریستی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق رُخ داد.

۲_ جنبش مقاومت حزب الله لبنان بین ۳۰ تا ۵۰ موشک و پهپاد به طور همزمان و ظرف ۱ دقیقه به سمت اهدافی در شمال اسرائیل شلیک کرد.

۳_ این حجم از شلیک توسط حزب الله در کمتر از ۱ دقیقه، در سال های اخیر بی سابقه بوده است.

۴_ این عملیات، سیستم اصلی دفاع هوایی اسرائیل یا همان گنبد آهنین را برای رهگیری و انهدام موشک ها و پهپادهای شلیک شده از سوی حزب الله، کاملا “درگیر و مشغول” کرد.

۵_ حدود نیم ساعت بعد از عملیات اول، برخی از منابع از شروع “موج دوم” موشک باریِ حزب الله به سمت پایگاه نظامی “راموت نفتالی” در شمال اسرائیل خبر دادند.

۱/۵_ همزمان با این عملیات، پوستری با عنوان “علی طریق القدس” به طور همزمان از سوی رسانه های تمام شاخه های جبهه مقاومت در غرب آسیا ازجمله حزب الله، انصارلله و حشدالشعبی منتشر شد.

این طرح را در زیر ببینید:

در این پوستر که بخشی از عملیات روانی علیه صهیونیست ها است “پهپادهای عراقی، نیروهای پیاده و موتورسوار فلسطینی‌، کورنت‌ زن لبنانی، موشک‌ های یمنی و پاراگلایدهای فلسطینی” دیده می شوند. /
برخی رسانه ها با بازنشر این پوستر از روی رسانه های جبهه مقاومت، اینگونه تفسیر کردند که “ساعتی پیش از حمله ی ایران به اسرائیل، شاهدِ حمله گسترده و مشترک محور مقاومت به اسرائیل خواهیم بود”

 

۶_ اما حجم آتشِ امشبِ حزب الله به سمت سرزمین های اشغالی درحدی بی سابقه بوده که

الف: بسیاری از منابع، عملیاتِ حزب الله لبنان را آغاز عملیات ایران برای انتقام از اسرائیل “تفسیر” کردند.

درهمین رابطه برخی منابع اعلام کردند که حزب الله با شلیک های سنگین، سیستم گنبد آهنین را “درگیر و مشغول” کرده تا در سایه ی آن، عملیات اصلی از سوی ایران آغاز شود…

ب: متعاقبا و با تحلیل های صورت گرفته، اعلام شد که بسیاری از شهرک نشین های صهیونیست به پناهگاه ها پناه برده اند.

ج: رسانه ها خبر دادند که رژیم اشغالگر به تمام واحدهای اضطراری ازجمله ارتش و بیمارستان ها و اعلام وضعیت آماده باش صددرصدی داده است.

د: برخی از مقامات غربی ازجمله وزیر خارجه ایتالیا با وزیر خارجه ایران تماس گرفته و خواستار خویشتنداری تهران شدند… جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز بعد از افزایش گمانه زنی ها مبنی بر قریب الوقوع بودن عملیات تنبیهی ایران، ساعتی پیش مجددا از تهران خواست به اسرائیل حمله نکند.

ذ: رسانه های فارسی زبان و ایران ستیز خارج از کشور از “شمارش معکوس برای پاسخ ایران به اسرائیل” خبر می دهند…

۷_ لازم به یادآوری ست که تمام رویدادهای ذکر شده دربالا تنها در حدود ۳ ساعت اخیر و بعد از عملیات موشکی حزب الله لبنان رُخ داده است.

۸_ نتیجه تمام آنچه در سطور بالا ذکر شد و تنها از سوی یکی از شاخه های جبهه مقاومت (حزب الله لبنان) مدیریت شد نشان می دهد که

الف: آنچه تا کنون گذشته و بخشی از آن ذکر شد، فشار زیادی به روح و روان صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی وارد می کند، بنابراین تا اینجا ایران و مقاومت جنگ را از اسرائیل برده است.

ب: با توجه به ضرب المثلِ ایرانی “ترس از مُردن، از مرگ بدتر است”؛ بنظر می رسد که تصمیم گیران در تهران با همین استراتژی درحال “بازی” با اسرائیل هستند.

ج: نتیجه بدیهی تحولات تنها چند روز اخیر رساندن این پیام به صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی است که :” رژیم اسرائیل دیگر قادر به تامین امنیت آنها نیست و باید به همانجایی که از آن آمده اند (کشورهای مبداء) بازگردند”.

د: از نمودهای سریع این جریان، “هشدار” های متعددی ست که در چند روز اخیر آمریکا و کشورهای اروپایی به اتباع خود داده و از آنها خواسته اند اولا از سفر به اسرائیل خودداری کرده و دوما درصورت حضور، این منطقه را ترک کنند.

ذ: رساندن و تثبیت و تعمیقِ پیامِ “عدم امنیت” در روح و ذهنِ صهیونیست های ساکن در سرزمین های اشغالی؛ ویران کننده ترین “موشک و پهپادی” است که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده و می کند.

 

لینک کوتاه : https://eghtesadsalem.com/?p=92146
نظرات کاربران :

مطالب مندرج در بخش "کامنت"، نظراتِ مخاطبانِ سایت بوده و پایگاه خبری اقتصاد سالم قادر به تائید یا ردِّ صحت یا درستی آنها نیست و مسئولیتی در قبال این نظرات ندارد.

  1. سیامک نریمانی گفت:

    آنچه من را از حمله مستقیم ایران به اشغالگران فلسطین خرسند میکند، اینست که موفقیت و اراده ایران در تنبیه صهیونیست ها، مشت قاطع و دندان شکنی خواهد بود بر دهان وطنفروشهای داخلی و خارجی، مٹ ظریف، زیبا کلام و بقیه ارازل، اوباش هایی که پول می‌گیرند که ایران رو تضعیف کنند

دیدگاه شما